آرژانتین هنگام رسیدن تابوت مارادونا به کاخ ریاست جمهوری عزاداری می کند اخبار از آمریکای لاتین

[ad_1]

تابوت دیگو مارادونا برای یک دوره اقامت در این ایالت به کاخ ریاست جمهوری در بوینس آیرس رسید ، گزارش های تلویزیونی پس از مرگ افسانه 60 ساله فوتبال آرژانتین در روز چهارشنبه نشان داد.

تصاویر کانال های ورزشی TyC و ESPN روز پنجشنبه نشان داد که صدها نفر برای ادای احترام به مارادونا ، که در بهبودی از عمل جراحی مغز درگذشت ، صف کشیده اند.

آرژانتینی ها در سوگ درگذشت پسر محبوب این کشور ، یک قهرمان ورزشی با شکوه و با استعداد که او را “انسانی ترین خدایان” می دیدند ، عزادار شدند.

این خبر به منزله ضربه چکش به ملتی بود که ماهها با بحران اقتصادی و بیماری همه گیر ویروس کرونا کشته شده بود ، اما در آن فوتبال به عنوان یک داروی همه شر شناخته شده است.

هواداران فوتبال در حالی که جسد سنگین حمل تابوت دیه گو مارادونا به یک خانه تدفین در بوینس آیرس ، آرژانتین می رسد ، فریاد می کشند [Natacha Pisarenko/AP Photo]

در ساعت 22:00 به وقت محلی روز چهارشنبه ، بوینس آیرس پس از پیام ویروسی در شبکه اجتماعی که خواستار “آخرین تشویق” بود ، با کف زدن ، بوق ، آژیر و چراغ برای مردی که شماره 10 را پوشیده بود منفجر شد.

AFP گزارش داد كه كمان در تمام شب طنین انداز شد.

در استادیوم دیگو مارادونا ، خانه باشگاه آرژانتینوس جونیورس ، جایی که مارادونا در کودکی بازی می کرد و به عنوان یک بازیکن حرفه ای در آن بازی می کرد ، در حالی که جمعیت زیادی با فریاد “مارادو ، مارادو” به میدان ریخته می شدند ، آتش بازی به راه افتاد.

پیش از این ، هوادارانی که به دنبال مکانی برای عزاداری بودند ، به مرکزیت اوبلیسک در مرکز شهر بوینس آیرس – و البته بمبونرا ، دیگ بخار شیب دار در استادیومی که محل زندگی بوکاجونیورز است ، جایی که نبوغ مارادونا جعل می شد ، بودند.

“نمیتوانم باور کنم. شگفت انگیزه. یکی فکر می کند که هر طوفانی را پشت سر می گذارد ، اما نه ، همه در نهایت فانی هستند. این یک رویای بد است. این یک شوخی است “، فرانسیسکو سالاوری ، 28 ساله ، به خبرگزاری فرانسه گفت.

“امروز روز بدی است. یک روز بسیار ناراحت کننده برای همه آرژانتینی ها. “، رئیس جمهور آلبرتو فرناندز پس از اعلام عزای ملی سه روزه در مصاحبه با کانال ورزشی TyC گفت.

در سراسر شهر ، عزاداری قبلاً آغاز شده بود ، زیرا هواداران با عزاداری بر روی بنرهایی به احترام به این افسانه ایستاده بودند و مارادونا را در روزهای اوج خود نشان می دادند.

در بسیاری از بنرها به سادگی D10S نوشته شده است ، بازی با کلمه “dios” اسپانیایی برای “خدا” ، که شامل شماره پیراهن مارادونا است.

“خدای سرگردان ، پلید و گناهکار”

اگر فوتبال در آرژانتین یک دین است ، مارادونا واقعاً خدای او بود – مخصوصاً برای بنیانگذاران کلیسای مارادونا ، عمدتا یک گروه مبتنی بر اینترنت که از زبان مذهبی برای تکریم بازیکن استفاده می کنند.

تقریباً 1000 نفر به درخواست کلیسا مبنی بر دعوت هواداران مبنی بر تجمع به احترام وی در اوبلیسک در ساعت 6 عصر به وقت محلی ، محلی برای تجمع سنتی در بوینس آیرس برای تعطیلات فوتبال ، پاسخ دادند.

“ترجیح می دهم صحبت نکنم. من امروز به اوبلیسک می روم ، “گفت گیلرمو رودریگز ، یک هوادار مادام العمر که در 30 اکتبر برای جشن 60 سالگی مارادونا ، بت خود را خال کوبی کرد.

هواداران در ادای احترام به شماره 10 سکوت کردند و مارادونا را در روزهای اوج حمله خود نشان دادند [Martin Villar/Reuters]

رودریگز 42 ساله نتوانست جلوی اشک های خود را بگیرد و گفت که اکنون می داند هرگز نخواهد توانست رویای خود را در آغوش بت خود تحقق بخشد.

گابریل اوتوری 68 ساله گفت: “من کاملاً شوکه شده و ناراحت هستم.” “من با شما صادق خواهم بود. فکر می کردم او فرد بزرگی است که افراد خوبی در اطراف خود ندارد و از خیلی چیزها استفاده می کنند. “

“اولین چیزی که پسر 12 ساله من به من گفت این بود که” مادر ، مارادونا مرده است. باورم نمی شد. من هم به خصوص او را پرستش نکردم ، اما برای او متأسف شدم. “، مارسلا رودریگز 52 ساله گفت.

مائوریکو پاسادور در شبکه های اجتماعی با اشاره به بازی معروف جام جهانی مقابل انگلیس در مکزیک در ژوئن 1986 ، زمانی که مارادونا گل بدنام “دست خدا” را به ثمر رساند ، در شبکه های اجتماعی نوشت: “چندین بار در زندگی من دردی را که امروز به من حمله می کند احساس کرده ام.” .

“چندین بار من به اندازه آن 29 ژوئن احساس شادی کردم ، وقتی آسمان را با دستان خود لمس کردیم ، همان آسمانی که امروز تاریک شده و اشک ما را پر می کند.”

برخی اظهار داشتند كه مارادونا در همان تاریخ قهرمان خود ، فیدل كاسترو ، رهبر انقلابی كوبا ، كه وی “پدر دوم خود” نامید ، درگذشت.

مبارزه مارادونا در طول زندگی حرفه ای خود علیه مواد مخدر بخشی از مواردی بود که باعث شد آرژانتینی ها از قهرمان خود محافظت کنند.

یک کاربر ناشناس در شبکه های اجتماعی با ارسال این پیام که مارادونا “خدایی سرگردان ، کثیف و گناهکار است” ویروسی شد. انسان ترین خدایان است.



[ad_2]