ساحل عاج: برای پیروزی در کشتی اوتارا ، مخالفان به دنبال “انتقال” هستند ساحل عاج

[ad_1]

رهبران مخالف ، كه خواستار تحريم بودند ، از هواداران خواستند كه بسيج شوند ، زيرا نتايج اوليه نشان داد كه وي در راه رسيدن به يك پيروزي قاطع است.

رهبران مخالف در ساحل عاج خواستار “انتقال مدنی” توسط دولت رئیس جمهور آلاسان اوتارا هستند ، زیرا نتایج رسمی نشان می دهد که رئیس جمهور در اوایل نامزدی بحث برانگیز خود پیشقدم می شود تا سومین دوره انتخابات را با خشونت مرگبار تضمین کند.

اواتارا هر 20 حوزه انتخابیه اعلام شده توسط کمیسیون انتخابات روز شنبه را به دست آورد. انتظار می رود نتایج 88 منطقه باقیمانده بعداً یکشنبه یا اوایل دوشنبه اعلام شود.

انتظار می رفت که رئیس جمهور در انتخابات مجدد پیروز شود ، در حالی که مخالفان وی در اعتراض به آنچه که نامزدی غیرقانونی برای حفظ قدرت می دانند ، بایکوت آرا را خواستار شدند. اوتارا می گوید تصویب قانون اساسی جدید در سال 2016 به معنای نقض محدودیت دو زمانه نیست.

این اختلاف باعث خشونت در جریان انتخابات شد که منجر به کشته شدن بیش از 30 نفر شد. مقامات روز یکشنبه گفتند که حداقل پنج نفر دیگر در درگیری های روز انتخابات در مرکز کشور کشته شدند.

این ناآرامی ها نگرانی از تکرار خشونت های انتخاباتی را که تقریباً یک دهه پیش کشور را فراگرفته بود ، به وجود آورده است. پس از آنکه لوران گباگبو ، رئیس جمهور وقت ، از پذیرفتن شکست به عنوان برنده شناخته شده بین المللی اوتارا ، خودداری کرد ، انتخابات سال 2010 منجر به ماه ها درگیری شد و بیش از 3000 نفر کشته شد.

رهبر مخالفت ، پاسکال افی نیوزان ، در آبیدجان خطاب به خبرنگاران صحبت می کند [Luc Gnago/Reuters]

در بیانیه مشترک روز یکشنبه ، هنری کانان بدی ، نامزدهای مخالف ، رئیس جمهور سابق و نخست وزیر پیشین پاسکال آفی نگسان ، روز یکشنبه گفت که از روز شنبه حدود 30 نفر بدون اعلام جزئیات جان خود را از دست داده اند.

آفی نگسن به خبرنگاران گفت: “احزاب و گروه های سیاسی مخالف خواستار انتقال مدنی هستند” ، و از هواداران خواست تا بسیج شوند.

وی گفت که آنها انتخابات را رد کردند و معتقد بودند که دوره اوتارا به پایان رسیده است ، افزود که کمتر از 10 درصد مردم بدون ارائه شواهد به پای صندوق های رای رفته بودند.

هنوز هیچ تخمین رسمی از مشارکت مردم در دست نیست ، اما یک مأموریت مشاهده داخلی گفت که 23 درصد از مراکز رای دهی به دلیل دخالت مخالفان ، که شامل موانع جاده ها و تهدید کارکنان انتخابات است ، اصلاً باز نیستند.

بعداً روز یکشنبه ، حزب حاکم “Affi N’Gesan و هم گروهانش را از هرگونه تلاش برای ایجاد بی ثباتی هشدار داد.

اوتارا روز شنبه گفت که انتخابات با حوادث منزوی همراه بود و حزب وی افزود که انتظار می رود برنده اعلام شود.

در جریان انتخابات شورش های پراکنده ، خرابکاری و برخی از بخشهای بسته گزارش شده است.

رهبران مخالفت روز شنبه انتخابات را به عنوان ناکامی رد کرده و چندین شخصیت مخالف ، از جمله رئیس سابق شورشیان ، گیوم سورو ، گفتند که دیگر اوتارا را به عنوان رئیس جمهور به رسمیت نمی شناسند.

در اوایل سال جاری ، اوتارا پس از دوره دوم ریاست جمهوری خود گفت که قصد دارد جای خود را به نسل جدیدی بدهد ، اما مرگ ناگهانی وارث منتخب وی در ماه جولای ، وی را بر آن داشت تا برای سومین دوره انتخاب شود.



[ad_2]