در حملات اخیر ADF ده ها نفر در شرق جمهوری دموکراتیک کنگو کشته شدند | جمهوری دموکراتیک کنگو

[ad_1]

مقامات گفتند که 29 نفر در پارک ویرونگا و حداقل شش غیرنظامی در دهکده نزدیک کوکولا کشته شدند.

مقامات محلی گفتند ، مقصر یک گروه مسلح برجسته است که در سال گذشته به قتل صدها غیرنظامی متهم شده است ، حدود سه ده نفر در شرق آشفته جمهوری دموکراتیک کنگو (DRC) کشته شده اند.

ژان بوسکو سبیشیمبو ، وزیر کشور استان کیوو شمالی ، روز سه شنبه گفت که 29 جسد در پارک ملی ویرونگا پیدا شد که “به طور دسته جمعی اعدام شدند”.

وی افزود که شش غیرنظامی در اوایل روز سه شنبه در جریان “حمله مسلحانه” در روستای کوکولا در نزدیکی کشته شدند.

مأموریت تثبیت سازمان ملل در DRC تأیید کرد که شش نفر در کوکولا کشته شده اند ، در حالی که دولت استان “قتل عام اخیر غیرنظامیان را” به شدت “محكوم كرده است”.

سبیشیمبو گفت که اولین نشانه های عاملان این امر به نیروهای دموکراتیک متحدین (ADF) اشاره دارد ، یک گروه مسلح که “در منطقه بسیار فعال است”.

یک منبع امنیتی به رویترز گفت که بر اساس وضعیت تجزیه اجساد قربانیان و محل قرارگیری آنها ، گمان می رود که قربانیان در میان بیش از 1400 مرد باشند که هنگام حمله توسط جنگجویان مظنون ADF از زندان بنی فرار کردند. 19 اکتبر

به گفته ردیاب امنیتی کیوو ، هر دو حمله در قلمرو بنی در شمال کیوو انجام شده است ، جایی که از 31 اکتبر سال گذشته 811 غیرنظامی کشته شده اند.

در این تاریخ بود که ارتش کنگو عملیاتی گسترده علیه رهبران و پایگاههای ارتش آزادیبخش در جنگل اطراف شهر بنی آغاز کرد.

کارشناسان می گویند ، پلیس با افزایش کارزار کشتار در مناطق روستایی ، در تلاش برای منصرف کردن غیرنظامیان از همکاری با ارتش ، به آنها واکنش نشان داد.

مارک شتاینر ، سفیر اتحادیه اروپا در DRC ، گفت: “وحشت این کشف جدید ترسناک نمی تواند کسی را بی تفاوت کند.”

ارتش آزاد (ADF) که از دهه 1990 در این منطقه فعال است ، یکی از بیش از 100 شبه نظامی در استان های شرقی کشور پهناور است.

بر اساس آمار سازمان ملل ، بیش از 1000 غیرنظامی در سال های 2019-2020 توسط ADF کشته شدند.

ADF هرگز مسئولیت حملات را بر عهده نگرفته است. اما از آوریل 2019 ، چندین حمله وی توسط دولت موسوم به دولت اسلامی آفریقای مرکزی بدون ارائه شواهد ادعا شده است.



[ad_2]