رهبران جهان بیش از جمهوری خواهان ایالات متحده به بایدن تبریک می گویند آمریکا و کانادا

[ad_1]

رهبران جهان بیش از سیاستمداران جمهوری خواه در ایالات متحده به جو بایدن رئیس جمهور منتخب ایالات متحده تبریک گفته اند.

متحدان بزرگ آمریكا ، كانادا ، انگلستان ، فرانسه و آلمان به سرعت پیروزی بایدن را تشخیص داده و به وی تبریک گفتند. ایرلند هم.

در حقیقت ، جهان همچنان با رئیس جمهور تازه انتخاب شده کار می کند ، حتی اگر دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا از کناره گیری خودداری کند و به دنبال راه هایی برای لغو انتخابات دادگاه است.

پس از آنکه به نظر می رسید در ایالت های کافی برای کسب اکثریت کالج انتخاباتی ایالات متحده ، بایدن از سوی سازمان های رسانه ای ایالات متحده ردیابی بازده ، برنده شناخته شده است.

در بیانیه تیم انتقال بایدن آمده است که بایدن چهارشنبه شب با رهبران استرالیا ، ژاپن و کره جنوبی صحبت کرد.

تیم بایدن در قرائت فرجام ها گفت ، نخست وزیر استرالیا اسکات موریسون در مورد چالش حفظ ویروس کرونا و ایجاد زمینه برای بهبود اقتصاد جهانی بحث کرده است.

نخست وزیر ژاپن ، یوشیهیده سوگا ، بایدن را تبریک گفت و بایدن نیز به سوگا برای رهبری پایدار وی در جریان انتقال حاکمیت اخیر در ژاپن ، تبریک گفت.

بایدن در صحبت با مون جه این ، رئیس جمهور کره جنوبی ، از رهبران کره در مقابله با بیماری همه گیر تمجید کرد و گفت که او مشتاقانه منتظر همکاری با مون در مورد چالش کره شمالی است.

“من مشتاقانه منتظر همکاری با رئیس جمهور بایدن هستم. دوستی ما از طریق اقیانوس اطلس یک امر ضروری است. ” [Michael Kappeler/Pool via Reuters]

سی ان ان به نقل از یک منبع گزارش داد که برخی از گزارش ها از رهبران خارجی از بایدن در مورد وزارت خارجه ایالات متحده وجود دارد ، اما دولت ترامپ مانع دیدن آنها توسط آنها می شود. وزارت امور خارجه به طور سنتی روابط بین المللی را بین روسای جمهور ورودی و سران کشورهای خارجی هماهنگ می کرد.

ملتهایی که رهبران آنها روابط گرم با ترامپ داشتند ، کندتر به پیروزی بایدن اعتراف می کنند ، در حالی که رئیس جمهور هنوز از تصدیق آن خودداری می کند. رهبران روسیه ، برزیل ، مکزیک ، چین و کره شمالی هنوز به بایدن تبریک نگفته اند.

نخست وزیر ژاپن یوشیهیده سوگا می گوید او و بایدن رئیس جمهور منتخب کمی پس از افتتاح بایدن در 20 ژانویه در مورد بازدید از کاخ سفید گفتگو کردند. [Kyodo via Reuters]

لیست جمهوری خواهان برجسته ای که برای تبریک به بایدن از رئیس جمهور ترامپ جدا شده اند کوتاه است. فقط چهار جمهوریخواه سنا بایدن را به عنوان برنده شناخته و به او تبریک گفتند.

سناتور میت رامنی ، نامزد پیشین ریاست جمهوری برای سال 2012 ، اولین جمهوریخواه بلندپایه ای بود که طی چند ساعت از مسابقه اعلام شده توسط AP ، بایدن را تبریک گفت.

رامنی در توییتی نوشت كه او و همسرش آن ، به بایدن و معاون تازه انتخاب شده كاملا هریس تبریک گفتند.

رامنی گفت: “ما هر دوی ما را به عنوان افرادی با حسن نیت و شخصیت قابل تحسین می شناسیم.” “ما دعا می کنیم که خداوند در روزها و سالهای آینده آنها را برکت دهد.”

میت رامنی ، سناتور یوتا ، که در روند استیضاح به رئیس جمهور ترامپ رأی داد ، اولین جمهوری خواه سنا بود که بایدن رئیس جمهور منتخب را تبریک گفت. فقط تعداد کمی از او الگو گرفته اند [File: Erin Scott/Pool via Reuters]

سناتور آلاسکا ، لیزا مورکوفسکی رامنی را با بیانیه ای اذعان کرد که “بایدن برنده پیش بینی شده” است ، و وی را به خاطر “تأکید بر همکاری و دو جانبه بودن” در جستجوی کار با دولت بایدن تبریک گفت.

سناتور بن ساس از نبراسکا در بیانیه ای از بایدن استقبال کرد. ساسه گفت: “من به رئیس جمهور بعدی ، جو بایدن و معاون بعدی رئیس جمهور ، كاملا هریس تبریک می گویم.”

نکته قابل توجه ، رئیس جمهور سابق جورج دبلیو بوش با یک تماس تلفنی تبریک در تاریخ 8 نوامبر تأثیر خود را در پیروزی بایدن نشان داد.

“من فقط با جو بایدن رئیس جمهور منتخب ایالات متحده صحبت کردم. بوش در بیانیه ای گفت ، من به گرمی به او احوالپرسی کردم و از او برای پیام میهن پرستانه ای که در سخنرانی پیروزی خود به او رساند تشکر کردم.

سناتور ماین سوزان کالینز در 9 نوامبر با صدور بیانیه ای “پیروزی آشکار” بایدن را تبریک گفت.

چندین عضو جمهوریخواه مجلس نمایندگان و فرمانداران جمهوری خواه نیز تبریک گفتند. اما آنها استثنا بودند. بیشتر مقامات دولت جمهوری خواه از الگوی ترامپ پیروی می کنند و از تصدیق پیروزی بایدن خودداری می کنند.

میچ مک کانل رهبر اکثریت سنا در یک سخنرانی گفت ترامپ باید بتواند نتیجه انتخابات را به چالش بکشد و این روند باید حل شود.

مک کانل گفت: “پیش بینی ها و نظرات مطبوعاتی حق قانونی هیچ شهروندی از جمله رئیس جمهور را وتو نمی کند.”

برخی از جمهوری خواهان ، مانند سناتور لیندزی گراهام ، که مجدداً در کارولینای جنوبی پیروز شد ، به طور فعال در تلاشند مشروعیت پیروزی بایدن را تضعیف کنند. گراهام گفت که وی 500000 دلار از صندوق اقدام سیاسی خود به تلاش های قانونی ترامپ برای خنثی سازی پیروزی بایدن کمک خواهد کرد.

مایک پمپئو ، وزیر امور خارجه در 10 نوامبر در یک کنفرانس خبری در پاسخ به سوالی درباره عدم همکاری دولت ترامپ با تیم انتقالی بایدن ، گفت که “انتقال آرام” به دولت چهار ساله ترامپ دیگر وجود دارد.



[ad_2]