در آستانه جمعه سیاه ، سازمان عفو ​​بین الملل آمازون را برای حقوق کارگران تحت فشار قرار می دهد لهستان

[ad_1]

سازمان عفو ​​بین الملل روز پنجشنبه هشدار داد ، آمازون نباید سلامتی و ایمنی کارمندان خود را برای واجد شرایط خرید جمعه سیاه به خطر بیندازد ، و خرده فروش آنلاین را به محدود کردن حق کارکنان برای درخواست شرایط کار بهتر متهم کرد. .

در گزارشی (PDF) به نام “آمازون ، بگذارید کارگران متحد شوند!” ، گروه حقوق بشر گفت که آمازون تلاش های کارگران را برای اتحاد و مذاکرات جمعی تضعیف می کند.

عفو بین الملل در بیانیه همراه با این گزارش ، این شرکت خود را متعهد به “نظارت در ایالات متحده و تهدید اقدامات قانونی در انگلستان” و “در رسیدگی به موضوعات اصلی بهداشت و ایمنی در لهستان و فرانسه نکرده است”.

باربورا چرنوساکوا ، محقق عفو ، گفت: “در حالی که آمازون با جمعه سیاه و کریسمس به شلوغ ترین زمان خود در سال نزدیک می شود ، ما از این شرکت می خواهیم که به حقوق بشر کارمندان خود احترام بگذارد و از استانداردهای بین المللی کار پیروی کند.”

“آمازون باید از نقض حریم خصوصی کارگران خود خودداری کند و به عنوان یک تهدید رفتار با اتحادیه صنف را متوقف کند.”

این گروه حقوق بشر نیز آمازون را به بازیابی اهداف عملکردی در آستانه فصل شلوغ فروش کریسمس متهم کرد.

این معیارها در ماه مارس پس از آنكه یك كارمند یك انبار در آمازون این شركت را متهم كرد كه به اندازه كاری برای محافظت از كارمندان خود در برابر گسترش احتمالی COVID-19 در محل كار متهم شده است ، متوقف شد.

کارمند در مرکز اجرای آمازون در حومه بنگالورو ، هند ، در سپتامبر 2018. [File: Abhishek N Chinnappa/Reuters]

آمازون گزارش سود ناچیز در طی همه گیر شدن ، تبدیل شدن به یک شرکت تریلیون دلاری در حالی که مردم خرید آنلاین را به جای مراجعه حضوری به فروشگاه ها انتخاب کردند.

مدیر عامل آمازون ، جف بزوس ، ثروتمندترین فرد جهان ، همچنین اولین شخصی شد که بیش از 200 میلیارد دلار ثروت شخصی جمع کرد.

چرنوساکووا گفت: “در طول همه گیرى ، کارمندان آمازون سلامتی و جان خود را به خطر می اندازند تا محموله های عمده به آستانهای ما تحویل داده شوند و به آمازون کمک می کنند تا سود بی سابقه ای کسب کند.”

“در این زمینه ، این نگران کننده است که آمازون در تلاش است تا با چنین خصومت متحد شود – به عنوان یکی از قدرتمندترین شرکت های جهان ، باید دانش بهتری داشته باشد.”

گلهای جمعه سیاه

روز جمعه پس از شکرگذاری آمریکا برگزار می شود ، جمعه سیاه یکی از بزرگترین روزهای فروش خرده فروشان ایالات متحده در هر سال است. طبق گفته فوربس ، در سال 2019 ، ایالات متحده به تنهایی رکورد 7.2 میلیارد دلار درآمد دیجیتال را ثبت کرده است.

کشورهای دیگر سنتی را برای رقابت با خرده فروشان در ایالات متحده پذیرفته اند ، به ویژه پس از فروش آنلاین.

عفو بین الملل در گزارشی اعلام کرد که با شروع موج دوم بیماری همه گیر COVID-19 ، آمازون به کارگران بسیاری از کشورها اطلاع داده است که “اهداف عملکرد” ​​محصولات دریایی قبل از فصل شلوغ خرید از سر گرفته می شود.

“کارگران در انگلیس گفتند که پیام متنی دریافت کرده اند مبنی بر اینکه” از 21 اکتبر ما اندازه گیری را از سر خواهیم گرفت و در مورد بازده عملکرد عملکرد بازخورد ارائه خواهیم کرد تا مطمئن شویم که آماده ارائه به مشتریان در هفته های آینده هستیم. “، در این گزارش آمده است.

آمازون روز پنجشنبه بلافاصله به درخواست الجزیره برای اظهار نظر پاسخ نداد.

وب سایت این شرکت گفته است که آمازون مسئولیت خود را “برای احترام و حمایت از حقوق بشر شناخته شده در سطح بین المللی از طریق برخورد اخلاقی با نیروی کار ما” می داند.

در این گزارش آمده است: “با راهنمایی اصول راهنمای سازمان ملل در زمینه تجارت و حقوق بشر ، ما متعهد به رعایت حقوق بشر در سراسر تجارت خود هستیم.”

جوایز تعطیلات

در پست وبلاگ پنجشنبه ، دیو کلارک ، معاون ارشد عملیات جهانی آمازون ، اعلام کرد که این شرکت 500 میلیون دلار پاداش تعطیلات به کارمندان خط مقدم خود می دهد.

کلارک گفت ، کارمندان تمام وقت ایالات متحده که از 1 تا 31 دسامبر استخدام شده اند می توانند 300 دلار پاداش بگیرند ، در حالی که کارمندان نیمه وقت ایالات متحده 150 دلار واجد شرایط هستند.

یک کارمند بسته ها را در مرکز توزیع آمازون JFK8 در استاتن آیلند ، نیویورک ، در تاریخ 25 نوامبر اسکن می کند [Brendan McDermid/Reuters]

وی گفت: “همراه با سایر مشوق های پرداخت حقوق تعطیلات ، فقط در این سه ماهه در ابتدای کار بیش از 750 میلیون دلار برای کار اضافی برای نیروی کار نیمه وقت خود ، در بالای حداقل حداقل 15 دلار پیشرو در صنعت ، سرمایه گذاری خواهیم کرد.”

اما عفو بین الملل در گزارشی گفت که “مدل رفتار این شرکت فرهنگ شرکتی را نشان می دهد که مغایر حقوق کارگران برای عضویت در اتحادیه ها و سازماندهی جمعی است.”

همچنین فعالان این هفته مجموعه جدیدی از الزامات را برای آمازون منتشر کردند ، از جمله خواستار افزایش حقوق.

کارگران انبار ، فعالان آب و هوایی و دیگران کمپین Make Amazon Pay (MAP) را راه اندازی کرده اند تا خواستار وقفه های بزرگ و امنیت شغلی برای کارمندان آمازون و همچنین اقدامات بیشتر برای مبارزه با تغییرات آب و هوا ، از جمله موارد دیگر باشد.

“همه گیری نشان داده است که آمازون چگونه برای کارگران ، جامعه و سیاره ما سود کسب می کند. آمازون خیلی زیاد طول می کشد و خیلی کم هم برمی گردد. “این گروه در وب سایت خود گفت.



[ad_2]