راهکار های افزایش شتاب خودرو از طریق دو روش اتمسفریک و غیراتمسفریک

اگر هدف شما بهینهسازی راندمان خودرو و صرفاً کمی شتابگیری بهتر است، استفاده از چند مورد بخش اول در راهکار های افزایش شتاب خودرو کافی است و نیازهای شما را برطرف میکند؛ اما اگر به دنبال ساختن یک هیولا هستید که در مسابقات برنده باشید، قطعاً استفاده ترکیبی از موارد بخش اول و دوم تاثیر بهسزایی را در افزیش تواناییهای خودروی شما خواهد داشت. اگر صافی بنزین بهموقع تعویض نشود، فشار پشت سوزن انژکتور را افزایش داده و به دنبال آن پاشش سوخت افزایش میابد و ترکیب مناسب سوخت و هوا به هم میخورد. به همین دلیل برای افزایش شتاب خودروی خود میتوانید با مراجعه به یک مکانیک ماهر چرخدندههای بزرگ خودرو را با چرخدندههای کوچک تعویض نمایید. موتور خودروها دارای دو نوع چرخدنده کوچک و بزرگ است. این فرآیند باعث شد تا با حذف برخی از فرآیندهای کند کننده، زمان ارسال دستور به موتور خودرو کاهشیافته و شتاب خودروها افزایش یابد. اصولا لاستیک بزرگتر و پهن تر، اصطکاک بیشتری را با زمین ایجاد می کند.

افزایش شتاب خودرو

در خودرو های معمولی اصولا از ۴ سیلندر استفاده میشود، در حالی که در خودرو های مسابقه ای و یا خودرو های لوکس دنیا تعداد سیلندرها و همچنین حجم آنها افزایش پیدا میکند. اصولا هر خودرو برای سایز لاستیک مناسب خودش طراحی شده است و تغییر این سایز یا نوع لاستیک و رینگ سبب ایجاد اشکال در عملکرد خودرو می شود که ممکن است باعث کاهش شتاب خودرو نیز گردد. پس میتوانید با کاهش وزن خودرو، شتاب خودرو را افزایش دهید. اگر پس از چک کردن تمامی موارد بالا، همچنان شتاب خودروی شما افزایش نیابد، می توانید این مورد را نیز بررسی نمایید. به طور مثال، اگر شتاب اتومبیل شما از صفر تا صد ۱۱ ثانیه است، نمیتوانید آن را به ۸ ثانیه برسانید اما با توجه به این مسائل میتوانید از رسیدن شتاب به ۱۵ ثانیه جلوگیری کنید. در خصوص مهندسی موتور اطلاعات بسیار تخصصی وجود دارد و در یک الی دو پاراگراف نمیتوان آن را توضیح داد؛ اما نکته بسیار مهمی که در این بخش وجود دارد این است که نوع طراحی موتور های مختلف با یکدیگر متفاوت است و این تفاوت در طراحی ها دقیقا همان مواردی هستند که باعث میشود یک خودرو شتاب بسیار زیاد و خودرو دیگر شتاب کمتری داشته باشد.

این کار البته باعث افزایش مصرف سوخت خودرو میشود ولی برای کسی که میخواهد شتاب قابلتوجهی را تجربه کند راهکار خوبی است. کلمه پورت هم به معنای گشادکردن است که با اعمال این عمل بر روی سیلندر، این امکان فراهم میشود که با بزرگشدن ورودی سوخت و هوا، مقدار بیشتری ماده اولیه احتراق وارد سیلندر شود تا شتاب خودرو افزایش پیدا کند. اگر کاری برای انجام گیربکس ندارید ، حتی ممکن است به اندازه یک دیفرانسیل لغزش محدود هم پیش بروید – که می تواند به شما کمک کند و همچنین می تواند در خطوط کشش بیشتر از وسایل نقلیه با قدرت بیشتری استفاده کند. پاسخ: این کار به ماشین شما آسیب نمیرساند. پاسخ: مسائل مربوط به سوخت و همچنین سنسورها از جمله سنسور هوا مهمترین عامل در کاهش شتاب خودرو هستند. به طور مثال، افزایش محسوس مصرف سوخت، استهلاک موتور و همچنین فرسوده شدن سریع موتور و دیگر قسمت های خودرو از جمله معایب ریمپ و تیونینگ کردن خودرو است. یکی از کارهایی که افراد برای افزایش شتاب خودرو بیش از حد معمول انجام میدهند، ریمپ کردن و تیونینگ خودرو است. یکی دیگر از این راهها هم کم کردن ارتفاع خودرو با تغییر در فنرهای خودرو است که در این صورت به دلیل عبور مقدار بسیار کمتر هوا از زیر خودرو، سرعت و شتاب خودرو افزایش مییابد و باعث کاهش مصرف سوخت نیز میشود.

، عملکرد خودرو را نیز بهبود میبخشد.

با احتیاط خطرات هزینه پول نقد را در جهت تعمیرات خودرو کاهش می دهد. یکی از راههای دیگر افزایش شتاب خودرو این است که شمعهای فرسودهی خودرو را تعویض کنید. بهعنوانمثال برخی از افراد، ترمزهای فابریک خودرو را با ترمزهای روتور دوتایی تعویض میکنند که جدا از افزایش شتاب خودرو، عملکرد خودرو را نیز بهبود میبخشد. هدرز استیل، خمکاریهای مهندسیشدهای دارد که به عبور سریعتر گازهای خروجی کمک میکند و درنتیجه، سبب بهبود عملکرد موتور میشود. در پروسه ساخت موتور خودرو در کارخانه سازنده، همیشه روی دیواره سیلندر رسوباتی ایجاد میشود که بهمرور زمان، این رسوبات افزایش مییابند و باعث میشوند احتراق بهخوبی صورت نگیرد. دنیایی که در آن تقریباً هیچ محدودیتی برای ارتقاء مشخصات خودرو وجود ندارد و همیشه میتوان اعدادی را افزایش یا گاهی کاهش داد. انواع ضد تاخیر به طور بالقوه می توانند عمر عناصر مطمئن موتور را کاهش دهند و سر و صدای زیادی نیز ایجاد می کنند ، اما بسیار کارآمد است که امروزه رقابت در اکثر موتورهای اتومبیل با اتومبیل های توربو مهم به نظر می رسد. شمعها عامل جرقهزنی و احتراق هستند درصورتیکه شمعها بهمرورزمان و در اثر آلودگیهای سوخت و حرارت بالای ناشی از احتراق کارایی خود را از دست بدهند؛ نیازمند تعویض یا بازبینی خواهند بود.

اگر شما این مقاله آموزنده را دوست داشتید و می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد {شتاب|ایران کارز|شتاب ماشین|افزایش شتاب ماشین|افزایش شتاب خودرو ایران کارز|افزایش شتاب خودرو} لطفا از سایت ما دیدن کنید.