اتیوپی وضعیت اضطراری را در مخالفت با دجله اعلام کرد اتیوپی

[ad_1]

این اقدام به دنبال نخست وزیری ابی احمد ، دستور دادن پاسخ نظامی به حمله مهلك حزب حاكم تیگری به یك اردوگاه ارتش فدرال صورت گرفت.

پس از اینکه نخست وزیر ابی احمد دولت محلی به رهبری مخالفان را به حمله به نیروهای فدرال و تلاش برای “غارت” دارایی های نظامی متهم کرد ، دولت اتیوپی در قسمت شمالی منطقه Tigrei وضعیت اضطراری اعلام کرد.

در بیانیه ای که روز چهارشنبه توسط دفتر ابی صادر شد ، شورای وزیران فدرال با اعلام اینكه اقدامات غیرقانونی و خشونت آمیز در منطقه منطقه ای ملی تیگره ، قانون اساسی و نظم قانون اساسی را تهدید می كند ، این بیانیه را صادر كرده است.

“به نیروهای دفاعی ما … دستور داده شده است که مأموریت خود را برای نجات کشور انجام دهند. از نقطه انتهایی خط قرمز عبور داده می شود. ابی در پستی در شبکه های اجتماعی گفت: “نیرو به عنوان آخرین چاره برای نجات مردم و کشور مورد استفاده قرار می گیرد.”

سخنگوی ابی ، بیلن سیوم ، روز چهارشنبه ، بدون ارائه جزئیات بیشتر ، به رویترز گفت که عملیات نظامی در منطقه آغاز شده است.

در ماه سپتامبر ، Tigrei انتخابات منطقه ای را با نقض دولت فدرال ، که این رأی را “غیرقانونی” خواند ، برگزار کرد. این شکاف در روزهای اخیر افزایش یافته است ، دو طرف یکدیگر را به نقشه کشی درگیری نظامی متهم کرده اند.

دولت محلی تیگره گفت که فرماندهی شمال ارتش فدرال ، که در منطقه واقع شده است ، جای خود را به این منطقه داده است. بیلن دادخواست را به عنوان “اطلاعات نادرست” رد کرد.

مانیتور دسترسی به اینترنت NetBlocks گفت كه اینترنت در منطقه پرتنش خاموش شده است و این خبر را در مورد خاموش كردن خدمات ارتباطی توسط مقامات تأیید می كند.

ببرها از زمانی که مبارزان مسلح در سال 1991 دیکتاتور مارکسیست را برکنار کردند ، سیاست اتیوپی را اداره می کنند ، اما تحت تأثیر ابی نفوذ آنها کمرنگ شده است. سال گذشته ، TPLF ائتلاف حاکم خود را ترک کرد.

از زمان روی کار آمدن ابی در سال 2018 ، بسیاری از مقامات ارشد Tigrayan بازداشت ، اخراج یا برکنار شدند ، همانطور که دولت فدرال آن را سرکوب فساد توصیف می کند.

اما Tigrayans می گوید این اقدامات برای سرکوب مخالفان انجام شده است.

Tigrei پنج درصد جمعیت 109 میلیون نفری اتیوپی دارد ، اما از بسیاری از مناطق بزرگتر ثروتمندتر و با نفوذتر است.



[ad_2]