ایران با افزایش موارد COVID-19 محدودیت های جدیدی اعمال خواهد کرد خاورمیانه

[ad_1]

در حالی که این کشور با موج گسترده ای از عفونت ها دست و پنجه نرم می کند ، محدودیت های ویروس کرونا همچنان در ایران افزایش می یابد.

تهران، ایران – حسن روحانی ، رئیس جمهور ایران ، برای جلوگیری از افزایش عفونت های ویروس کرونا و مرگ های ناشی از آن ، محدودیت های جدیدی را در سراسر کشور اعلام کرده است.

این محدودیت ها که روز شنبه طی یک جلسه تلویزیونی از گروه ویژه ملی ویروس کرونا اعلام شد ، 46 کشور در 25 استان از 31 استان ایران را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

از روز چهارشنبه سینماها ، کافه ها ، سالن های ورزشی و استخرهای شنا در این شهرستانها به مدت 10 روز تعطیل است. رویدادها و گردهمایی ها نیز به حالت تعلیق در خواهد آمد ، در حالی که مدارس کلاس ها را به صورت آنلاین جابجا می کنند.

تمام استان هایی که تحت تأثیر محدودیت های جدید قرار می گیرند ، هنوز هم در مقیاس کدگذاری شده با رنگ قرمز طبقه بندی می شوند که شدت شیوع آن را نشان می دهد.

سخنگوی وزارت بهداشت ، سیما سادات لری ، روز 386 مورد مرگ و میر جدید را اعلام کرد که از زمان اعلام اولین ویروس کرونا در فوریه ، منجر به نزدیک به 35000 نفر شده است. 7820 عفونت جدید دیگر تأیید شده است ، به این معنی که تاکنون به طور رسمی 612،772 مورد ویروس کرونا شناسایی شده است.

بیشترین تعداد قربانیان در یک روز در تاریخ 28 اکتبر ، هنگام مرگ 415 بیمار ثبت شد. بیشترین تعداد عفونت در یک روز 8،293 نفر یک روز بعد ثبت شد.

بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط وزارت بهداشت ، تعداد عفونت های روزانه COVID-19 در ایران در کمتر از دو ماه بیش از چهار برابر شده است.

محدودیت های تهران

در 23 اکتبر ، دولت محدودیت های جدیدی را علیه پایتخت ، تهران اعمال کرد.

به کلیه سازمانهای دولتی در تهران دستور داده شده است که در تاریخ 26 اکتبر با 50 درصد از کارکنان خود کار کنند ، در حالی که به مقامات دولتی اجازه می دهد نزدیک به یک ماه هر روز جایگزین شوند.

این علاوه بر قانون اجباری ماسک در سطح شهر و جریمه های متخلفان – شهروندان و صاحبان مشاغل – است که هنوز برقرار است.

روز شنبه ، نمایندگان مجلس به نمایندگی از تهران به طور رسمی از گروه ویژه ملی ویروس کرونا خواستند تا پایتخت را برای جلوگیری از گسترش ویروس به مدت دو هفته متوقف کند.

«نظام الدین موسوی» نماینده مردم تهران در گفتگو با خبرنگار تسنیم گفت: “دولت تعدادی پروتکل بهداشتی برای کنترل ویروس کرونا معرفی کرده است ، اما کافی نیست ، بنابراین شورای نمایندگان تهران پیشنهاد تعلیق دو هفته ای را داده است.”

در اوایل این ماه ، محسن هاشمی ، رئیس شورای شهر تهران نیز خواستار تعلیق دو هفته ای کلانشهرها شد.

هفته گذشته حسین رحیمی رئیس پلیس تهران گفت “هیچ برنامه ای وجود ندارد [completely] تهران را ببندید ، اما گفت که افسران پلیس در تعیین جریمه های متخلفان با قاطعیت بیشتری عمل خواهند کرد.

در 23 اکتبر ، محدودیتهایی نیز برای 43 کشور پر خطر اعمال شد که به آنها دستور داده شد از 26 اکتبر به مدت یک هفته کلیه مشاغل ناچیز را تعطیل کنند. این محدودیت ها روز شنبه برای یک هفته دیگر تمدید شد.

هفته گذشته ، رهبر معظم ایران آیت الله علی خامنه ای جلسه حضوری نادر با حضور اعضای گروه ویژه ملی ویروس کرونا را برگزار کردند.

از جمله ، وی دستور تأسیس “ستاد عملیاتی” را برای نظارت بر اجرای دستورالعمل ها صادر كرد ، زیرا اجرا در سراسر كشور ناهموار است.

از آن زمان ، عبدالرضا رحمانی فضلی ، وزیر کشور ، از طرف رئیس جمهور مجاز به ریاست ستاد شد.

روز شنبه ، روحانی تأیید کرد که در اجرای محدودیت های مصوب تاخیر و چالش هایی وجود دارد ، اما گفت با تشکیل ستاد اوضاع بهتر خواهد شد.



[ad_2]