با گرم شدن آب و هوا ، استرالیا با آتش سوزی بیشتری روبرو است استرالیا

[ad_1]

بر اساس آخرین گزارش آب و هوا از دفتر هواشناسی ، انتظار می رود آب و هوای استرالیا گرمتر و خشک تر شود و خطر خشکسالی و حوادث شدید آب و هوایی مانند آتش سوزی هایی که جنوب شرقی استرالیا در تابستان گذشته در نیمکره جنوبی ویران کرد را افزایش دهد. کشور.

آخرین گزارش هواشناسی اداره هواشناسی (CM) انتشار کربن را مسئول افزایش گرمای شدید می داند و خاطرنشان می کند که استرالیا گرمتر بر زندگی و معیشت همه کسانی که در آنجا زندگی می کنند تأثیر خواهد گذاشت.

این گزارش که هر دو سال یکبار با همکاری CSIRO ، آژانس علمی ملی استرالیا ، تهیه می شود ، می گوید: “استرالیا باید برنامه ریزی کند و با تغییر ماهیت خطر آب و هوا سازگار شود.” “کاهش انتشار گازهای گلخانه ای جهانی منجر به گرم شدن کمتر و تأثیر کمتر در آینده خواهد شد.”

در این گزارش آمده است که از زمان شروع ثبت ملی در سال 1910 ، آب و هوای استرالیا به طور متوسط ​​1.44 درجه سانتیگراد گرم شده است. این هیئت مدیره اعلام کرد که این کشور گرمترین رکورد سال خود را در سال 2019 تجربه کرده است و هفت سال از 2013 تا 2019 در میان نه گرمترین سال تاکنون قرار گرفته است.

به طور کلی استرالیا نیز روزهای “بسیار گرم” بیشتری را گزارش کرده است ، با 43 مورد در سال 2019 ، بیش از سه برابر بیشتر از سال های قبل از 2000.

آتش سوزی که جنوب شرقی استرالیا را در تابستان گذشته در نیمکره جنوبی ویران کرد ، خانه ها و اجتماعات را ویران کرد و ده ها کشته برجای گذاشت. [File: Robert Oerlemans/AP Photo]

در این گزارش آمده است: “این روند گرمایش طولانی مدت به این معنی است که بیشتر سالها تقریباً گرمتر از تقریباً تمام موارد مشاهده شده در قرن بیستم است.” “وقتی سالهای نسبتاً خنک تری می آیند ، به این دلیل است که موتورهای طبیعی که به طور معمول آب و هوای استرالیا را خنک می کنند ، مانند La Niña ، تا حدی کار می کنند تا روند گرم شدن زمین را خنثی کنند.”

اگرچه محاصره های مربوط به بیماری همه گیر ویروس کرونا به کاهش انتشار جهانی کمک کرده است ، اما دانشمندان استرالیایی گفته اند که با افزایش میزان دی اکسید کربن در جو با گذشت هر دهه ، تأثیر بر تغییرات آب و هوایی “ناچیز” خواهد بود. از ابتدای اندازه گیری های جوی.

آنها گفتند: “CO2 اتمسفر همچنان در حال افزایش است و انتشار سوخت های فسیلی عامل اصلی این رشد در سال 2020 و احتمالاً فراتر از آن خواهد بود.”

بدون صفر

گزارش آژانس های هواشناسی در حالی است که فشار فزاینده ای به دولت نخست وزیر اسکات موریسون برای تسریع در برنامه های کاهش انتشار کربن وارد شده است و این کشور با توجه بیشتر از تکرار آتش سوزی های سال گذشته که منجر به کشته شدن حداقل 33 نفر شد ، تابستان دیگری را می رود. میلیاردها حیوان بومی سوزانده شده اند.

موریسون گفت استرالیا در تلاش است تا پس از سال 2050 به میزان صفر انتشار کربن برسد و از مطابقت با سایر کشورهای پیشرفته که برای سرعت بخشیدن به روند و دستیابی به هدف 2050 توافق کرده اند خودداری کند.

حیوانات و حیوانات بومی که نمی توانستند فرار کنند در اثر آتش سوزی نابود شدند و با گرم شدن آب و هوای استرالیا ، دانشمندان می گویند انتظار آتش سوزی شدیدتر وجود دارد. [File: Saeed Khan/AFP]

و استرالیا تا رسیدن به هدف توافقنامه پاریس برای کاهش انتشار کربن حداقل 26٪ تا سال 2030 نسبت به سطح 2005 فاصله زیادی دارد.

این گزارش همچنین نشان داد که در آوریل تا اکتبر حدود 12٪ از بارندگی در اواخر دهه 1990 در جنوب شرقی استرالیا کاهش یافته است ، روند پیش بینی شده ادامه دارد – افزایش خطر خشکسالی و فصول طولانی تر در آتش

فصول آتش سوزی در استرالیا از دهه 1950 تمدید شده است و آتش سوزی های فاجعه بار سال گذشته از سپتامبر آغاز شد و به مدت 5 ماه ادامه داشت.

در این گزارش ، دریاهای اطراف استرالیا نیز در حال گرم شدن هستند و از وقایع سفید کننده مکرر و شدید در صخره های مرجانی در سراسر کشور ، از جمله سد بزرگ و صخره های نینگالو در فهرست میراث جهانی هشدار داد.

در این گزارش آمده است كه اقیانوس ها از سال 1910 حدود 1 درجه سانتیگراد گرم شده و اسیدی شده و از امواج گرمای دریا تغذیه می كنند.

جزوه ای بدون تاریخ از مرکز مطالعات عالی صخره های مرجانی ARC ، قسمت آسیب دیده صخره بزرگ سد را نشان می دهد [Andreas Dietzel/ARC Centre of Excellence for Coral Reef Studies via AFP]

در این گزارش ، با اشاره به کاهش جلبک ها و جنگل های علف دریایی ، مهاجرت برخی از گونه های دریایی و افزایش بیماری ها ، گفت: “افزایش دفعات امواج گرمای دریا در اطراف استرالیا در سال های اخیر تأثیرات ماندگاری بر سلامت اکوسیستم های دریایی ، زیستگاه های دریایی و گونه ها داشته است. .

مطالعه ای که ماه گذشته منتشر شد نشان داد كه نیمی از مرجانهای مرجانی كه صخره بزرگ سد را تشکیل می دهند قبلاً در اثر گرم شدن کره زمین از بین رفته اند و تغییرات آب و هوایی یکی از عجایب طبیعی جهان را “غیرقابل بازگشت” نابود می کند.



[ad_2]