اولین DoorDash: از هوندا هوموس تا سهام در حال افزایش اخبار آمریکا و کانادا

[ad_1]

سهام پلت فرم سودآور تحویل غذا DoorDash Inc. در اولین معاملات روز چهارشنبه 92٪ افزایش یافت که آخرین نشانه فراوانی سرمایه گذاران در طی یک سال رکورد برای عرضه های اولیه بود.

DoorDash ، که از یک رونق ناشی از یک بیماری همه گیر در جستجوی غذایی که به درب منزل شما منتقل می شود ، بهره می برد ، پس از جمع آوری 3.37 میلیارد دلار در جامعه اولیه ، سهام آن در نیویورک به 195.50 دلار رسید عرضه. جهش برای روز اول ، که اگر برگزار شود ، سومین بزرگترین سرمایه گذاری در سال جاری است ، سرمایه DoorDash 55 میلیارد دلار و ارزش کاملاً رقیق 66 میلیارد دلار – بیشتر از شرکتهایی از جمله شرکت Kraft Heinz ، Lululemon Athletica Inc. و شرکت فورد موتور

سرمایه گذاران به ترس گذشته از رقابت رقبایی مانند Uber Technologies Inc. ممکن است سال آینده افزایش یابد ، همانطور که انتشار واکسن ها نیاز به وعده های غذایی در خانه را کاهش می دهد. رشد DoorDash برای شرکتهایی مانند Airbnb Inc نیز خوب است که می خواهند به بیش از 160 میلیارد دلار که در سال 2020 توسط IPO جمع آوری شده اضافه کنند.

سهام DoorDash با قیمت 182 دلار پس از اینکه این شرکت ارزش هر یک از آنها را 102 دلار داد ، افتتاح شد. آنها در ساعت 2:47 بعد از ظهر در نیویورک به 175.50 دلار سقوط کردند.

IPO سومین بازار بزرگ سهام بورس ایالات متحده در سال جاری است که تنها توسط شرکت چک خالی 4 میلیارد دلاری پیشی گرفته است و میلیاردر آن Bill Ackman و سازنده نرم افزار Snowflake Inc. 3.86 میلیارد دلار شامل سهام کفش های به اصطلاح سبز.

DoorDash از ماه اکتبر 50٪ سهم بازار در ایالات متحده را داشته است ، که پس از UberEats ، GrubHub و Postmates ، طبق اسناد تشکیل پرونده ، افزایش یافته است. این تعداد از ژانویه 2018 فقط 17 درصد افزایش یافت. DoorDash گفت که این پتانسیل را دارد که بازار را گسترش دهد ، در حال حاضر کمتر از 6 درصد از ساکنان ایالات متحده از خدمات آن استفاده می کنند. این شرکت گفت که درآمد در 9 ماهه سال سه برابر شده و ضرر خالص آن نسبت به سال قبل کاهش یافته است که دلیل آن افزایش تعداد مشتریان جدید است.

برخی از افراد مشکوک انتظار ادامه جدول در خانه را ندارند.

ماکس گوچمن ، رئیس تخصیص دارایی در مشاوران صندوق زندگی پاسیفیک ، گفت: “از آنجا که ما از تأخیر در خانه به تمایل به بیرون رفتن می رویم ، مردم کمتر تمایل به رفتن و سفارش تحویل دارند.” “آنها می خواهند بیرون بروند و به یک رستوران بروند.”

وی افزود: بازار می تواند رقابت پذیرتر شود ، به خصوص که Uber رقیب در تجارت اشتراکی خود شاهد یک وانت است که می تواند به یارانه سرمایه گذاری مواد غذایی آن کمک کند.

هزینه های رستوران

در حالی که DoorDash به بسیاری از رستوران ها کمک کرده است تا آب خود را حفظ کنند ، زیرا مسدود کردن بیماری همه گیر آنها را مجبور به استفاده از مدل فقط صادراتی کرده است ، هزینه هایی که از آن گرفته می شود ، که می تواند 30٪ از قیمت سفارش باشد ، ناعادلانه تلقی می شود. از بعضی از رستوران ها برخی از شهرها ، از جمله نیویورک و سیاتل ، محدودیت هایی را در میزان هزینه هایی که خدمات تحویل ممکن است از رستوران ها دریافت کند ، تعیین کرده اند.

این شرکت تحویل کالا را در پالو آلتو ، کالیفرنیا آغاز کرد ، جایی که تونی سو و دو بنیانگذار وی دانشجوی دانشگاه استنفورد بودند. آنها غالباً خودشان را عصرها بعد از مدرسه تحویل می گرفتند.

سو روز چهارشنبه در یک مصاحبه تلویزیونی با بلومبرگ گفت: “مطمئناً سوررئال است.”

با توجه به جمع آوری شده توسط بلومبرگ ، از جمله DoorDash ، این شرکتها بیش از 160 میلیارد دلار IPO در بورس اوراق بهادار ایالات متحده جمع آوری کرده اند که رکوردی همیشگی است. پیش بینی می شود چند مورد دیگر قبل از پایان سال وجود داشته باشد ، زیرا شرکت هایی که برنامه های لیست خود را به تعویق انداختند در اوایل همه گیری Covid-19 دوباره اعتماد خود را برای عرضه سهام خود در بازارهای عمومی به دست می آورند.

بزرگترین بعدی این گروه ، پلت فرم اجاره Airbnb است که هدف آن جمع آوری 3.09 میلیارد دلار در IPO روز چهارشنبه است. برخی دیگر شامل شرکت بازی های ویدیویی Roblox Corp. ، ارائه دهنده وام در Affirm Holdings Inc. و ContextLogic Inc ، مادر خرده فروش آنلاین Wish Inc.

قبل از همه گیری ، شرکت های غذایی مانند DoorDash و رقبا Uber Eats و Grubhub Inc. در برابر رقابت شدید با یکدیگر و بازگشت دستمزد و رفتار با کارگران برای کسب درآمد تلاش می کرد. حاشیه های این تجارت بسیار نازک است و موجی از ادغام را به وجود آورد که باعث شد Grubhub موافقت کند در ماه ژوئن توسط Just Eat Takeaway.com NV به قیمت 7.3 میلیارد دلار خریداری شود و Uber Postmates Inc. در معاملات سهام ژوئیه 2.65 میلیارد دلار.

پیشنهاد DoorDash توسط Goldman Sachs Group Inc. و JPMorgan Chase & Co. هدایت می شود و Barclays Plc ، Deutsche Bank AG ، RBC Capital Markets و UBS Group AG نیز در این معامله نقش دارند. سهام DoorDash با نماد DASH در بورس اوراق بهادار نیویورک معامله می شود.



[ad_2]