اتیوپی می گوید نیروهای Tigrei در منطقه همسایه شلیک کردند اتیوپی

[ad_1]

دولت اتیوپی نیروهای وفادار به حزب حاکم در منطقه شمال تیگره را به شلیک موشک به منطقه همسایه آمهارا متهم کرده و این نگرانی را ایجاد کرده است که نبردهای مداوم می تواند سایر مناطق کشور را به خود جلب کند.

اووك ووركو سخنگوی منطقه مركزی گوندار گفت: دو فرودگاه در ایالت آمهارا اواخر جمعه هدف قرار گرفتند كه یكی از این موشك ها به فرودگاه گوندار اصابت كرد و تا حدی به آن آسیب رساند. دومین گلوله شلیک شده در همان زمان درست در مقابل فرودگاه بحیر در قرار گرفت.

نیروهای منطقه ای آمهارا در کنار همتایان فدرال خود علیه مبارزان تیگری می جنگند.

“در ساعات پایانی 13 نوامبر سال 2020 ، یک موشک به سمت شهرهای بحیر در و گوندار شلیک شد. در نتیجه ، مناطقی از فرودگاه آسیب دیده است. “

“TPLF [military government] از آخرین سلاح ها در زرادخانه های خود استفاده می کند “.

Debretsion Gebremichael ، رهبر جبهه آزادی بخش مردم Tigray (TPLF) ، حزب حاکم Tigray ، گفت که او هیچ اطلاعاتی در مورد حملات گزارش شده ندارد ، اما اشاره کرد که مقامات TPLF گفتند “هر فرودگاه برای حمله به Tigray استفاده می شود یک هدف مشروع باشد. “

فرودگاه های پایتخت منطقه ، بهیر در و گوندار ، توسط هواپیماهای نظامی و غیرنظامی مورد استفاده قرار می گیرند. یک کارمند خطوط هوایی اتیوپی که نخواست هویتش اعلام شود ، گفت که پروازها به فرودگاه های گوندار و بحیر دار پس از حمله لغو شده اند.

ساکنان همچنین گفتند که جمعه شب صدای تیراندازی در این دو شهر را شنیده اند ، اگرچه در بیانیه دولت منطقه آمهارا آمده است “وضعیت در عرض چند دقیقه کنترل می شود” و “شهرهای ما در صلح هستند”.

شواهد قتل عام

ابی احمد نخست وزیر اتیوپی هفته گذشته عملیات نظامی را در تیگرای آغاز کرد و گفت این حرکت ناشی از حملات TPLF به اردوگاه های نظامی فدرال در منطقه است ، ادعایی که TPLF آن را رد می کند.

درگیری ها در منطقه تیگرای منجر به کشته شدن صدها نفر ، فرستادن هزاران پناهنده به سودان و ترس از اینكه این كشور بتواند اریتره را به خود جلب كند یا اتیوپی را مجبور به انتقال نیرو از نیروهای آفریقایی مخالف جنگجویان وابسته به القاعده در سومالی كند.

سازمان ملل ، اتحادیه آفریقا و سایر کشورها نگرانند که این نبردها به سایر مناطق اتیوپی ، دومین کشور پرجمعیت آفریقا گسترش یابد و منطقه گسترده شاخ آفریقا را بی ثبات کند.

آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد روز جمعه گفت که بیش از 14،500 نفر با سرعت تازه وارد به “سودان همسایه” گریخته و “بر ظرفیت فعلی کمک خود غلبه کرده اند”.

کمیسیون حقوق بشر اتیوپی ، منصوب شده توسط دولت اما مستقل ، اعلام کرد که تیم تحقیقاتی را به شهر می کادرا در تیگره می فرستد ، جایی که سازمان عفو ​​بین الملل این هفته اعلام کرد معتقد است این شواهد قتل عام است.

در این بیانیه آمده است كه كمسیون تمام موارد نقض حقوق بشر را در درگیری بررسی خواهد كرد

Tigray از زمان شروع عملیات در کسوف ارتباطات قرار دارد و این مسئله تأیید ادعاهای هر دو اردوگاه در مورد اوضاع زمین را دشوار می کند.

داوطلبان برای اهدای خون به اعضای زخمی نیروهای دفاع ملی اتیوپی که روز چهارشنبه با نیروهای ویژه تیگری می جنگند ، جمع می شوند [Tiksa Negeri/Al Jazeera]

“آزار و اذیت سیستماتیک”

ابی TPLF را که منطقه کوهستانی بیش از پنج میلیون نفر را اداره می کند به خیانت و “تروریسم” متهم می کند.

نیروهای فدرال می گویند TPLF هفته گذشته علیه آنها قیام کرد ، اما آنها از آن زمان پس از محاصره جان سالم به در بردند و غرب منطقه را تصرف کردند.

TPLF می گوید دولت ابی از زمان روی کار آمدن Tigrayans در آوریل 2018 به طور سیستماتیک آزار و اذیت می کند و عملیات های نظامی را “حمله” می داند.

نیروهای فدرال حملات هوایی را انجام می دهند و از چهارشنبه هفته گذشته نبرد زمینی در جریان است.

ارتش قول داد كه درگيري را در تيگري زنده نگه دارد و ابي نيز بارها وعده يك پيروزي سريع و سريع را داد.

اما آمهارا و تيگري درگير اختلافات طولاني در زمين در طول مرز مشترك خود هستند ، كه از نظر تحليلگران مي تواند آمهارا را به درگيري بکشاند.

یکی از ساکنان بحیر دار به خبرگزاری فرانسه گفت که “در حوالی ساعت 10:50 بعد از ظهر دو” انفجار شدید رخ داده است.

این ساکن گفت: “سپس 15 دقیقه درگیری انجام شد و سپس فروکش کرد.”



[ad_2]