ایران محدودیت های ملی را برای COVID-19 اعمال می کند ، اما هیچ محاصره ای ندارد خاورمیانه

[ad_1]

تهران، ایران – بسیاری از محدودیت های جدید روز شنبه وارد ایران شدند ، از جمله نتیجه گیری جزئی و قانون منع رفت و آمد ممنوع ، زیرا هجوم نگران کننده عفونت های COVID-19 همچنان ادامه دارد.

مقامات لیست کدگذاری شده از رنگ شهرها و شهرستانها را بر اساس تعداد بستری شدن در بیمارستان COVID-19 به روز کردند ، که آنها را به عنوان “سفید” طبقه بندی می کردند ، به این معنی که خطر “قرمز” وجود ندارد ، که نشان دهنده بالاترین سطح هشدار است.

حداقل برای دو هفته مناطق “قرمز” تا حدی تعطیل خواهند شد که شامل تعطیلی کلیه شرکتهای غیر ضروری است اما به یک سوم کارمندان دولت اجازه می دهد تا در ادارات کار کنند.

همچنین به شرکت های خصوصی درگیر در خدمات اساسی اجازه می دهد تا در ده ها منطقه شناسایی شده با بالاترین سطح نگرانی ، از جمله حداقل در 25 مرکز از 32 مرکز استان ایران ، به فعالیت خود ادامه دهند.

تعداد بیشتری از شرکتها و کارمندان دولت می توانند در مناطقی که طبقه بندی آنها از سختگیری کمتری برخوردار است به کار خود ادامه دهند.

یک کلاس عصر محلی در سراسر کشور از ساعت 21:00 تا 04:00 برگزار شد که سفر در شهر را ممنوع می کند. پلیس در مناطق با بیشترین خطر حق دارد هر 24 ساعت 10 میلیون ریال (40 دلار) به متخلفان جریمه کند.

بعلاوه ، ورود وسایل نقلیه با پلاک ثبت غیر محلی از مناطق طبقه بندی شده به عنوان “قرمز” یا “نارنجی” ممنوع است. ساکنان این مناطق نیز نمی توانند وارد مناطق دیگر شوند.

یک قانون ماسک اجباری در سراسر کشور ادامه خواهد یافت.

این محدودیت های جدید پس از جهش شدید در تعداد عفونت های COVID-19 ، بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر در اثر مبارزه با ایران با موج سوم بزرگترین و کشنده ترین بیماری همه گیر ویروس کرونا در خاورمیانه اعمال شد.

همانطور که وزارت بهداشت روز شنبه اعلام كرد ، 431 مورد مرگ در 24 ساعت گذشته ثبت شده كه در مجموع 44327 مورد بوده است.علاوه بر این ، 12931 مورد دیگر نیز ثبت شده است كه در مجموع 841308 مورد است.

بیشترین میزان تلفات در ایران در یک روز از 482 مورد در 16 نوامبر ثبت شده است ، در حالی که بیشترین تعداد عفونت های یک روزه 13421 نفر سه روز زودتر ثبت شده است.

از ابتدای ماه اکتبر میزان عفونت روزانه سه برابر شده است.

“زمستان سخت پیش رو”

سخنگوی وزارت بهداشت ، سیما سادات لاری ، تلفات روزانه را “بسیار نگران کننده” خواند و از اوضاع دشوارتر پیش رو خبر داد.

وی گفت: “اگر روند فعلی ادامه یابد ، زمستان سخت تری نسبت به پاییز خواهیم داشت.”

“ما امیدواریم که با افزایش تعداد افرادی که از رفتارهای پرخطر پرهیز می کنند ، بهبود حکومتداری و همکاری بهتر بین بازیگران مختلف را می توان شاهد توقف شیوع در کشور بود.”

مقامات ایرانی می گویند اجتماعات خانوادگی علت بیش از نیمی از کل برنامه های COVID-19 است.

زنان ایرانی از بازار بزرگ تهران عبور می کنند [File: Nazanin Tabatabaee via Reuters]

هفته گذشته ، رئیس جمهور حسن روحانی در یک سخنرانی تلویزیونی گفت که تمام اقدامات مصوب توسط گروه ویژه ملی ویروس کرونا باید به عنوان یک قانون تلقی و اجرا شود.

با این حال ، اعمال محدودیت ها در بهترین حالت ناهموار است و به نظر می رسد در بسیاری از موارد رعایت مقررات را به مردم سپرده اند.

در اوایل این ماه ، هنگامی که منع رفت و آمد محلی برای شرکت های ناچیز در تهران وضع شد ، گزارش های تلویزیون های دولتی نشان داد که بسیاری از فروشگاه ها در مراکز تجاری بزرگ هنوز باز هستند.

ایرج هاریرچی ، معاون وزیر بهداشت ، صاحب فروشگاه ، كه خبرنگاران را همراهی كرد تا از صاحبان مشاغل بخواهند به پروتكل های بهداشت عمومی عمل كنند ، پرسید: “چه كسی هزینه چک های من را در صورت تعطیلی فروشگاه من پرداخت خواهد كرد؟”

حتی قبل از همه گیری ، در نتیجه ترکیبی از حاکمیت محلی ضعیف و تحریم های شدید اقتصادی آمریکا ، ایران با تورم و بیکاری بالا دست و پنجه نرم می کرد.

