رهبران G20 با بحران ویروس کرونا ، رکود جهانی مقابله می کنند خاورمیانه

[ad_1]

کشورهای عضو G20 آماده اند تا در مورد چگونگی مقابله با بیماری ویروسی کرونا که باعث رکود جهانی شده و نحوه کنترل بهبودی پس از کنترل COVID-19 ، بحث کنند.

در راس دستور کار خرید و توزیع جهانی واکسن ، دارو و آزمایش برای کشورهای کم درآمد است که به تنهایی توانایی پرداخت چنین هزینه هایی را ندارند. اتحادیه اروپا روز شنبه از G20 می خواهد 4.5 میلیارد دلار برای کمک سرمایه گذاری کند.

یک مقام ارشد G20 در تدارک اجلاس دو روزه عربستان سعودی که در عمل برای همه گیری برگزار شد ، گفت: “موضوع اصلی تقویت همکاری جهانی برای مقابله با بیماری همه گیر خواهد بود.”

برای آماده سازی برای آینده ، اتحادیه اروپا یک معاهده همه گیر را پیشنهاد می کند.

چارلز میشل ، رهبر گروه 20 ، روز یکشنبه در بیانیه ای گفت: “یک معاهده بین المللی به ما کمک می کند تا سریعتر و به صورت هماهنگ واکنش نشان دهیم.”

‘چیزی که لازم است’

در همین حال ، محمد الجدان ، وزیر دارایی عربستان سعودی گفت که این اجلاس “به دنبال تقویت همکاری های بین المللی در حمایت از بهبود اقتصاد جهانی است”.

بوریس جانسون ، نخست وزیر انگلیس در بیانیه ای گفت: “جی 20 در ماه مارس متعهد شده است تا همه اقدامات لازم را برای غلبه بر بیماری همه گیر و محافظت از زندگی و معیشت انجام دهد.”

“همین هفته که دیدار می کنیم ، باید خودمان را مسئول این قول بدانیم.”

با این وجود رهبران G20 برای جلوگیری از پیش فرض احتمالی اعتبار در کشورهای در حال توسعه با فشار فزاینده ای روبرو هستند.

صندوق بین المللی پول در گزارشی در اجلاس G گفت: همزمان با بهبود اقتصاد جهانی از اعماق بحران در اوایل سال جاری ، سرعت حرکت در کشورهایی با افزایش سطح عفونت کاهش می یابد ، روند بهبودی ناهموار است و همه گیری ممکن است زخم های عمیقی ایجاد کند. 20

دبیرکل سازمان ملل متحد آنتونیو گوترش روز جمعه گفت: به ویژه کشورهای فقیر و بدهکار به شدت در کشورهای در حال توسعه که “در ورطه نابودی مالی و تشدید فقر ، گرسنگی و رنج های ناگفته قرار دارند” آسیب پذیر هستند.

برای رسیدگی به این موضوع ، G20 طرحی را برای تمدید مهلت خدمات بدهی برای کشورهای در حال توسعه به اواسط سال 2021 به شش ماه تصویب می کند ، با توجه به پیش نویس اعلامیه ، با احتمال تمدید بیشتر G20 ، که توسط رویترز دیده شده است.

“ما مصمم هستیم تا زمانی که به سیاستهای موجود در دسترس هستیم ، برای محافظت از زندگی ، شغل و درآمد مردم ، حمایت از بهبود اقتصاد جهانی و بهبود انعطاف پذیری سیستم مالی ، ضمن محافظت در برابر خطرات کاهش ، ادامه دهیم. “، پیام خوانده می شود.

پیش نویس این اطلاعیه همچنین از پافشاری صندوق بین المللی پول حمایت می کند که ابزارهای دیگری را برای تأمین نیازهای کشورها همزمان با تکامل بحران و پاسخ به “چالش های خاص کشورهای کوچک در حال توسعه” کشف کند.

این ممکن است خبر خوبی برای برخی از کشورهای با درآمد متوسط ​​باشد که تحت تأثیر بیماری همه گیر ، سقوط در جهانگردی و در برخی موارد ، کاهش قیمت کالاها به شدت آسیب دیده اند.

بیانیه مشترک نهایی توسط رهبران ایالات متحده ، چین و سایر کشورها در 20 کشور پس از کنفرانس ویدیویی صادر می شود.

پیش بینی می شود رهبران جهان – از آنگلا مرکل ، صدراعظم آلمان تا شی جین پینگ رئیس جمهور چین و ولادیمیر پوتین رهبر روسیه – سخنرانی کنند.

