روابط هند و چین در “دشوارترین مرحله 30-40 سال” منطقه آسیا و اقیانوسیه

[ad_1]

این دو غول آسیایی از ژوئن سال جاری در مرز هیمالیا در لاداخ در بن بست قرار گرفتند.

بین دهلی نو ، هند و هند – وزیر امور خارجه هند در حالی که ماهها در خارج از کشور در منطقه هیمالیا لاداخ بود ، گفت روابط هند و چین در “سخت ترین مرحله” طی سه تا چهار دهه بوده است.

تنش ها بین هند و چین از ماه ژوئن درحالی افزایش یافته است که دست کم 20 سرباز هندی در یک درگیری شدید با سربازان چینی از جمله سنگ و خفاش کشته شدند.

چین تعداد تلفات را گزارش نکرد.

هر دو طرف یکدیگر را به حمله به مرزهای خط آزاد معروف به خط کنترل واقعی (LAC) متهم کردند.

Subrahnyam Jaishankar روز چهارشنبه در جریان یک جلسه مجازی از اندیشکده موسسه لووی استرالیا گفت: “امروز ما شاید در سخت ترین مرحله روابط خود با چین هستیم ، قطعاً در 30 تا 40 سال گذشته.”

“ما می توانیم حتی بیشتر بحث کنیم. آخرین بار در مرزهای ما تلفات نظامی در سال 1975 بوده است ، فقط برای اینکه تصور کنید از آب و هوای آنجا چیست. “

جایشانکار گفت که از سال 1988 ، روابط هند و چین با مشکلاتی روبرو شده است ، اما در جهت مثبت حرکت می کند.

وی گفت که در حالی که هر دو طرف برای حل مسئله مرز وقت می گذارند ، این تفاهم وجود دارد که آنها “صلح و آرامش” را در مرز حفظ خواهند کرد ، گفت دو طرف توافق نامه های زیادی داشته اند که هر دو طرف را ملزم به جذب بزرگ نمی کند نیروهای در مرز.

وی گفت: “اکنون ، به دلایلی که چینی ها 5 توضیح متفاوت به ما داده اند ، چینی ها آن را نقض کرده اند.” “چینی ها به معنای واقعی کلمه ده ها هزار نیرو را برای آموزش کامل نظامی تا خط کنترل واقعی در لاداخ آورده اند. مطمئناً ، اتصال از این طریق به شدت آسیب خواهد دید. “

تنش ماهانه

هزاران نفر از نیروهای هر دو طرف در این درگیری به ویژه در لاداخ زندانی شده اند ، زیرا درگیری های جزئی در اواخر آوریل گزارش شده بود.

چندین دور گفتگو در سطح نظامی و دیپلماتیک برگزار شد ، اما نتوانست درگیری مرزی را حل کند.

یک استخدام از پلیس ذخیره مرکزی هند (CRPF) در ایست بازرسی در بزرگراهی منتهی به لاداخ در گاگانگر در منطقه گاندربال کشمیر نگهبانی می دهد [File: Danish Ismail/Reuters]

هوآ چونونگ سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه گفت: “براساس اجرای این اجماع ، ما رایزنی هایی خواهیم داشت تا ترتیبات مشخصی را برای گفتگوهای بعدی تعیین کنیم.

فونچوک استوبدان ، دیپلمات پیشین هند و تحلیلگر سیاست خارجی در گفتگو با الجزیره گفت که اظهارات جایشانکار نشان می دهد که چگونه روابط دو کشور تیره شده است و اگر چین بخواهد به جلو حرکت کند ، باید مسئله مرز حل شود.

“آنچه او [India’s external affairs minister] سعی می کنم بگویم که همه چیز طبیعی نیست اگر مشکل مرزی حل نشود ، همه چیز نمی تواند عادی شود ، “استوبدان گفت.

اظهارات وزیر همچنین به وضوح به این واقعیت اشاره دارد که این رابطه “واقعاً در یک زمان بحرانی” به سر می برد ، به گفته الکا آچاریا ، استاد مطالعات چین در مرکز مطالعات آسیای شرقی در دانشگاه جواهر لعل نهرو در دهلی نو.

آكاریا افزود ، جایشانكار نگرانی خود را در مورد نحوه توجه بسیار جدی این رابطه روشن كرده است.

وی گفت: “اگرچه تلاش ها همچنان ادامه دارد ، اما کار بسیار دشوار به نظر می رسد” و افزود که این قطعنامه فقط “زمانی کار خواهد کرد که در مورد منافع استراتژیک طرف دیگر توافق کنیم.”

اندی موک ، یکی از اعضای ارشد مرکز چین و جهانی سازی مستقر در پکن ، به الجزیره گفت: “روابط چین و هند در واقع چالش برانگیز است ، اما این بیشتر به دلیل تلاش برای دستکاری هند در اتحاد با چین است.”

“درگیر شدن در چنین موقعیت استراتژیک جدید باعث تأسف خواهد بود ، زیرا این امر تأثیر منفی بر هند و همچنین ثبات و رفاه منطقه خواهد داشت. هند می تواند با کار با چین ، نه بر خلاف آن ، سود بیشتری کسب کند. “



[ad_2]