صدها نفر برای تشییع جنازه پدرسالار صربستان ایرینج دور هم جمع می شوند صربستان

[ad_1]

صدها نفر در مراسم خاکسپاری پاتریارک ایرینج ، رئیس کلیسای ارتدکس صربستان که در 90 سالگی پس از آلوده شدن به COVID-19 درگذشت ، جمع شدند.

این مراسم روز یکشنبه در کلیسای سنت ساوا در پایتخت صربستان ، بلگراد برگزار شد.

به دلیل محدودیت های ویروس کرونا ، بیشتر عزاداران مراسم را از روی صفحه جلوی کلیسا تماشا می کردند ، در حالی که اقوام ، روحانیون و بزرگان ایرنئوس ، از جمله الکساندر ووچیچ ، رئیس جمهور و میلوراد دودیک ، عضو صرب ریاست جمهوری بوسنی ، در آنجا پذیرفته شدند.

اکثر اعضای روحانیت که مراسم تشییع جنازه را در کلیسا انجام می دادند ، مانند برخی از افراد بیرون بدون ماسک بودند. با این حال ، بسیاری از م theمنان با پوشیدن ماسک و سعی در فاصله گرفتن از یکدیگر در بیرون جمع شدند.

پس از مراسم مذهبی و خطبه ، شش نفر از اعضای گارد ارتش صربستان ، با لباس های آبی رنگ سنتی ، تابوت را به سرداب کلیسایی که ایرینئوس در آن دفن شده بود ، حمل کردند. وی اولین ایلخانی بود که در آنجا دفن شد.

پدرسالار اندکی پس از شرکت در مراسم تشییع جنازه رئیس کلیسای ارتدکس صربستان در مونته نگرو ، در اوایل نوامبر با ویروس در بیمارستان بستری شد. [Marko Djurica/Reuters]

پدرسالار در اوایل نوامبر ، چند روز پس از شرکت در مراسم تشییع جنازه رئیس کلیسای ارتدکس صربستان در مونته نگرو ، اسقف آمفیلوهیجه ، که وی نیز به دلیل عوارض ناشی از عفونت COVID-19 درگذشت ، به دلیل ویروس در بیمارستان بستری شد.

مشخص نیست که آیا ایرنئوس در آنجا ویروس را آلوده کرده است یا خیر ، اما در این مراسم تشییع جنازه او ساعتها در داخل خانه در میان جمعیت بود که اکثر آنها ماسک نداشتند.

وضعیت او به دلیل کهولت سن و مشکلات مزمن قلبی به سرعت رو به وخامت است. وی روز جمعه درگذشت.

صربستان مانند سایر کشورهای اروپایی طی هفته های اخیر شاهد جهش در ویروس کرونا بوده است. دولت وی روز شنبه محدودیت های ویروس کرونا را تشدید کرد و از هفته آینده اجتماعات را به 5 نفر محدود کرد.

با این حال ، مقامات تمایلی به اعمال محدودیت های سختگیرانه بر کلیسای قدرتمند ، که حدود 12 میلیون پیرو دارد ، عمدتا در صربستان ، مونته نگرو و بوسنی ندارند.

تا به امروز ، صربستان ، با حدود هفت میلیون نفر جمعیت ، 116125 مورد COVID-19 و 1116 مورد مرگ گزارش کرده است.

اکثر اعضای روحانیت که در کلیسا مراسم تشییع جنازه را انجام می دادند ، مانند برخی از افراد خارج از خانه بدون نقاب بودند. [Marko Djurica/Reuters]

ایرنئوس پس از مرگ سلف خود ، پدرسالار پل ، مدیریت کلیسای تأثیرگذار را در ژانویه 2010 به عهده گرفت.

در آن زمان ، ایرنیوس به عنوان گزینه ای نسبتاً معتدل و سازشکار در میان جناح های کلیسا دیده می شد.

اما در تمام مدت سلطنت خود ، موضع ملی گرایانه قاطعانه ای را حفظ کرد که کلیسا در طول جنگ هایی که بالکان را در دهه 1990 شکافته بود ، ایجاد کرد. این باورها حاکی از آن بود که صرب ها قربانیان تاریخی بی عدالتی هستند و نقش سیاست های ضد صرب در کشورهای رقیب بالکان و همچنین جامعه بین المللی را بازی می کنند.

او اغلب از سیاست های غربی در قبال صربستان در مورد استان جدا شده کوزوو ، که به طور یک جانبه در سال 2008 اعلام استقلال کرد و روابط نزدیک با کلیسای ارتدکس روسیه و ووچیچ دارد ، انتقاد کرده است.

ایرنئوس از معدود شخصیتهای برجسته کلیسای صربستان بود که آشکارا خواستار بهبود روابط با کلیسای کاتولیک روم بود. وی گفت که این دو کلیسا باید بر اختلافات تاریخی غلبه کنند.

ووچیچ در سخنرانی تشییع جنازه خود گفت: “دوران به پایان رسیده است.” وی افزود: “بزرگترین نگرانی او کوزوو بود … او منطقی و آرام عمل کرد.”

سرپرست این کلیسا اسقف بورسی کریسوستوم خواهد بود و پدرسالار جدید در سه ماه آینده پس از انتخابات انتخاب خواهد شد.

کلیسای صربستان یکی از گروه کلیساهای خودمختار یا مستقل است که دین مسیحی ارتدکس را تشکیل می دهد. کلیساهای ارتدکس در رویدادی به نام انشقاق بزرگ در قرن یازدهم از واتیکان و کلیسای کاتولیک روم جدا شدند.



[ad_2]