دانمارک برای جلوگیری از انتقال ویروس کرونا ، 15 میلیون ماین را حذف خواهد کرد اخبار چین

[ad_1]

مقامات دانمارکی جهش در ویروس را در 12 نفر در شمال این کشور که به گوشت راسو آلوده بودند ، پیدا کردند.

نخست وزیر دانمارک روز چهارشنبه گفت که دولت می خواهد همه راسوها را در مزارع تخلیه کند تا خطر انتقال پستانداران راسوی مانند COVID-19 به انسان را به حداقل برساند.

مته فردریکسن گفت: گزارش یک آژانس دولتی که نقشه ویروس کرونا را در دانمارک ترسیم کرده است ، جهش در ویروس یافت شده در 12 نفر در شمال کشور آلوده به راسو را نشان می دهد. وزیر بهداشت مگنوس هیونیکه گفت که نیمی از 783 مورد COVID-19 در انسان در شمال دانمارک “مربوط” به گوشت سمور است.

فردریکسن گفت: “این بسیار بسیار جدی است.” “از این طریق ، ویروس مخلوط شده راسو می تواند عواقب ویرانگری در سراسر جهان داشته باشد.”

دانمارک با تولید تقریباً 17 میلیون پوست در سال یکی از بزرگترین صادرکنندگان خز راسو در جهان است. خز کپنهاگ ، تعاونی 1500 پرورش دهنده دانمارکی ، 40 درصد از تولید راسو در جهان را تشکیل می دهد. بیشتر صادرات آن به چین و هنگ کنگ انجام می شود.

طبق تخمین دولت ، کشتار 15 میلیون راسو در این کشور ممکن است تا پنج میلیارد کرون (785 میلیون دلار) هزینه داشته باشد. تورکیلد فگده ، رئیس پلیس ملی گفت: “این باید در اسرع وقت رخ دهد.”

موگنس جنسن ، وزیر غذا دانمارک گفت که اکنون 207 مزرعه آلوده شده اند ، در حالی که 41 مورد در ماه گذشته بود و این بیماری در سراسر شبه جزیره غربی جوتلند گسترش یافته است.

ماه گذشته ، دانمارک شروع به کشتن میلیون ها راسو در شمال کرد. دولت قول داده است خسارت کشاورزان را جبران کند.

این کشور 50530 مورد عفونت COVID-19 تأیید شده و 729 مورد مرگ را ثبت کرده است.



[ad_2]