“خودت را نجات بده”: اتیوپی به دجله حمله هکل هشدار می دهد اتیوپی

[ad_1]

سخنگوی ارتش گفت ، ارتش اتیوپی قصد دارد پایتخت ، تیگرئی را با تانک محاصره کند و برای پایان دادن به جنگی تقریباً سه هفته ای می تواند با توپ به شهر حمله کند ، و از غیرنظامیان خواست “خود را نجات دهند”.

یک گروه کار دولتی روز یکشنبه گفت ، نیروهای اتیوپی شهر ایداگا هاموس ، 97 کیلومتری (تیلگر مکل) پایتخت تحت کنترل شورشیان را تصرف کرده اند.

“نیروهای دفاعی ما کنترل شهر ایداگا هاموس را در دست گرفته اند که در جاده ادیگرات به مکل است. نیروهای دفاعی در حال پیشروی برای تصرف مکل هستند که این هدف نهایی عملیات است. »

تأیید ادعاهای همه طرفها دشوار است ، زیرا ارتباطات تلفنی و اینترنتی از زمان آغاز جنگ در 4 نوامبر متوقف شده است.

جبهه خلق برای آزادی Tigrei (TPLF) ، که حاضر به تسلیم شدن در منطقه شمالی نیست ، گفت نیروهایش در حال حفاری سنگر و پایداری هستند.

در این جنگ صدها ، شاید هزاران نفر کشته و بیش از 30000 پناهنده به سودان همسایه اعزام شدند. TPLF با شلیک موشک به منطقه همسایه آمهارا و آن سوی مرز به اریتره ، هر دو را به کمک به نیروهای فدرال اتیوپی متهم کرد.

سخنگوی نظامی ، سرهنگ دژنه تسگای به شرکت پخش اتیوپی گفت که مرحله بعدی عملیات “محاصره مکل با تانک” بود.

وی گفت: “ما می خواهیم در مكله به مردم پیامی بفرستیم تا خود را از هرگونه حمله توپخانه ای نجات داده و از شر رژیم نظامی خلاص شویم … در این صورت هیچ رحمتی نخواهد شد.”

“من نمی توانم یک اینچ حرکت کنم”

رهبر TPLF ، دبرتسیون گبرمیکل ، به رویترز گفت که نیروهای وی در برابر فشارهای جنوب مکل مقاومت می کنند زیرا آنها پس از سقوط در زیر نیروهای فدرال در نزدیکی شهر شمالی ادیگرات نیز می جنگند.

وی گفت: “احاطه بر مكل نقشه آنها است ، اما آنها هنوز هم نتوانستند.” “در جبهه جنوبی ، آنها بیش از یک هفته نمی توانستند یک اینچ حرکت کنند. آنها [are] ارسال موج به موج ، اما فایده ای ندارد. “

نیروهای فدرال نخست وزیر ابی احمد طی بمباران هوایی و درگیری های زمینی تعدادی از شهرها را تصرف کردند و اکنون به سمت مکل ، یک شهر کوهستانی حدود 500000 نفری که شورشیان در آن مستقر هستند ، می روند.

کشورهای اطراف آفریقا و اروپا خواستار آتش بس شده اند ، اما ابی تاکنون امتناع کرده است.

به گفته آدیس آبابا ، پایتخت ، محمد آدو از الجزیره گفت که مقامات اتیوپی این حمله را “آخرین چاره” برای تصرف Tigray توصیف کردند.

آدو گفت: “آنها در حال پخش اعلامیه در مكل ، پایتخت ، به غیرنظامیانی هستند كه نزدیك تاسیسات نظامی نیستند.”

“نیروهای دولتی اکنون از شمال ، جنوب و غرب در حال پیشروی هستند. اما تحلیلگران امنیتی هشدار می دهند كه هرگونه انتظار پیروزی سریع و قاطع برای نیروهای دولتی بسیار خوش بینانه است و آنها با یك جنگ فرسایشی طولانی مدت روبرو هستند. “

“حداکثر نگه دارید”

ابی رهبران ببر را به شورش علیه دولت مرکزی و حمله به نیروهای فدرال در شهر دانشا در تاریخ 4 نوامبر متهم می کند. شورشیان ادعا می کنند که دولت وی از زمان روی کار آمدن دو سال پیش ، ببرها را به حاشیه رانده و تحت آزار و اذیت قرار داده است.

نخست وزیر از زمان روی کار آمدن ، در مورد گشودن اقتصاد بسته اتیوپی و سیستم سیاسی سرکوبگرانه صحبت مثبت کرده است. وی سال گذشته برنده جایزه صلح نوبل برای توافق نامه صلح با اریتره شد.

ردوان حسین ، سخنگوی گروه ویژه دولت تيگري ، گفت كه هنوز مدت زمان تسليم رهبري TPLF وجود دارد. وی افزود: “دولت حداكثر محدودیت ها را در نظر خواهد گرفت تا خطرات عمده ای برای غیرنظامیان ایجاد نكند.”

وی گفت كه در حالی كه بسیاری از نیروهای ویژه تیگرایان و مبارزان شبه نظامی تسلیم یا در اطراف ادیگرات پراكنده می شوند ، مقاومت در جبهه جنوبی با مقاومت بیشتر بود ، جایی كه شورشیان جاده ها را حفر كردند ، پل ها را خراب كردند و توسط دستگاه های منفجره بازداشت شدند. وی گفت: نیروهای دولتی به آنجا صعود کرده و در حال حرکت به جلو هستند.

آژانس های امدادی از یک فاجعه انسانی در منطقه ای که صدها هزار نفر به کمک های غذایی اعتماد می کنند و قبل از شروع جنگ آواره شده اند ، هراس دارند.



[ad_2]