ارتش عراق می گوید چهار موشک به منطقه سبز بغداد اصابت کرده است خاورمیانه

[ad_1]

حمله در یک منطقه بسیار مستحکم با سفارتخانه های خارجی اندکی پس از آن صورت می گیرد که ایالات متحده اعلام کرد قصد دارد سطح نیروهای خود را از 3000 به 2500 در عراق کاهش دهد.

به گفته ارتش عراق ، چهار موشک به منطقه ای به شدت مستحکم در بغداد که در آن سفارتخانه های خارجی ، از جمله ایالات متحده واقع شده است ، برخورد کردند و این نشان دهنده پایان آشکار توقف موقت حملات شبه نظامیان مورد حمایت ایران است که حضور واشنگتن در این کشور را هدف قرار می دهد. .

حمله روز سه شنبه کمتر از یک ساعت پس از اعلام برنامه ریزی ایالات متحده برای کاهش میزان نیروهای خود در عراق از 3000 به 2500 صورت گرفت.

در بیانیه ای ، ارتش عراق گفت كه موشكهای فرود آمده در منطقه سبز – مقر دولت عراق و مقر مأموریتهای دیپلماتیک – از یك محله در منطقه ال الف دار بغداد جدید شلیك شده است.

در این بیانیه هیچ اشاره ای به تلفات نشده است.

مقامات عراقی خواستار ناشناس ماندن بر اساس مقررات ، به آسوشیتدپرس گفتند که در این حمله حداقل دو افسر امنیتی عراقی زخمی شدند. از میزان جراحات آنها بلافاصله اطلاعی در دست نبود.

گزارش ها از چندین انفجار مهم و به دنبال آن تیراندازی سریع و مشعل های قرمز که آسمان را روشن می کردند ، حکایت از استفاده از سیستم دفاع موشکی C-RAM سفارت آمریکا داشت.

حملات مكرر به سفارت آمریكا واشنگتن را بر آن داشته است كه تهدید به بستن مأموریت دیپلماتیک خود در بغداد و بروز بحران دیپلماتیک در آستانه انتخابات آمریكا در اوایل ماه جاری شود.

در اواسط ماه اکتبر ، گروه های شبه نظامی مورد حمایت ایران اعلام کردند که حملات را هدف قرار دادن حضور آمریکا در عراق ، از جمله سفارت ، به شرط عقب نشینی نیروهای ائتلاف آمریکایی ، به طور موقت متوقف می کنند.

ایالات متحده یك ائتلاف بین المللی را رهبری كرد كه در سال 2003 به عراق حمله كرد و رهبر سابق صدام حسین را بركنار كرد. هنوز هم حدود 3000 نیروی نظامی در سراسر عراق مستقر هستند که بخشی از ائتلاف تحت رهبری ایالات متحده است و از سال 2014 به این کشور برای مبارزه با داعش (داعش) کمک می کند.

از اکتبر 2019 ، ده ها حمله موشکی و بمب های کنار جاده ای به سمت نیروها ، سفارتخانه های خارجی و سایر تأسیسات در عراق انجام شده است.

در پاسخ ، ایالات متحده کتائب حزب الله و دیگر جناح های تندرو طرفدار ایران را که این حملات را مقصر می دانند ، بمباران کرد.



[ad_2]