جری مندر چیست و چگونه می تواند نتایج انتخابات آمریکا را تغییر دهد؟

[ad_1]

5fa18df909747_2020-11-03_20-36

جری مندر در ادبیات سیاسی به معنای تغییر مرز حوزه های انتخابیه به منظور تقویت آرا یک حزب سیاسی خاص است. این اصطلاح همچنین به فارسی به عنوان “منحنی اریب” ترجمه شده است.

این روش (یا سو abuse استفاده) در کشورهایی امکان پذیر است که نتیجه انتخابات با پیروزی نامزدها در حوزه های انتخابیه (مانند ایالت ها) مشخص شود و نه با تعداد کل آرا. در چنین سیستمی ، پیروزی هر یک از نامزدها در منطقه ای از یک کشور (مانند ایالت) – حتی با اختلاف اندک – کلیه آرا that آن منطقه را به وی (کاندیدای برنده منطقه) می دهد.

بنابراین ، مقامات محلی می توانند با محاسبه گرایش های سیاسی مردم و تغییر مرزهای حوزه انتخابیه ، اطمینان حاصل کنند که نامزد قریب به اتفاق در هر حوزه انتخابیه اکثریت داشته باشد.

شکل انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به شما امکان می دهد از این روش برای پیروزی یک نامزد استفاده کنید (یا سو abuse استفاده کنید). جری مندرا سالهاست که در ایالات متحده موضوعی بحث برانگیز است و این فقط مربوط به انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 نیست.

جری مندینگ چگونه کار می کند؟

به عنوان مثال ، انتخابات ایالات متحده را در نظر بگیرید. فرض کنید یک نامزد دموکرات شانس پیروزی در یکی از ایالت ها را دارد – یعنی احتمالاً رای بیشتری خواهد گرفت. تغییر به نفع حزب جمهوری خواه. شکل زیر نشان می دهد که چگونه کاندیدای برنده در هر گروه با تغییر مرزهای ایالت تعیین می شود. حوزه های انتخابیه در نهایت نامزدی را تعیین می کنند که برنده ایالت شود.

جری مندر چیست؟

اصطلاحات »جری ماندینگ“از کجا آمده و چه معنایی دارد؟”

در سال 1812 ، فرماندار ماساچوست ، آلبریج جری ، مرزهای ایالت را تغییر داد. این طرح برای تقویت مواضع جمهوری خواهان در آن زمان تغییر یافت. “بستانسکایا گازتا”حمنطقه جدیدی را منتشر کرد که در آن بخشی از نقشه به عنوان یک اژدها یا سمندر افسانه ای به تصویر کشیده شده بود و با ترکیبی از نام فرماندار (البریج جری) یک ترکیب جدید گری ماندر در روزنامه نوشته شده بود.

طرحی از یک منطقه جدید ماساچوست در روزنامه منتشر شده است

Plan of Massachusetts New District ، چاپ شده در Boston Gazette در سال 1812

آیا جری مندرینگ می تواند نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 را تغییر دهد؟

همانطور که قبلاً ذکر شد ، جری مندر موضوعی بحث برانگیز در ایالات متحده است. حتی رئیس جمهور پیشین باراک اوباما طی دو سال گذشته تلاش هایی را برای آگاهی بخشی و حل این مشکل انجام داده است.

طی چهار سال گذشته ، تحقیقات دانشگاهی زیادی در مورد امکان تغییر آرا of انتخابات ریاست جمهوری امسال از طریق سو abuse استفاده از جری مندرینگ انجام شده است. برخی از این مطالعات حاکی از آن است که تحت شرایط خاص ، ایالت های مهم و بلاتکلیف تحت کنترل جمهوری خواهان ممکن است با تغییر در مرزهای داخلی این ایالت ها ، صدا را به نفع جمهوری خواهان تغییر دهند. نتایج تغییرات اخیر در نتایج انتخابات ایالت از قبل قابل مشاهده است. ویسکانسین یکی از معروف ترین ها است. تغییرات جمهوری خواهان در داخل ایالت طی سال 2011 بر نتایج انتخابات ایالتی 2018 به نفع حزب تأثیر گذاشت.

نویسندگان کتاب ، مانند جری مندرینگ در ایالات متحده ، بر این باورند که شهرستانهای کنگره ایالات متحده “در بسیاری از ایالتها به نفع حزب جمهوریخواه محدود شده اند”. نویسندگان کتاب معتقدند که اگر دادگاه عالی ایالات متحده جلوی جری مندرس با انگیزه سیاسی را نگیرد ، جمهوری خواهان می توانند نتایج آینده انتخابات را تحت تأثیر قرار دهند.

اما اجرای آن س questionsالات بیشتری را ایجاد می کند. به عنوان مثال ، اگر شکاف آرا بسیار زیاد باشد – در این نظرسنجی 6٪ آکادمیک – جری مندرینگ کمکی به جمهوری خواهان نمی کند. تخمین زده می شود که چنین سوالی فقط در صورت اختلاف آرا بسیار اندک ایجاد شود و وضعیت رای گیری در ایالات مهم و بلاتکلیف بسیار نزدیک و تعیین کننده باشد.

جری مندرا قطعاً فقط یک جمهوریخواه نیست ، و در بعضی موارد دموکراتها را به سو abuse استفاده متهم می کنند. به طور کلی ، بسیاری از فعالان سیاسی ، که خواهان تساوی کامل همه مردم در تعیین سرنوشت سیاسی خود هستند ، سال ها است که تلاش می کنند مانع سو ab استفاده سیاستمداران از جری مندر شوند. به خصوص وقتی صحبت از حقوق سیاه پوستان و گروه های فقیر یا مهاجر در جامعه می شود.

