تیم بایدن در حالی پیشرفت می کند که ترامپ شمار را تحت فشار قرار دهد آمریکا و کانادا

[ad_1]

تیم انتقال جو بایدن رئیس جمهور منتخب علی رغم تلاش های مداوم و طولانی مدت رئیس جمهور دونالد ترامپ برای لغو نتایج انتخابات در حال پیشرفت است.

ران کلاین ، رئیس ستاد ورودی بایدن ، روز یکشنبه در مصاحبه ای از ترامپ و اداره خدمات عمومی کم شناخته شده ، آژانس ای که می تواند مقررات اصلی قانون حاکم بر انتقال ریاست جمهوری را باز کند ، خواست تا اجازه دهد انتقال بدون تأخیر انجام شود.

کلاین به ABC گفت: “تعداد بی سابقه ای از آمریکایی ها ریاست جمهوری ترامپ را رد کردند و از آن زمان دونالد ترامپ دموکراسی را رد کرد.”

وی افزود: “من امیدوارم مدیر GSA وظیفه خود را انجام دهد” ، با اشاره به رئیس آژانس امیلی مورفی ، كه وظیفه دارد رسماً پیروزی بایدن را تصدیق كند.

جو بایدن ، رئیس جمهور منتخب و کمالا هریس ، معاون معاون رئیس جمهور تازه انتخاب شده ، در حالی که به سمت پیشرفت ریاست جمهوری پیش می روند ، یک جلسه ویدیویی آنلاین با اعضای کمیته اجرایی شورای ملی فرمانداران (NGA) در ویلمینگتون ، دلاور برگزار می کنند. [Tom Brenner/Reuters]

کلاین همچنین گفت که بایدن اولین عضو کابینه خود را روز سه شنبه معرفی خواهد کرد. بایدن روز پنجشنبه گفت که وی وزیر دارایی خود را انتخاب کرده است ، وی گفت که “همه عناصر حزب دموکرات … پیشرفت به سمت ائتلاف های معتدل” را خواستار خواهد شد.

بایدن در حال حاضر 306 رأی انتخاباتی دارد ، کاملا بالاتر از آستانه 270 رأی لازم برای پیروزی در سیستم کالج انتخاباتی ایالات متحده. این تعداد آرا elect انتخاباتی است که ترامپ در پیروزی سال 2016 خود بر هیلاری کلینتون دموکرات کسب کرد.

کلاین گفت: “نسخه های کوچک شده ای از سنت های موجود” برای مراسم تحلیف بایدن وجود دارد. مراسم افتتاحیه و رویدادهای مربوطه معمولاً جمعیت زیادی را به واشنگتن می کشاند. به دلیل بیماری همه گیر که منجر به مرگ حدود 256000 آمریکایی شد ، موارد و مرگ COVID-19 در بسیاری از مناطق کشور در حال افزایش است.

“ما می دانیم که مردم می خواهند جشن بگیرند. کلاین گفت: “اینجا چیزی برای جشن گرفتن وجود دارد.” “ما فقط می خواهیم سعی کنیم راهی برای انجام آن با حداکثر ایمنی ممکن پیدا کنیم.”

چالش های حقوقی و سرشماری

در حال حاضر ، ترامپ از به رسمیت شناختن انتخابات امتناع کرده است. در عوض ، تیم وی بر روی چندین چالش حقوقی طولانی مدت متمرکز شده است ، مقامات دولتی را تحت فشار قرار می دهد تا از بررسی نتایج آنها جلوگیری کنند و آنها را در صورت امکان بررسی کنند.

تیم حقوقی ترامپ در روزهای گذشته ضربات مکرری را متحمل شده است ، روز شنبه یک قاضی فدرال تلاش کرد تا راستی آزمایی آرا را در پنسیلوانیا متوقف کند ، جایی که بایدن با بیش از 80 هزار رای رهبری می کند تلاش های قانونی برای جلوگیری از صدور گواهینامه نتایج نیز در جورجیا ، میشیگان و آریزونا ناکام مانده است.

در اوایل این هفته ، کمپین خواستار بازشماری مجدد در دو منطقه اصلی ویسکانسین شد ، مقامات میلواکی کسانی را که از طرف شنبه شمارش آرا را مشاهده می کردند ، متهم کردند که سعی دارند با تخطی از قوانین و اعتراض ناخوشایند به هر رای گیری ، جلوی شمارش آرا را بگیرند. آسوشیتدپرس گزارش می دهد که برای انتخاب مطرح شده است. بایدن با حداقل 20،000 رای ایالت را رهبری می کند.

روز شنبه ، ترامپ همچنین چند روز پس از اتمام ممیزی و سرشماری حدود پنج میلیون رأی گیری ، دادخواست سرشماری در گرجستان را ثبت كرد. حسابرسی نشان داد که بایدن با 12،670 رأی برنده شد.

سرشماری جدید ، که به گفته مقامات بعید است نتایج را تغییر دهد ، از طریق زبانه های الکترونیکی انجام می شود و انتظار می رود بسیار سریعتر از شمارش دستی یک هفته ای باشد.

کارشناسان می گویند با توجه به رهبری فعلی بایدن در کالج انتخاباتی ، شانس ترامپ در لغو نتایج انتخابات در حال کاهش است. رئیس جمهور برای رسیدن به یک فاصله حیرت انگیز به یک سری خلع سلاح های بی سابقه در چندین کشور نیاز دارد.

ترامپ با شمارش مختصر و طرح پرونده های قضایی ، مجالس قانونگذاری ایالت به رهبری جمهوری خواهان را تحت فشار قرار داد تا رای عمومی را بیرون کشیده و وی را برنده اعلام کند.

جمهوریخواهان منتخب در چندین ایالت مهم صریحاً اظهار داشتند که به سخنان رئیس جمهور گوش نخواهند داد ، این امر موجب نقض قوانین در برخی از ایالت ها ، رد هنجارهای دیرینه ایالات متحده و احتمالاً ایجاد چالش های آشفته برای دادگاه و کنگره خواهد شد.

جمهوری خواهان صفوف را می شکنند

رئیس جمهور علی رغم تنگ نظری ، همچنان چالش برانگیز است و روز یکشنبه در توییتر نوشت: “با جمهوریخواهان سخت بجنگ”.

با این حال ، شکاف هایی در این حزب در حال ظهور است که مقامات منتخب آنها تا حد زیادی ضمنی یا صریح از ادعاهای بی اساس ترامپ حمایت کرده اند.

روز شنبه ، سناتور پت تومی ، جمهوریخواه از پنسیلوانیا ، از ترامپ خواست تا نتیجه انتخابات را بپذیرد.

روز یکشنبه ، سناتور کوین کرامر ، جمهوریخواه از داکوتای شمالی ، ضمن ادامه دفاع از چالش های حقوقی بی شمار رئیس جمهور ، به جدیدترین محافظه کار منتقد تأخیر در انتقال ترامپ تبدیل شد.

مقامات و کارشناسان پیشین هشدار داده اند که یک انتقال با تأخیر می تواند پاسخ به بیماری همه گیر ویروس کرونا و امنیت ملی 2021 را به خطر بیندازد.

بایدن کلاین ، رئیس ستاد ارتش ، روز یکشنبه در مصاحبه ای اظهارات جمهوری خواهان را “نشانه های دلگرم کننده” خواند و افزود: “امیدوارم آنها واقعیت را بپذیرند.”



[ad_2]