اعتراض به نژادپرستی در آفریقای جنوبی به دلیل مهمانی مدرسه “فقط سفیدها” آفریقای جنوبی

[ad_1]

گاز اشک آور در جلوی مدرسه ای در کیپ تاون شلیک می شود که گفته می شود اجازه می دهد یک مراسم فارغ التحصیلی فقط دانش آموزان و معلمان سفیدپوست شرکت کنند.

پلیس آفریقای جنوبی با شلیک گاز اشک آور به سمت فعالان مخالف معترض به ادعای نژادپرستی در مدرسه ای در کیپ تاون ، جایی که گفته می شود در پایان ماه گذشته آنها یک مهمانی رقص به اصطلاح برگزار کرده اند.

روز جمعه ، پلیس ضد شورش با استفاده از گاز اشک آور و توپ آب به سمت 2000 عضو حزب رادیکال چپ آزادی اقتصادی (EFF) ، که در نزدیکی مدرسه جمع شده بودند ، شلیک کرد.

فهمیدا میلر از الجزیره از کیپ تاون گفت: “پلیس برای جلوگیری از نزدیک شدن معترضین به مدرسه ، اشک شلیک کرد ، نارنجک های بی حس کرد و از آب استفاده کرد.”

معترضین در چندین تقاطع متفرق شده و تجدید گروه شدند.

مردی در اعتراض در مقابل دبیرستان براکنفل در کیپ تاون با پلیس درگیر شد [Mike Hutchings/Reuters]

میلر گفت معترضان “کاملاً صلح طلب” بوده و پلیس را به استفاده از دست سخت متهم کردند.

وی گفت: “آنها همچنین از پلیس عصبانی هستند و می گویند در برابر معترضین سفید پوست واکنش مشابهی نشان نخواهند داد.”

بعداً پلیس گفت كه برگزاركنندگان این اعتراض فقط 100 نفر مجاز به راهپیمایی به سمت مدرسه بودند.

این اعتراضات آخرین تظاهرات از سری تظاهرات علیه ادعای نژادپرستی در دبیرستان براکنفل پس از یک مهمانی در اواخر ماه اکتبر بود.

“دانش آموزان سیاه پوستی در مدرسه هستند که می گویند مورد تبعیض قرار گرفته اند. آنها می گویند هیچکدام از آنها به این پست دعوت نشده اند “، میلر به الجزیره گفت.

چند روز بعد از مهمانی ، اعضای EFF سعی کردند با پای پیاده به سمت مدرسه بروند ، اما توسط والدین برخی دانش آموزان مسدود شده و منجر به درگیری شد.

فیلم هایی که به طور گسترده به اشتراک گذاشته شده است صحنه های دراماتیک والدین سفیدپوست عصبانی را نشان می دهد که در تاریخ 9 نوامبر در خیابان ها به معترضان سیاه پوست EFF حمله می کنند.

این درگیری باعث خجالت رئیس جمهور سیریل رامافوسا شد ، وی خواستار تحقیقات شد و درگیری ها را “پشیمانی عمیق” توصیف کرد.

رامافوسا با بیان اینکه “تماشای والدین و معترضین به دروازه های مدرسه بسیار تأسف آور است” ، افزود: این واقعه “خاطرات دردناکی از گذشته به وجود آورد که هرگز نباید به دنبال بازگشت آنها باشیم.”

این درگیری ها هفته ها پس از اعتراضات مشابه نژادی در شهر کشاورزی مرکزی Senecal در مورد قتل وحشیانه یک مدیر مزرعه سفیدپوستان توسط مهاجمان مشکوک سیاه رخ داد.

با وجود پایان آپارتاید یک نسل پیش ، تنش های نژادی در آفریقای جنوبی اغلب بالا است.



[ad_2]