سرکوب فناوری پیشرفته در چین چه چیزی دارد و معنی آن چیست؟ | اخبار چین

[ad_1]

چندین دولت در تلاشند تا از رشد مالی و اقتصادی غول های فناوری جلوگیری کنند ، اما تعداد کمی از آنها از آزادی سیاسی چین برخوردار هستند.

دولت چین این هفته پیش نویس قانون ضد انحصاری را با هدف جلوگیری از رفتار انحصاری در سیستم عامل های عظیم اینترنت منتشر کرد ، اقدامی که به گفته تحلیلگران ، منجر به کنترل شدیدتر در بازارهای تجارت الکترونیکی و سیستم عامل های تحویل و پرداخت مواد غذایی می شود. با دیگران.

این اقدام با پاک کردن صدها میلیارد دلار از ارزش بازار برخی از بزرگترین شرکتهای فناوری جهان ، سرمایه گذاران را متعجب کرد.

قوانین پیشنهادی با هدف محافظت یا تقویت رقابت عادلانه و حمایت از مصرف کنندگان است.

این یک پیشرفت چشمگیر از رویکرد عمدتاً عملی است که دولت تاکنون با غول های فناوری خود در پیش گرفته است.

و در حالی که دولت رئیس جمهور شی جین پینگ توضیحی در مورد آنچه منجر به پیش نویس قوانین شده توضیح نداده است ، این اقدام به احتمال زیاد برخی از بزرگترین شرکتهای اینترنتی چین از جمله غول های تجارت الکترونیکی مانند Alibaba ، JD.com و Pinduoduo و همچنین سیستم عامل را تحت تأثیر قرار خواهد داد. تحویل غذا Meituan ، و همچنین رسانه های اجتماعی و غول بازی ها Tencent ، و دیگران.

بنابراین این شرکت ها به چه چیزی متهم می شوند؟

Alibaba و Tencent بر اکوسیستم رو به رشد سیستم عامل های فناوری چین تسلط دارند که به مشتریان امکان گفتگو با دوستان و خانواده ، انتقال پول ، خرید آنلاین ، گرفتن وام ، سفارش ماشین ، پخش موسیقی و فیلم ، بازی آنلاین را می دهد. بازی ها و موارد دیگر.

[Bloomberg]

برخی از مواردی که این شرکت ها به آنها متهم می شوند شامل جمع آوری اجباری داده های کاربر ، رفتار متفاوت با مشتری بر اساس عادت های هزینه ای آنها و تعیین قیمت های مبتنی بر الگوریتم است که کاربران جدید را ترجیح می دهد.

یکی از خشن ترین نمونه های ادعای پیچ خوردن دست توسط شرکت های فناوری ، شامل تاکتیک “انتخاب یکی از دو” است ، که در آن ارائه دهندگان – معمولاً مشاغل کوچک – مجبور می شوند بین Alibaba و سیستم عامل های تجارت الکترونیکی مانند Pinduoduo ، که Tencent سهامدار آن است ، یکی را انتخاب کنند. .

چرا اکنون دولت سخت گیری می کند؟

اگرچه سیستم عامل های مهم چینی مدتی است که به دلیل این نوع اقدامات مقصر شناخته می شوند ، اما مشخص نیست چه عواملی باعث شده است که دولت این طرح ها را اکنون بکار ببرد. دولت تنظیم بازار دولتی چین ، تنظیم کننده انحصار صادر کننده این پروژه ، گفت که می خواهد از سلطه سیستم ها بر بازار جلوگیری کند یا روش هایی را برای جلوگیری از رقابت عادلانه در پیش گیرد.

سال گذشته ، مقامات بیش از 20 سیستم عامل را در جلسه ای تشکیل دادند تا از آنها بخواهند اصرار را برای امضای توافق نامه های انحصاری متوقف کنند.

آیا پیامدهای اقتصادی همه گیر سرعت امور را تسریع کرد؟

COVID-19 ممکن است موضوع را بیشتر در دستور کار تنظیم کننده بازار قرار دهد. همزمان با ظهور چین در محاصره های دردناک برای مهار شیوع ویروس در اوایل سال جاری ، شرکت های بزرگ فناوری از افزایش تجارت الکترونیکی بهره مند شده اند در حالی که شرکت های کوچک تولید آجر به مشکل برخورده اند. در صورت احتمال تشدید یک مسئله نگران کننده از قبل نگران کننده ، پکن ممکن است تصمیم گرفته باشد که زمان آن رسیده است که آن را دشوار کند.

