بررسی_ حمله مرگبار داعش به شمال بغداد خشم را برمی انگیزد | خاورمیانه

[ad_1]

استان صلاح الدین عراق پس از حمله ای که به گردن شبه نظامیان داعش انداخته شد ، در عزاداری 10 نفر از جمله چهار غیرنظامی را کشته است.

استان صلاح الدین عراق روز یکشنبه پس از یک حمله مهلک که مسئول گروه شبه نظامی داعش بود ، سه روز عزاداری اعلام کرد ، زیرا برخی مقامات را به دلیل عدم پاسخگویی انتقاد کردند.

پلیس و یک مقام محلی گفت که یک بمب کنار جاده ای اواخر روز شنبه به یک ماشین غیرنظامی در جاده باز حدود 200 کیلومتری شمال بغداد ، پایتخت ، برخورد کرد.

وقتی نیروهای امنیتی به صحنه رسیدند ، جنگجویان داعش به سمت آنها آتش گشودند.

به گفته پزشکان ، در این حمله دست کم شش افسر امنیتی عراقی و چهار غیرنظامی کشته شدند ، از جمله یک نفر که یک شب بر اثر زخم ها جان خود را از دست داد.

[BELOW: Not 2019?]

هیچ ادعایی درباره مسئولیت داعش وجود نداشت ، اما شهردار و پلیس هر دو گروه مسلح را مقصر دانستند ، زیرا دولت عراق گفت که در اواخر سال 2017 برنده شد.

این پیروزی پس از سه سال جنگ شدید برای بازگرداندن یک سوم خاک عراق که در سال 2014 توسط داعش تصرف شده بود ، حاصل شد.

اگرچه جنگنده ها دیگر قلمرو ندارند ، اما سلولهای خاموش به زیرساختهای دولتی حمله می کنند ، به ویژه در مناطق بیابانی شمال بغداد.

داعش همچنین در حال حمله به شبه نظامیان حشد الشعبی مورد حمایت ایران است که به آنها نیروهای بسیج مردمی نیز می گویند.

حشد الشعبی که به عنوان شبکه ای آزاد از جناح های اکثریت شیعه تاسیس شد ، در کنار ائتلاف تحت رهبری آمریکا نقشی اساسی در شکست داعش داشت.

“خطاهای مکرر”

دو هفته پیش ، 11 نفر در حمله داعش به یک پایگاه رصد در الرضوانیه در حومه بغداد کشته شدند ، مناطقی که اکثرا مسلمان سنی هستند.

این حملات همزمان با کارزار جدید نیروهای امنیتی عراق برای دستگیری شبه نظامیان پنهان شده در سراسر کشور بود – اما برخی می گویند این کافی نیست.

مشعان الجابوری ، نماینده سنی نماینده صلاح الدین ، ​​اواخر شنبه در توییتر نوشت: “نیروهای امنیتی عراق به ما اطمینان دادند که منطقه پاکسازی شده است.”

آخرین کمین برای جمال الداری ، یکی دیگر از شخصیت های اهل سنت ، “شکستهای مکرر در مبارزه با تروریسم را روشن می کند”.

“دولت [Prime Minister] داری گفت ، مصطفی القادیمی باید به طور جدی یک استراتژی ملی را اجرا کند … و از “کمیسیون های تحقیق” راضی نباشد.

عراقی ها به طور منظم دولت خود را به دلیل ایجاد نهادهای تحقیقاتی که شکست می خورند ، مسخره می کنند.

تنش ها به عنوان ائتلافی به رهبری آمریکا است که از سال 2014 نیروهای عراق را در جنگ با داعش یاری داده است.

در این سال ، ایالات متحده در حال حاضر سهم خود را در ائتلاف از 5200 نفر به حدود 3،000 سرباز کاهش داده است ، زیرا کشورهای دیگر نیز تعداد آنها را کاهش داده اند.

هفته گذشته ، ایالات متحده اعلام کرد 500 نیروی دیگر را تا اواسط ژانویه عقب می کشد. تأثیر عقب نشینی آمریکا باعث ترس بسیاری از تجدید حیات داعش و همچنین افزایش نفوذ ایران در این کشور شکننده سیاسی شده است.



[ad_2]