عمران خان پاکستان خواستار وحدت مسلمانان در برابر اسلام هراسی است | پاکستان

[ad_1]

نخست وزیر پاکستان در نامه ای به رهبران کشورهای دارای اکثریت مسلمان خواستار “اقدام جمعی برای مقابله با اسلام هراسی در حال رشد” شد.

اسلام آباد ، پاکستان – دفتر وی گفت که عمران خان نخست وزیر پاکستان به رهبران اکثریت مسلمان نامه نگاری کرده و از آنها خواسته است “برای مقابله با اسلام هراسی در حال رشد در کشورهای غیر مسلمان به طور جمعی اقدام کنند.”

در بیانیه ای آمده است كه خان نامه را چهارشنبه منتشر كرد ، اما مشخص نبود كه دقیقاً به كدام رهبران ایالتی ارسال شده است.

به دنبال این نامه توبیخ هان به امانوئل مکرون ، رئیس جمهور فرانسه در اوایل هفته جاری صورت گرفت ، وی در آن نامه ماکرون را به “تشویق اسلام هراسی” برای اقدامات دولت خود برای رسیدگی به آنچه رهبر فرانسه “جدایی طلبی اسلامی” توصیف کرد ، متهم کرد.

مردم هنگام آتش زدن پرچم فرانسه در جریان اعتراض در پیشاور پاکستان شعار می دهند [Fayaz Aziz/Reuters]

اظهارات ماکرون ، متهم کردن مدارس دینی مسلمانان به “تلقین” و دفاع از “حق کفر” در آزادی بیان ، موجب خشم و عصبانیت در مناطقی از جهان اسلام شده و منجر به تحریم محصولات فرانسوی در برخی کشورها شده است.

اظهارات رهبر فرانسه در پی ترور یک معلم فرانسوی پس از نشان دادن کارتون های پیامبر اسلام محمد در طی یک درس در اوایل ماه جاری بود.

روز چهارشنبه ، خان در نامه ای از رهبران با اکثریت مسلمان خواست تا با هم متحد شوند و با آنچه “او را هجوم اسلام هراسی و حملات” توصیف می کند مقابله کنند.

هان گفت اگرچه صریحاً به فرانسه اشاره نکرد ، “اظهارات اخیر در سطح مدیریت […] بازتاب این اسلام هراسی در حال رشد است ، که در کشورهای اروپایی که جمعیت قابل توجهی از مسلمانان در آن زندگی می کنند ، گسترش می یابد. “

“چرخه خطرناک”

خان گفت که رهبران این کشورها “عشق و ارادتی را که مسلمانان در سراسر جهان نسبت به پیامبر خود احساس می کنند درک نمی کنند. [Muhammad] و کتاب آسمانی آنها ، قرآن کریم. “

وی نوشت: “در نتیجه ، یک چرخه خطرناک اقدامات و واکنشها ایجاد می شود”.

وی ادامه داد: اقدامات مضر باعث می شود كه مسلمانان با ایمان خود و پیامبر عزیزشان ، واكنش هایی نشان دهند كه منجر به اقدامات تبعیض آمیز بیشتر دولت ها علیه جمعیت مسلمانان در كشورهایشان می شود و منجر به حاشیه نشینی مسلمانان و ایجاد فضا می شود. برای گروه های رادیکال ، راست افراطی از شرایط استفاده کنند. “

خان همچنین هفته گذشته در نامه ای به مارك زاكربرگ ، بنیانگذار فیس بوك ، خواستار برخورد با شخصیت پیامبر و قرآن در مساوی با هولوكاست به عنوان موضوعاتی شد كه در آزادی بیان قابل توهین ، چالش یا بی احترامی نیستند.

نخست وزیر پاکستان از زمان روی کار آمدن در سال 2018 ، به ویژه در سخنرانی های سالانه خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد ، غالباً موضوع حملات فزاینده ای به مسلمانان ، هم از نظر جسمی و هم از نظر اداری ، را مطرح کرده است.

اسد هاشم خبرنگار دیجیتالی الجزیره در پاکستان است. او توییت می کند AsadHashim.



[ad_2]