بابی وین در اعتراض به دستگیری از اوگاندا ، 37 کشته آزاد شد | اوگاندا

[ad_1]

رسانه های محلی گزارش دادند ، خواننده و سیاستمدار محبوب با قرار وثیقه آزاد شده است ، زیرا شمار قربانیان اعتراض به بازداشت اوایل هفته جاری به 37 نفر رسید.

رسانه های محلی گزارش دادند که بابی وین ، نامزد انتخابات ریاست جمهوری اوگاندا با قرار وثیقه آزاد شده است ، زیرا پلیس اعلام کرد تعداد کشته شدگان درگیری ناشی از دستگیری اوایل این هفته به 37 نفر رسیده است.

روزنامه دیلی مانیتور روز جمعه گزارش داد که وین ، که متهم به اقداماتی است که احتمال گسترش ویروس کرونا وجود دارد ، در تاریخ 18 دسامبر در دادگاه حاضر می شود.

ستاره و سیاستمدار 38 ساله پاپ ، که نام اصلی او رابرت کاگولانی است ، روز چهارشنبه هنگام مبارزات انتخاباتی در شرق اوگاندا برای انتخابات عمومی 14 ژانویه دستگیر شد.

وی متهم به برگزاری تجمعات گسترده ای با نقض محدودیت های جمع آوری شده توسط دولت برای محدود کردن ویروس کرونا شد.

در اوایل روز جمعه ، مقامات نیروهای خود را در پایتخت ، کامپالا و مناطق اطراف مستقر کردند تا به پلیس کمک کنند تا معترضان را متفرق کند. نیروهای امنیتی در تلاش برای جلوگیری از ناآرامی ها صدها نفر را دستگیر و از گلوله های زنده ، گاز اشک آور و توپ آب استفاده کرده اند.

مویزئی بروهانگا ، آسیب شناس پلیس به رویترز گفت: “تاکنون سی و هفت جسد شمارش شده است.”

سخنگوی پلیس فرد انانگا گفت معترضان دستگیر شده درگیر خشونت هایی از جمله هدف قرار دادن افراد عمومی بودند که از حزب پلت فرم وحدت ملی شراب (NUP) حمایت نمی کردند.

“آنچه در چند روز گذشته مشاهده کرده ایم ، یعنی خشونت ، تخریب ، سرقت ، ارعاب و تهدید ، جنایاتی است که در حال انجام است. [against] افرادی که برای NUP نیستند. این چیزی نیست که بتوانیم تحمل کنیم. “

اوگاندا ، یک کشور 42 میلیون نفری ، قرار است انتخابات ریاست جمهوری و پارلمان را در 14 ژانویه برگزار کند ، وین به عنوان یک تهدید جدی برای رئیس جمهور باسابقه Yovery Museveni ، 76 ساله ، که قصد دارد حکومت خود را به حداقل 40 سال تمدید کند ، ظهور کرد.

این شراب پیروان زیادی را در میان جوانان اوگاندا جمع کرد ، که مورد انتقاد جسورانه وی از دولت قرار گرفت ، اغلب در متن آهنگ او.



[ad_2]