طبق اخبار بلومبرگ ، تجارت الکترونیکی حدود 25 درصد از کل فروش خرده فروشی یک سال پیش را به خود اختصاص داده است. اکنون 30 درصد است.

آیا هشدار داده شده بود که تغییر ایجاد می شود؟

این قوانین پس از آن مطرح شد كه كمیته ثبات و توسعه مالی چین ، یك كابینه به ریاست معاون نخست وزیر لیو او ، به لزوم بهبود سازوكارها برای اطمینان از رقابت عادلانه در ماه گذشته اشاره كرد و خواستار اجرای شدید تر ضد انحصارى شد.

آنها همچنین پس از تعلیق در هفته گذشته عرضه اولیه (IPO) 35 میلیارد دلاری به Ant Group ، یک شرکت وابسته به Alibaba که انواع خدمات پرداخت و مالی را ارائه می دهد ، در آنچه بزرگترین تاریخ جهان اعلام شده است ، نهادهای نظارتی به شرکت فناوری مالی هشدار دادند که تجارت وام آنلاین آن تحت کنترل دقیق تری خواهد بود.

آیا توقف IP Ant برای IP کار بزرگی نبود؟

حتما بوده تعلیق ناگهانی IPO سرمایه گذاران و بازارهای سراسر جهان را شوکه کرد ، آنها این کار را اقدامی از سوی دولت چین برای جلوگیری از بنیانگذار Alibaba جک ما دانستند که چند روز قبل از IPO مورچه در یک کنفرانس خبری ، دولت را به دلیل خفه کردن نوآوری انتقاد کرد.

شرکت ها در مورد پیش نویس قوانین جدید چه گفتند؟

علی بابا بلافاصله به درخواست الجزیره برای اظهار نظر پاسخ نداد.

در همین حال ، رئیس جمهور Tencent ، مارتین لاو سعی کرده است تا سرمایه گذاران را در مورد تأثیر قوانین جدید بر روی شرکت وی اطمینان دهد.

وی گفت: اپراتور پلت فرم پیام فوری WeChat از اهداف دولت برای رقابت عادلانه پشتیبانی می کند و این امپراتوری رسانه های اجتماعی و سرگرمی آن در یک زمینه رقابتی فعالیت می کنند. بلومبرگ گزارش داد که وی همچنین به صراحت اعلام کرد که این شرکت از سیاست های نهادهای نظارتی پیروی می کند.

واکنش سرمایه گذاران نسبت به قوانین پیشنهادی چگونه بود؟

آنها ترسیده اند! در طی چند روز از زمان رونمایی از پیش نویس قوانین ، غول های فن آوری چینی با فروش ناخوشایند سهام خود ، ارزش بازار را نزدیک به 290 میلیارد دلار از دست داده اند. بین سه شنبه و چهارشنبه ، شاخص فن آوری Hang Seng در هنگ کنگ 11 درصد کاهش یافت ، اگرچه پس از بیانیه Tencent تا جمعه برخی از این ضررها را بازیابی کرد.

[Bloomberg]

با توجه به واکنش بازار ، آیا پیش نویس قوانین اعمال می شود؟

مشخص نیست که آیا پیش نویس سیاست ها که تا پایان ماه نوامبر برای بازخورد مردم باز است ، اجرا می شود یا خیر. در صورت شروع ، انتظار می رود که تأثیر منفی بر شرکتهای غالب داشته باشند.

یک اثر بالقوه می تواند پایان دادن به عملکرد تخفیف تهاجمی ، در زمانهایی کمتر از هزینه ، برای بدست آوردن سهم بازار باشد.

به گفته تحلیلگران ، شرکت هایی که داده های مصرف کننده را مبادله می کنند نیز می توانند بر درآمد آنها تأثیر بگذارند.

این چطور روی پسران کوچک تأثیر می گذارد؟ مصرف کنندگان و تجارت کوچک؟

هدف از قوانین پیشنهادی حمایت از مصرف کنندگان و صاحبان مشاغل کوچک است که از سیستم عامل های آنلاین برای فروش کالاهای خود استفاده می کنند. مقررات از نظر تئوری هزینه های انطباق را برای اپراتورهای تجاری کاهش می دهد و رشد سالم در اقتصاد سیستم عامل را ارتقا می دهد.

اما کمبود جزئیات تاکنون در برنامه های دولت مشخص نمی کند که آیا این کشور قادر به دستیابی به این اهداف است یا خیر.



[ad_2]