یک مقام آمریکایی گفت ، دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا ، که از تصدیق باخت وحشیانه انتخابات جو بایدن خودداری می کند ، نیز نامزد خواهد شد.

تغییرات اقلیمی

ملک سلمان پادشاه عربستان سعودی ریاست اجلاس را بر عهده خواهد داشت ، منابع نزدیک به برگزارکنندگان گفتند که تغییر اقلیم نیز از دیگر موارد مورد بحث است.

تغییر رهبری ایالات متحده همچنین امید به تلاش هماهنگ تر در سطح G20 برای مبارزه با گرم شدن کره زمین را افزایش می دهد.

طبق الگوی اتحادیه اروپا ، در حال حاضر نیمی از اعضای G20 ، از جمله ژاپن ، چین ، کره جنوبی و آفریقای جنوبی ، قصد دارند تا سال 2050 یا اندکی پس از آن از کربن خنثی شوند.

در زمان ترامپ ، ایالات متحده از توافق نامه تغییر اقلیم پاریس خارج شد ، اما احتمالاً این تصمیم توسط بایدن رئیس جمهور منتخب لغو می شود.

اورسولا فون در لاین ، رئیس کمیسیون اروپا گفت: “ما البته ، به لطف اعلام رئیس جمهور تازه انتخاب شده مبنی بر پیوستن مجدد ایالات متحده به توافق پاریس ، انگیزه جدیدی از دولت جدید ایالات متحده در این موضوع داریم.”

اقتصاددانان می گویند که بایدن پس از روی کار آمدن در 20 ژانویه موضع جهانی همکاری بیشتری خواهد داشت.

برای کمک به مبارزه مجدد با تغییرات آب و هوایی ، اتحادیه اروپا تلاش می کند تا G20 در مورد استانداردهای جهانی مشترک در مورد آنچه که یک سرمایه گذاری سبز است به توافق برسد.

کشورهای اروپایی در گروه G20 نیز به امید بهره گیری از تغییر قریب الوقوع دولت ایالات متحده به دنبال انگیزه ای جدید برای اصلاح راکد سازمان تجارت جهانی (WTO) خواهند بود. ترامپ طرفدار معاملات دوجانبه تجاری است تا کار از طریق نهادهای بین المللی.

این امر می تواند به جذب سرمایه گذاری عظیم خصوصی ضروری کمک کند ، زیرا بسیاری از صندوق های سرمایه گذاری مشتاق سرمایه گذاری در پروژه های پایدار با محیط زیست هستند ، اما هیچ راه منسجمی برای انتخاب آنها وجود ندارد. اتحادیه اروپا در حال کار بر روی چنین استاندارد هایی است تا بتواند آنها را تا سال 2022 معرفی کند.

فعالان بسته

در همین حال ، عربستان سعودی ، اولین کشور عربی ریاست اجلاس ، به دلیل دستاوردهای خود در زمینه حقوق بشر مورد انتقاد قرار گرفته است.

کمپین ها و خانواده های فعالان زندانی اقدامات جدی را برای برجسته کردن نقض حقوق بشر در پادشاهی انجام داده اند.

مهمترین آنها برادران و خواهران فعال زندانی لوجین الخطلول است که بیش از 20 روز در اعتصاب غذا به سر می برد و نیاز به تماس منظم خانوادگی دارد.

روز پنجشنبه ، عفو بین الملل از رهبران G20 خواست تا از پادشاهی بخواهند که همه فعالان زندانی خود را آزاد کند. این گروه مستقر در انگلستان گفت: فعالان مبارز حقوق زنان در کشورهای حاشیه خلیج فارس علیرغم اینکه توانمندسازی زنان در دستور کار G20 عربستان سعودی است ، همچنان به زندانی یا محاکمه می شوند.

اما برخی از مقامات غربی گفته اند که حقوق بشر در این اجلاس مطرح نخواهد شد و گفتند که آنها ترجیح می دهند از مجامع دوجانبه برای بحث در مورد این موضوع با دولت عربستان استفاده کنند.

“ریاست جمهوری G20 نشانه ای غیرمستقیم از اعتبار بین المللی به داده است [Saudi] مایکل پیج ، معاون مدیر دیده بان حقوق بشر در خاورمیانه ، گفت.

“جی 20 به جای نشان دادن نگرانی در مورد سوusesاستفاده های جدی در عربستان سعودی ، از تلاش های مردمی با بودجه عمومی دولت سعودی برای نشان دادن این کشور به عنوان” اصلاح کننده “، علی رغم افزایش قابل توجه سرکوب پشتیبانی می کند.”



[ad_2]