حمله ادعا شده ADF در روستای DRC بیش از 20 غیرنظامی را به کام مرگ می کشاند جمهوری دموکراتیک کنگو

[ad_1]

این گروه محلی می گوید 15 نفر از 21 کشته شده در حمله به روستای لیساسا در قسمت شرقی DRC ، زن هستند.

به گفته مقامات محلی ، در حمله به روستایی در شرق جمهوری دموکراتیک کنگو (DRC) بیش از 20 غیرنظامی کشته شدند.

مقامات روز شنبه گروه شورشی نیروهای متحد دموکراتیک (UDF) را عامل حمله شب قبل دانستند و گفتند که جنگنده های آنها قبل از کشتن ساکنان روستای لیساسا ابتدا به یک گروه رقبای پلیس کنگو حمله کردند.

دونات کیبوانا ، مدیر محلی ، از قلمرو بنی در استان کیوو شمالی ، “مرگ و میر اولیه” را 21 تعیین کرد. این رقم توسط رئیس منطقه بولیکی ، جایی که لیساسا واقع شده است ، تأیید شد. یک سازمان غیردولتی محلی به نام Chepado در بیانیه ای گفت که از 21 کشته شده 15 نفر زن هستند.

به نقل از خبرگزاری فرانسه هر سه منبع گفته اند که افراد بیشتری ربوده شده اند. یک مرکز بهداشتی جستجو شد ، خانه ها به آتش کشیده شد و یک کلیسای کاتولیک هتک حرمت شد.

کالونگا مسو ، رهبر محلی ، از طریق تلفن به رویترز گفت: “همه اینها دیروز بین ساعت 20:00 تا نیمه شب اتفاق افتاد – افراد مسلح حمله ای را انجام دادند.” آنها برادران ما را بدون رحمت كشتند ».

ADF ، که در دهه 1990 برای ایجاد یک کشور اسلامی در غرب اوگاندا ظهور کرد ، یکی از ده ها گروه مسلحی است که به استان های شرقی پهناور DRC حمله می کند.

حدود شش سال پیش ، نیروهای ارتش آزادیبخش حمله به روستاها را آغاز کردند و مردم را با قمه و تپانچه کشتند و صدها نفر دیگر را ربود.

ADF هرگز مسئولیت حملات را بر عهده نگرفته است.

چندین حمله منتسب به ADF نیز توسط داعش (داعش) گزارش شده است ، اگرچه کارشناسان سازمان ملل هیچ مدرکی در مورد ارتباط مستقیم این دو گروه پیدا نکردند.

یک سال پیش ، ارتش کنگو یک کارزار گسترده علیه ADF را آغاز کرد.

در پاسخ ، این گروه پایگاه خود را رها كرد ، به گروههای كوچكتر و متحركتری تقسیم شد و به تلافی علیه غیرنظامیان پرداخت.

در 21 اکتبر ، صدها زندانی پس از حمله توسط افراد مسلح از زندان در بنی فرار کردند. پلیس داعش را مقصر می داند در حالی که داعش اعتبار آن را می گرفت.

آخرین حمله فقط چند روز پس از آن صورت گرفت که چهارشنبه شب ADF 19 نفر را در دهکده دورافتاده بائتی کشت. کلیسای این روستا و همچنین حدود 40 خانه به آتش کشیده شد.

“در اکتبر ، ADF کلیساهای مسیحی را هدف قرار داد. این امر مهم نیست. “عمر کاووتا ، رهبر چپادو به خبرگزاری فرانسه گفت.

روز جمعه ، داعش مسئولیت حمله باتی را بر عهده گرفت.



[ad_2]