تقویت انگیزه: هند کمک بیشتری به شرکت های آسیب دیده از ویروس کرونا می کند اخبار هند

[ad_1]

هند انگیزه های خود را برای نجات شرکت ها و صرفه جویی در مشاغل در اقتصادی گرفتار کرده است که به دلیل محاصره ناگهانی در ماه مارس برای متوقف کردن شیوع ویروس کرونا درگیر شده است.

نیرمالا سیتارامان ، وزیر دارایی روز پنجشنبه به خبرنگاران در دهلی نو گفت ، مراحل تحریک اضافی حدود 9 تریلیون روپیه (120 میلیارد دلار) است ، با تسکین کل ویروس در کشور به تقریبا 30 تریلیون روپیه یا 15٪ از تولید ناخالص داخلی. این معادل کل هزینه پیش بینی شده در بودجه دولت برای سال منتهی به مارس است.

سومین اقتصاد بزرگ آسیا پس از سقوط تولید ناخالص داخلی برای دومین سه ماهه متوالی در سه ماه منتهی به سپتامبر ، در یک رکود بی سابقه فرو رفته است ، بر اساس گزارش بانک ذخیره هند بر اساس داده های با فرکانس بالا. آخرین اقدامات ادامه یک برنامه نجات است که در ماه مه اعلام شد ، اگرچه برای احیای تقاضا در یک اقتصاد وابسته بسیار کم کار شده است.

سیتارامان گفت ، مشاغل خرد ، کوچک و متوسط ​​در 26 بخش واجد شرایط برنامه تضمین وام هستند و یک سال توقف وام و چهار سال دیگر برای بازپرداخت مبلغ دریافت می کنند.

این برنامه محرک مربوط به تولید را به ارزش 1.46 تریلیون روپیه (20 میلیارد دلار) برای واحدهای تولیدی محاسبه می کند که قبلاً به عنوان بخشی از 12 اقدام حمایتی ارائه شده در روز پنجشنبه توسط دولت تصویب شده است. وی گفت که برای یک برنامه مسکن ارزان قیمت شهری 180 میلیارد روپیه اضافی هزینه می شود.

به گفته اقتصاددانان ، از جمله Kanika Pasricha از Standard Chartered Plc ، هزینه های واقعی مالی برای دولت می تواند بسیار كمتر باشد.

در حالی که تأثیر اصلی مالی حدود 1.3٪ از تولید ناخالص داخلی خواهد بود ، اما شامل 0.7٪ برای برنامه تشویقی است که هزینه های آن طی 5 سال تقسیم می شود. وی گفت ، این هزینه خالص هزینه های نقدی سال مالی جاری را محدود می کند.

شوبادا رائو ، بنیانگذار تحقیق QuantEco در بمبئی ، گفت: “ما معتقدیم كه دولت با توجه به محدودیت های مالی ، رویكرد كالیبراسیون شده خود را در زمینه اقدامات تخفیف و محرك ادامه خواهد داد.” “می بینیم که فعالیت اقتصادی در سه ماهه منتهی به مارس بهتر از آنچه در گذشته انتظار می رفت رشد بسیار مثبت داشته باشد”.

این انگیزه در حالی صورت می گیرد که دولت مودی هیچ پولی برای پرداخت ندارد ، حتی به سهم آنها از مالیات فروش ملی اشاره دارد. جمع آوری درآمد تحت تأثیر محاصره قرار گرفت ، که منجر به تقریباً بن بست در فعالیت های اقتصادی در ماه آوریل تا ژوئن شد و باعث کاهش بی سابقه 24 درصدی تولید ناخالص داخلی در این مدت شد.

بر اساس گزارشی از RBI Nowcast ، اقتصاد احتمالاً طی سه ماه آینده منتهی به سپتامبر 8.6٪ کاهش می یابد. اگرچه این خفیف تر است ، اما شیوع ویروس همچنان خطری برای چشم انداز کشور است.

در حالی که عفونت های روزانه جدید در هند رو به کندی است ، این کشور بعد از ایالات متحده دومین کشور آسیب دیده با بیش از 8.5 میلیون مورد است.

[Bloomberg]

صندوق بین المللی پول می بیند که کشور آسیای جنوبی اکنون با بزرگترین انقباض در بازارهای بزرگ در حال ظهور روبرو است ، پیش بینی می شود تولید ناخالص داخلی 10.3٪ نسبت به سال قبل کاهش یابد – بدتر از کاهش 4.5 درصدی که پیش بینی در ماه ژوئن.

با این وجود ، شاخص های با فرکانس بالا ، از جمله صادرات ، فروش خودرو و ساخت ، در ماه های اخیر در میان رشد مصرف ، قدرت نشان داده اند. درآمد بیشتر یکبار مصرف برای کشاورزان ، به لطف باران شدید و ثبت محصولات ، به افزایش تقاضا در داخل کشور کمک کرده است.

سیتارامان با اشاره به برخی از شاخص های فرکانس بالا گفت: “بهبودی اتفاق می افتد.” “این فقط جستجوی تأخیری نیست.”



[ad_2]