پس از خروج یک جانبه رئیس جمهور دونالد ترامپ از توافق هسته ای ایران با قدرت های جهانی در ماه مه 2018 ، ایالات متحده کل بخش مالی ایران را در لیست سیاه قرار داده است. ایالات متحده به درخواست های چند جانبه برای کاهش فشار تحریم ها علیه ایران در سراسر همه گیر کشنده توجه نکرده است.

اما واکنش همه گیر ایران نیز به دلیل اختلافات داخلی دامن زده شده است.

به عنوان مثال ، وزارت بهداشت از کمبود بودجه شکایت کرده است ، زیرا تزریق یک میلیارد یورو (1.2 میلیارد دلار) از صندوق توسعه ملی ایران به کندی انجام شده است.

یک روز قبل از اعمال محدودیت های جدید ، رضا ملک زاده معاون وزیر بهداشت استعفا داد و سعید نمکی وزیر بهداشت را در شبکه های اجتماعی منفجر کرد.

وی وزیر را برای مدیریت نادرست بیماری همه گیر مورد ضرب و شتم قرار داد و گفت که نمکی با نادیده گرفتن کارشناسان بهداشت “باعث تلفات قابل توجه انسانی” شده است. وی همچنین وزیر را به خاطر هیپی “غیرعلمی و شتابزده” واکسن ایرانی COVID-19 ، که به سادگی “در مراحل اولیه توسعه” است ، مورد انتقاد قرار داد.

“قفل تهاجمی مورد نیاز است”

محدودیت های روز شنبه از امتناع دولت دیگر برای جلوگیری از “تعویض” – توقف مختصر اما كامل فعالیتهای غیر اساسی و محدود كردن تماس با اعضای فوری خانوار در تلاش برای انتقال ویروس به هسته اصلی خبر می دهد.

مقامات محلی و کارشناسان در تهران هفته هاست که خواستار تعلیق کامل پایتخت هستند و نسبت به عواقب ناگوار هشدار می دهند ، اما این درخواست هرگز پذیرفته نشده است.

محمد اکبرپور ، دانشیار اقتصاد در دانشکده بازرگانی استنفورد ، گفت که تنها راه کنترل ویروس این است که اطمینان حاصل شود تعداد تولید مثل یا “R” کمتر از یک است – به این معنی که به طور متوسط ​​هر بیمار مبتلا به COVID-19 عفونت را به کمتر از یک فرد دیگر منتقل می کند.

طبق تحقیقاتی که اکبرپور با همکاری چندین دانشمند ایرانی-آمریکایی از دیگر دانشگاه های برجسته آمریکا انجام داده است ، تنها دوره ای که R ایران به طور قابل توجهی کمتر از یک دوره قفل شدن کامل در قسمت های مارس و آوریل است.

“استفاده از ماسک و فاصله اجتماعی در رستوران ها و غیره این می تواند تعداد تولید مثل را به تعداد نزدیک به یک کاهش دهد “، اکبرپور به الجزیره گفت.

“اما آنچه که ایران در حال حاضر به آن نیاز دارد ، کاهش قابل توجه تعداد افراد آلوده است و این تنها از طریق یک محاصره کوتاه مدت و تهاجمی که فقط کارگران فعال در آن فعال هستند و افراد با کسی ارتباط برقرار نمی کنند ، امکان پذیر است. اعضای خانواده “

این محقق گفت: کاهش سطح فعلی از حدود 450 مرگ در روز به 150 مورد نیاز به حداقل چهار هفته حبس دارد ، اما حتی دو هفته حبس می تواند ده ها هزار زندگی را نجات دهد تا زمانی که واکسن بدست آید.

وی گفت که هیچ فرصت “عالی” برای ایران وجود ندارد ، اما گزینه های مختلف هزینه متفاوتی برای کشور دارد.

وی گفت: “انتخاب سیاست واضح است: چند هفته مسدود کردن ، كه لزوماً هزینه های اقتصادی دارد ، و سپس به سطح دیگری كه R دوباره در حدود 1 است ، برگردید و تقریبا 100000 نفر را نجات داد.”

“به نظر می رسد ، حتی از نظر اقتصادی ، مسدود کردن بهینه است.”

اکبرپور گفت که در این دوره ، دولت به طور طبیعی مجبور خواهد بود از کسانی که اعتماد زیادی به درآمد ماهانه دارند حمایت مالی ارائه دهد.

هفته گذشته ، رئیس جمهور ایران حمایت دولت جدید از خانوارهای کم درآمد را اعلام کرد ، اما این ارقام میزان مشکلات مالی پیش روی دولت را نشان می دهد.

به گفته روحانی ، حدود یک سوم از حدود 85 میلیون نفر در ایران برای چهار ماه باقیمانده تا پایان سال جاری ایران در اواخر ماه مارس یک میلیون ریال (4 دلار) ماهانه دریافت می کنند.

این معادل کمتر از 5 درصد حداقل دستمزد ماهانه است.

رئیس جمهور گفت وام بدون بهره 10 میلیون ریالی (40 دلار) نیز به 10 میلیون خانوار اعطا می شود.



[ad_2]