بایدن از انتخاب ژنرال بازنشسته ارتش برای پست دفاع ارشد دفاع می کند آمریکا و کانادا

[ad_1]

جو بایدن ، رئیس جمهور منتخب آمریکا ، در میان نگرانی برخی از دموکرات ها در مورد انتخاب وی ، ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا لوید آستین را به عنوان وزیر دفاع خود منصوب کرد.

آستین یک سرباز شغلی است که بایدن او را “رهبر شجاعت ، شخصیت و تجربه فوق العاده” می نامد.

بایدن به رابطه دیرینه شغلی و شخصی خود با آستین ، ژنرال چهار ستاره در زمان معاون بودن بایدن اشاره می کند.

آستین ، 67 ساله ، از سال 2010 تا 2012 در عراق فرماندهی نیروهای آمریکایی را بر عهده داشت ، در آنجا نیز با پسر بایدن ، بو بایدن ، که به عنوان کاپیتان در مقر آستین خدمت می کرد ، دوست شد.

بایدن خونسردی آستین را تحت فشار و مهارت های دیپلماتیک در عراق در زمانی که باراک اوباما رئیس جمهور پیشین در حال عقب نشینی نیروهای آمریکایی بود ، یادآوری کرد.

بایدن با یادآوری این دیدار با نامه های سیاسی عراق گفت: “آستین در زمین با من بود ، نه فقط برای جلسات نظامی یا استراتژی های نظامی.”

رئیس جمهور منتخب جو بایدن انتخاب خود را به عنوان ژنرال بازنشسته ارتش ایالات متحده لوید آستین ، درست ، به عنوان وزیر دفاع در تئاتر کوئین در ویلمینگتون ، دلاور ، در 9 دسامبر اعلام کرد. [Susan Walsh/AP Photo]

“من مهارتهای سیاسی او را تماشا کردم. آنها به او احترام می گذاشتند. بایدن گفت: “آن طرف”.

در صورت تأیید سنای آمریکا ، آستین اولین آفریقایی-آمریکایی خواهد بود که وزیر دفاع می شود ، اما به دلیل خدمت سربازی اخیر خود با مانعی روبرو می شود.

آستین چهار سال پیش از خدمت نظامی بازنشسته شد. قانون ایالات متحده یک مقام ارشد پنتاگون را ملزم به نگهداری غیرنظامی یا شخصی که حداقل هفت سال در ارتش بوده است ، می کند.

این بدان معناست که کنگره باید به استعفای آستین رأی دهد ، همانطور که نمایندگان مجلس در سال 2017 ژیمنس ماتیس ژنرال سابق تفنگداران دریایی آمریکا را به عنوان وزیر دفاع دونالد ترامپ رئیس جمهور تصویب کردند.

قانونگذاران دموکرات هم در مجلس نمایندگان و هم در مجلس سنا از انتخاب بایدن ابراز نگرانی کرده اند ، اگرچه از اعتبار آستین تمجید می کنند.

نماینده الیسا اسلوتکین ، تحلیلگر سابق CIA که در عراق خدمت می کرد و بعدا دستیار وزیر دفاع اوباما شد ، در مورد این معافیت شک کرد.

وی گفت: “من برای ژنرال لوید آستین احترام زیادی قائلم.” “ما هنگام فرماندهی نیروهای آمریکایی در عراق ، زمانی که معاون فرمانده ارتش بود و زمانی که CENTCOM بود ، با هم کار کردیم [United States Central Command] فرمانده اما انتخاب ژنرال دیگری که اخیراً بازنشسته شده است برای خدمت در یک نقش غیرنظامی به سادگی غیرممکن است. “

سناتور تامی داك ورث ، كهنه سرباز ارتش مجروح در عراق ، در مصاحبه ای با تلویزیون آمریكا گفت كه معتقد است این امتناع از كنگره عبور می كند و از آستین حمایت می كند ، گرچه او از این امتناع حمایت نمی كند.

“سیستم راه اندازی شده است [so] باید کنترل غیرنظامی بر ارتش وجود داشته باشد “، داکورث به MSNBC گفت.

داكورث كه پیشنهاد كرد برای راهنمایی روند تأیید به آستین كمك كند ، گفت: “با این وجود به شما خواهم گفت كه ژنرال آستین یك افسر عالی ، بسیار آزمایش شده ، بسیار قادر به هدایت وزارت دفاع است و من فكر می كنم او وزیر دفاع عالی خواهد بود.” در سنا

آستین از یک شهر کوچک در ایالت جنوبی جورجیا می آید و در سال 1975 از آکادمی نظامی آمریکا در وست پوینت فارغ التحصیل شد.

آستین با شروع به عنوان ستوان دومی ، در سلسله مراتب نظامی ایالات متحده – از جمله تور عراق و افغانستان – کار کرد تا در سال 2013 به فرماندهی فرماندهی مرکزی ایالات متحده برسد.

در سال 2014 ، آستین هدایت توسعه کارزار نظامی چند جانبه ایالات متحده برای اخراج داعش (داعش) از عراق و سوریه را بر عهده داشت.

آستین در سال 2016 بازنشسته شد و هیئت مدیره شرکت Raytheon Technologies ، ارائه دهنده اصلی دفاع در ایالات متحده را در اختیار گرفت.

جو بایدن معاون رئیس جمهور (مرکز) با ژنرال لوید آستین (سمت راست) تماس گرفت ، در سال 2011 در بغداد دیده می شود. آستین در آن زمان بزرگترین فرمانده آمریکایی در عراق بود که مسئول عقب نشینی نیروهای آمریکایی بود. سفیر عراق جیمز جفری در سمت چپ است [File: Khalid Mohammed/ AP Photo]

در اظهارات پس از ارائه بایدن ، آستین اطمینان داد که تلاش خواهد کرد به سنت آمریکایی رهبری نظامی غیرنظامی احترام بگذارد.

وی گفت: “چهار سال پیش که خدمت سربازی ام تمام شد ، آخرین بار لباسم را بستم و از ژنرال لوید آستین به لوید آستین رفتم.”

“این تمایز مهمی است که من با نهایت جدیت و صداقت انجام می دهم.”

بایدن با نامگذاری آستین ، حادثه ای را در بغداد در سال 2009 به یاد آورد که شورشیان به سمت منطقه سبز گلوله خمپاره انداختند.

در آن زمان ، آستین و بایدن در محل اقامت سفیر ایالات متحده ملاقات می کردند. بایدن گفت که آستین به صداهای گلوله خمپاره پاسخ نداد و جلسه را چنان ادامه داد که “انگار یک روز دیگر در دفتر کار است”.

بایدن گفت: “او زیر آتش خونسرد است ، و به همین دلیل در همه افراد اطرافش القا می شود.”

بایدن به آستین گفت: “او شخص رئیس جمهور اوباما بود و وظیفه باورنکردنی بازیابی نیروهای آمریکایی و انحراف ایمن تجهیزات نظامی ما از عراق به من سپرده شد.”

یک مقام آشنا با تصمیم بایدن به واشنگتن پست گفت: یکی دیگر از عوامل انتخاب بایدن برای آستین روابط شخصی او با پسر فقید بایدن ، بو بود ، در حالی که هر دو در عراق مستقر بودند.

آستین و بو بایدن ، هر دو كاتولیك ، با هم در مراسم كلیسا شركت كرده بودند و تقریباً هر یكشنبه در اختیار همدیگر بودند.

افسر رابط آستین با پسر بایدن گفت: “آنها رابطه عمیقی برقرار کردند و حتی پس از بازگشت بو از محل استقرار خود یکدیگر را دیدند.”



[ad_2]