عربستان سعودی به زائران خارجی اجازه ورود به عمره را می دهد عربستان سعودی

[ad_1]

حدود 10 هزار زائر خارجی پس از هفت ماه وقفه برای انجام عمره وارد عربستان می شوند.

حدود 10 هزار زائر خارجی پس از هفت ماه وقفه در مورد بیماری همه گیر ویروس کرونا ، برای انجام عمره وارد عربستان می شوند.

به گفته عمرو المددا ، معاون وزیر حج و عمره ، زائران باید سه روز پس از ورود قبل از انتقال به اماکن مذهبی جدا شوند.

به آنها اجازه 10 روز اقامت در پادشاهی داده خواهد شد.

المدا گفت که آزمایش نمازگزاران – همه 50 سال یا کمتر – برای COVID-19 ادامه خواهد داشت و تمام موارد کشف شده از نزدیک کنترل می شود.

میلیون ها مسلمان در سراسر جهان معمولاً برای عبادت عمره و حج به عربستان سعودی سفر می کنند. این دو آداب مشترک دارند ، اما حج که هر سال یک بار انجام می شود ، یک مراسم طولانی تر است که برای مسلمانان یک بار در طول زندگی است.

عربستان سعودی ، که در اوایل سال جاری حج عمدتا نمادین برگزار می کرد ، محدود به نمازگزاران خانه ، ماه گذشته به شهروندان و ساکنان اجازه می داد عمره را با ظرفیت 30 درصد یا 6000 نمازگزار در روز انجام دهند.

سال گذشته ، کشورهای حوزه خلیج فارس 19 میلیون بازدید کننده را به عمره جلب کرده است.

قبل از همه گیری ، بیش از 1300 هتل و صدها مغازه به طور شبانه روزی برای پذیرایی از زائرانی که از شهرهای مقدس مکه و مدینه دیدار می کنند ، وزوز می کنند. اینها در ماههای اخیر تقریباً خالی بوده اند.

علاقه مندان دیگر مجاز به لمس کعبه نیستند ، یک سازه سنگی که با پارچه سیاه پوشانده شده و با آیات قرآن با طلا گلدوزی شده است. کعبه مقدس ترین ساختار در اسلام و مسیری است که مسلمانان هنگام نماز با آن روبرو می شوند. دست زدن به آن افتخاری بزرگ محسوب می شود که نمازگزاران در گذشته برای آن ارزش قائل بوده اند.

این زیارت ستون فقرات طرحی برای گسترش گردشگری به ابتکار محمد بن سلمان ، ولیعهد ، برای تنوع بخشیدن به اقتصاد بزرگترین صادر کننده نفت جهان است. هدف آن افزایش بازدید کنندگان عمره به 15 میلیون نفر تا سال 2020 بود ، برنامه ای که توسط ویروس کرونا ویران شد و تا سال 2030 به 30 میلیون نفر رسید.

طبق آمار رسمی ، عبادت های مذهبی از محل اقامت ، حمل و نقل ، هدایا ، غذا و هزینه نمازگزاران 12 میلیارد دلار درآمد کسب می کند.

عربستان سعودی در اواخر ژوئیه برای اولین بار در تاریخ معاصر با هزاران نمازگزار داخلی به جای دریای سفید پوش سفید معمولاً حدود سه میلیون مسلمان ، حج تمتع شدیدی را برگزار کرد.



[ad_2]