شادی در نایروبی به عنوان طرحی برای ریشه کن کردن یک درخت انجیر نمادین رها شده | کنیا

[ad_1]

متخصصان حفاظت از محیط زیست کنیا در حال تلاش برای جلوگیری از از بین بردن یک درخت یک ساله برای راه اندازی بزرگراه هستند.

فعالان محیط زیست در کنیا از تصمیم رسمی برای نجات درخت انجیر نمادین یک قرن از پاره شدن برای راه اندازی بزرگراهی در نایروبی ، پایتخت استقبال کرده اند.

در فرمانی که رئیس جمهور اوهورو کنیاتا صادر کرد ، درخت معروف – ارتفاع یک ساختمان چهار طبقه – را به عنوان “چراغ میراث فرهنگی و زیست محیطی کنیا” توصیف می کند.

آژانس جاده ای کنیا در ماه اکتبر گفت که قصد دارد ریشه ها و پیوند انجیرها را برای استقرار ستونی در حمایت از بزرگراهی با بودجه چین که برای کاهش ازدحام ساخته شده است ، احداث کند.

در پاسخ ، متخصصان حفاظت از طبیعت یک کمپین برای محافظت از درختی که در جاده ویاکی در قسمت غربی شهر قرار دارد آغاز کرده اند ، جایی که مهندسان در حال ساخت بزرگراه بر روی جاده موجود در تیرها هستند.

“ما این کار را کردیم!” الیزابت واتوتی ، فعال برجسته محیط زیست و مدیر مبارزات بنیاد Wangari Maatai ​​، چهارشنبه پس از صدور بیانیه در توییتر نوشت.

“ما این کار را برای همه مناطق سبز ادامه خواهیم داد!”

محمد بادی ، مدیر کل خدمات شهری نایروبی (NMS) ، قبلاً در یک کنفرانس خبری در کنار درخت گفت: “اکنون اعلامیه ریاست جمهوری است که این درخت حفظ خواهد شد.”

این درخت به نمایندگی از ساکنان شهر توسط کشور عضو جدید پذیرفته خواهد شد و شرکت جاده و پل چین و سازمان ملی بزرگراه کنیا توافق کرده اند که جاده را تغییر مسیر دهند.

واتوتی افزود: این درخت اکنون به عنوان نشانه ای از آرزوهای شهر پابرجا خواهد ماند.

وی گفت: “این درخت انجیر خاص فقط نمادی از تصویر بزرگتر از آنچه می خواهیم است.” “ما یک شهر سبز و تمیز و کنیا تمیز می خواهیم.”

این درخت به عنوان “چراغ میراث فرهنگی و زیست محیطی کنیا” توصیف شد [Thomas Mukoya/Reuters]



[ad_2]