سنا به دنبال تهدید وتو از سوی ترامپ از فروش گسترده اسلحه در امارات پشتیبانی می کند | امارات متحده عربی

[ad_1]

مخالفان معامله 23 میلیارد دلاری برای F-35 ، هواپیماهای بدون سرنشین Reaper نتوانستند رای کافی برای جلوگیری از فروش را بدست آورند.

سنای ایالات متحده تلاش برای جلوگیری از فروش 23 میلیارد دلاری دولت ترامپ در جنگنده ها و هواپیماهای بدون سرنشین مدرن به امارات متحده عربی را شکست داده است.

دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا رسما تهدید به وتو در کنگره برای جلوگیری از انتقال تسلیحاتی برنامه ریزی شده ، که مربوط به عادی سازی روابط امارات متحده عربی با اسرائیل تحت توافق نامه های ابراهیمی است ، می کند.

دو رأی رویه ای نتوانستند اکثریت سنا را که دارای 100 عضو است ، به دست آورند و در نتیجه تلاش برای جلوگیری از فروش جنگنده های پیشرفته F-35 و هواپیماهای بدون سرنشین Reaper را متوقف کردند.

میچ مک کانل رهبر جمهوری خواه سنا گفت قطعنامه هایی که به دنبال جلوگیری از فروش سلاح هستند ، از حمایت دو سوم لازم برای غلبه بر وتو ریاست جمهوری دور هستند.

مک کانل در سخنان خود در مجلس سنا گفت: “کمی گیج کننده است اگر تصور کنیم که اکنون ، در همه حال ، یک حرکت اعتراضی ، بدون احتمال اکثریت وتو ، استفاده ارزشمندی از زمان سنا است.”

میچ مک کانل ، رهبر اکثریت سنا ، جمهوریخواهان را در حمایت از برنامه ریزی فروش سلاح به امارات متحده عربی رهبری می کند [Sarah Silbiger/Pool via REUTERS]

طرفداران این فروش امارات را به عنوان یک شریک مهم ایالات متحده در خاورمیانه توصیف کرده اند. مخالفان از امارات متحده عربی به دلیل مشارکت در جنگ یمن انتقاد کرده اند ، درگیری که توسط سازمان ملل متحد به عنوان یکی از بدترین فاجعه های انسانی در جهان توصیف شده است.

دولت ترامپ در تاریخ 10 نوامبر به كنگره گفت كه فروش سلاح های تولید شده توسط General Atomics ، Lockheed Martin Corp و Raytheon Technologies Corp به امارات متحده عربی را تصویب كرده است.

این معامله شامل F-35 ، پیشرفته ترین جت جنگنده جهان است. بیش از 14000 بمب و مهمات. و دومین فروش بزرگ هواپیماهای بدون سرنشین ایالات متحده.

کاخ سفید گفت که این فروش به طور مستقیم از اهداف سیاست خارجی و امنیت ملی ایالات متحده پشتیبانی می کند ، “به امارات متحده عربی اجازه می دهد تا از تعرض و تهدیدهای روزافزون ایران جلوگیری کند” پس از توافق اخیر خود با اسرائیل.

انتظار می رفت تهدید به حق وتو باشد. طبق قانون ایالات متحده ، كنگره موظف است معاملات عمده اسلحه را مورد بازبینی قرار دهد و به سناتورها اجازه می دهد قطعنامه های عدم تایید را مجبور كنند.

اما برای اجرایی شدن این قطعنامه ها ، مصوبات باید توسط مجلس سنا و مجلس نمایندگان به رهبری حزب دموکرات به رهبری جمهوری خواهان تصویب می شد و برای زنده ماندن از وتو ترامپ ، اکثریت دو سوم هر دو مجلس را به دست می آوردند.

سناتور کریس مورفی ، منتقد برجسته فروش اسلحه ، در توئیتر گفت که اقدام دولت ترامپ برای مسدود کردن سریع معاملات بدون فرصت دادن به کنگره برای بررسی این هدف ، بستن دستان رئیس جمهور منتخب جو بایدن بود.

دو قطعنامه با هدف جلوگیری از فروش هواپیماهای بدون سرنشین F-35 و Reaper به ترتیب با 47 به 49 و 46 به 50 با شکست مواجه شد.همه به جز دو دموکرات به جلوگیری از این توافق رای دادند. یک جمهوری خواه برای رأی مخالف فروش ردیف ها را شکست.

بایدن در انتخابات 3 نوامبر پیروز شد و انتظار می رود فروش را بررسی کند. مجلس نمایندگان ، که تحت کنترل دموکرات ها است ، به احتمال زیاد به قطعنامه ها رأی می دهد.

سناتور باب منندز ، یک دموکرات که رأی دادن به سنا را مجبور کرد ، گفت که فروش سلاح در ایالات متحده در چنین مقیاسی – بدون استراتژی گسترده تر در خاورمیانه – یک مسابقه تسلیحاتی جدید را در یک منطقه ناپایدار به خطر می اندازد.

منندز گفت: “اگر واقعاً می خواهیم در مورد مقابله با ایران صحبت كنیم ، ما به یك استراتژی دیپلماتیک جامع نیاز داریم.”

منندز گفت: “مسلح كردن شركا با سيستم هاي پيشرفته تسليحاتي كه ممكن است سالها – سالها طول بكشد تا شبكه شوند ، يك استراتژي جدي براي مقابله با تهديدات واقعي و به موقع از سوي ايران نيست.”

پس از پایان فروش ، امارات متحده عربی اولین کشور عربی خواهد شد که F-35 را خریداری می کند.



[ad_2]