داوران مرد را در بمب گذاری در مسجد مینه سوتا محکوم کردند آمریکا و کانادا

[ad_1]

دادستان نفرت مایکل هری از مسلمانان را انگیزه ای برای حملات در طول دادگاه توصیف کرد.

روز چهارشنبه هیئت منصفه رهبر یک گروه پلیس ضد دولت در ایلینوی را به اتهام حقوق شهروندی و اتهامات مربوط به جنایات نفرت در حمله سال 2017 به مسجدی در مینه سوتا محکوم کرد.

مایکل هری 49 ساله در هر پنج مورد مجرم شناخته شد. این موارد شامل خسارت به اموال به دلیل ماهیت مذهبی بودن آن ، ممانعت از زور در اجرای آزاد عقاید مذهبی ، توطئه برای ارتکاب جرم با آتش و مواد منفجره ، استفاده از وسیله تخریبی در جرم خشونت و در اختیار داشتن وسیله تخریب ثبت نشده است.

دادستان با استناد به گزیده های ضداسلامی از مانیفست هری ، معروف به کتاب خرگوش سفید ، به نام گروه شبه نظامی وی ، نفرت هری از مسلمانان را انگیزه ای برای بمب گذاری در طول دادگاه عنوان کرد.

براساس گروه حمایت از مرکز حمایت از قانون فقر در جنوب (SPLC) ، تعداد شبه نظامیان راست افراطی در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما افزایش یافته است. تعداد کل از زمان انتخابات ترامپ 2016 کاهش یافته است ، اما SPLC در سال 2019 181 شبه نظامی فعال را در ایالات متحده ثبت کرده است.

دادستان ها شواهدی را در اختیار هیئت منصفه قرار دادند که شامل سوابق تلفنی و شهادت محققان فدرال بود که هری را تا کلارنس ، ایلینوی ، یک جامعه روستایی در حدود 190 مایلی (120 مایلی) جنوب شیکاگو ، جایی که هری و دو متهم پس از هفت ماه تحقیق در آنجا زندگی می کردند ، ردیابی کردند.

شهادت این متهمان ، جو موریس و مایکل مک هورتر ، نشان می دهد که موریس هری را به عنوان پدر می بیند و هری به آنها دستور می دهد بمب شیپور را در مرکز اسلامی دارالفروق بیندازند در حالی که هری پس از رانندگی در سربالایی از ایلینوی در ماشین منتظر می ماند .

موریس که به همراه مک هورتر در ژانویه 2019 به جرم نقش خود در حمله اعتراف کردند ، شهادت داد که هری گفت این مسجد جنگجویان داعش را آموزش داده است.

بمب گذاری در 5 آگوست 2017 رخ داد ، هنگامی که نمازگزاران برای نماز صبح زود جمع شدند ، انفجار بمب در دفتر امام منفجر شد.

محمد عمر ، مدیر اجرایی مرکز اسلامی دارال فاروک ، پس از بمب گذاری در این مرکز مذهبی ، در سال 2018 عکس پرتره می گیرد [File: Amy Forliti/AP Photo]

در این انفجار هیچکس آسیب ندید ، اگرچه اعضای جامعه از این حادثه لرزیدند و مدیر اجرایی مسجد ماه گذشته شهادت داد که به دلیل ترس منجر به کاهش حضور در این مسجد شده است.

حقوقدانان می گویند دادستان ها مدارک پزشکی قانونی در مورد قرارگیری هری در مسجد حومه مینیاپولیس در روز حمله ارائه نکرده اند و سعی کرده اند موریس و مک هورتر را با ناهماهنگی در شهادت خود بی اعتبار کنند. هری حاضر به شهادت در دفاع از خود نشد.

دادستان اتهامات دفاعیات در مورد فقدان شواهد را رد کرد و گفت که گذشته هری به عنوان معاون کلانتری سابق در تحقیقات جنایات به این معنی بود که او می دانست شواهد پزشکی قانونی را پشت سر نگذارد.



[ad_2]