جری مندر در ادبیات سیاسی به معنای تغییر مرز حوزه های انتخابیه به منظور تقویت آرا یک حزب سیاسی خاص است. این اصطلاح همچنین به فارسی به عنوان “منحنی مایل” ترجمه شده است.

آخرین اخبار (khabarfoori.com)

5fa18df909747_2020-11-03_20-36

این روش (یا سو abuse استفاده) در کشورهایی امکان پذیر است که نتایج انتخابات با پیروزی نامزدها در حوزه های انتخابیه (مثلاً ایالت ها) تعیین می شود نه تعداد آرا داده شده. در چنین سیستمی ، پیروزی هر یک از نامزدها در منطقه ای از یک کشور (مانند ایالت) – حتی با اختلاف اندک – کلیه آرا that آن منطقه را به وی (کاندیدای برنده در منطقه) می دهد.

به این ترتیب ، مقامات محلی می توانند با محاسبه گرایش های سیاسی مردم و تغییر مرزهای حوزه انتخابیه ، در هر حوزه انتخابیه کاندیدای مورد نظر خود را بدست آورند.

شکل انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به شما امکان می دهد از این روش برای پیروزی یک نامزد استفاده کنید (یا سو abuse استفاده کنید). جری مندرا سالهاست که در ایالات متحده موضوعی بحث برانگیز است و این فقط مربوط به انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 نیست.

جری مندرینگ چگونه کار می کند؟

به عنوان مثال ، انتخابات ایالات متحده را در نظر بگیرید. فرض کنید یک نامزد دموکرات شانس پیروزی در یکی از ایالت ها را دارد – یعنی احتمالاً بیشترین رای را خواهد داشت. تغییر به نفع حزب جمهوری خواه. تصویر زیر نشان می دهد که چگونه می توانید با تغییر مرزهای ایالتی ، کاندیدای برنده را در هر گروه تعیین کنید. حوزه های انتخابیه در نهایت نامزدی را تعیین می کنند که برنده ایالت شود.

جری مندر چیست؟

اصطلاحات »جری ماندینگ“از کجا آمده و چه معنایی دارد؟”

در سال 1812 ، فرماندار ماساچوست ، آلبریج جری ، مرزهای ایالت را تغییر داد. این طرح برای تقویت مواضع جمهوری خواهان در آن زمان تغییر یافت. روزنامه بوستونحمنطقه جدیدی را منتشر کرد که در آن بخشی از نقشه به عنوان یک اژدها یا سمندر افسانه ای به تصویر کشیده شده بود و با ترکیبی از نام فرماندار (البریج جری) یک ترکیب جدید گری ماندر در روزنامه نوشته شده بود.

طرحی از یک منطقه جدید ماساچوست در روزنامه منتشر شده است

Plan of Massachusetts New District ، چاپ شده در روزنامه بوستون در سال 1812

آیا جری مندرینگ می تواند نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 را تغییر دهد؟

همانطور که گفته شد ، جری مندر موضوعی بحث برانگیز در ایالات متحده است. حتی رئیس جمهور پیشین باراک اوباما طی دو سال گذشته تلاش هایی را برای آگاهی بخشی و حل مشکل انجام داده است.

طی چهار سال گذشته ، تحقیقات دانشگاهی زیادی در مورد امکان تغییر آرا of انتخابات ریاست جمهوری امسال از طریق سو abuse استفاده از جری مندر انجام شده است. برخی از این مطالعات حاکی از آن است که تحت شرایط خاص ، ایالت های مهم و بلاتکلیف تحت کنترل جمهوری خواهان ممکن است با تغییر مرزهای داخلی در این ایالت ها ، صدای خود را به نفع جمهوری خواهان تغییر دهند. نتایج تغییرات اخیر در نتایج انتخابات ایالت از قبل قابل مشاهده است. ویسکانسین یکی از معروف ترین ها است. تغییرات جمهوری خواهان در داخل ایالت طی سال 2011 بر نتایج انتخابات ایالتی 2018 به نفع حزب تأثیر گذاشت.

نویسندگان کتاب ، مانند جری مندرینگ در ایالات متحده ، معتقدند که کشورهای کنگره ایالات متحده “در بسیاری از ایالت ها به نفع حزب جمهوری خواه محدود شده اند”. نویسندگان کتاب معتقدند که اگر دادگاه عالی ایالات متحده جلوی جری مندرس با انگیزه سیاسی را نگیرد ، جمهوری خواهان می توانند نتایج آینده انتخابات را تحت تأثیر قرار دهند.

اما اجرای آن س questionsالات بیشتری را ایجاد می کند. به عنوان مثال ، اگر اختلاف آرا بیش از حد زیاد باشد – در این نظرسنجی 6٪ دانشگاهی – جری مندرینگ به سختی به جمهوریخواهان کمک می کند. تخمین زده می شود که چنین سوالی فقط در صورتی ایجاد شود که اختلاف آرا بسیار اندک باشد و وضعیت رای گیری در ایالات مهم و بلاتکلیف بسیار نزدیک و تعیین کننده باشد.

جری مندر قطعاً فقط یک جمهوری خواه نیست ، بلکه در برخی موارد دموکرات ها را به سو abuse استفاده متهم می کنند. به طور کلی ، بسیاری از فعالان سیاسی ، که خواهان تساوی کامل همه مردم در تعیین سرنوشت سیاسی خود هستند ، سالها تلاش کرده اند از سو abاستفاده سیاستمداران از جری مندر جلوگیری کنند. به خصوص وقتی صحبت از حقوق سیاه پوستان و گروه های فقیر یا مهاجر در جامعه می شود.

[ad_2]