قاضی آمریکایی اجازه استرداد اتهامات کنوشا ریتنهاوس را صادر کرد آمریکا و کانادا

[ad_1]

یک قاضی آمریکایی دستور استرداد یک جوان 17 ساله را صادر کرد که متهم به تیراندازی مرگبار دو معترض در کنوشا ، ویسکانسین بود.

این تصمیم در روز جمعه در ایالت ایلینوی آمریکا پس از آن صورت گرفت که مدافعان کایل ریتونهاوس سعی کردند قاضی پل نواک را متقاعد کنند تا مانع انتقال نوجوان به ویسکانسین شود تا وی را به جرم قتل متهم کند.

پرونده ریتنهاوس به کانون توجه بسیاری از افراد در ایالات متحده تبدیل شده است ، جایی که ماههاست اعتراضات گسترده خواستار عدالت نژادی و پایان خشونت پلیس علیه سیاه پوستان ادامه دارد.

برخی از محافظه کاران او را یک میهن پرست می دانند که در هنگام ناآرامی ها از حق سلاح خود استفاده می کند ، در حالی که برخی دیگر او را “تروریست داخلی” معرفی می کنند که با حضور در تظاهرات تفنگ معترضین را تحریک می کند.

وكیل ریتنهاوس ، جان پیرس ، گفت كه این ادعاها با انگیزه های سیاسی بوده و استرداد ریتنهاوس موجب نقض حقوق اساسی وی خواهد شد. وی روز جمعه به قاضی گفت: “این کودک از ایلینوی باید آزاد شود.”

با این حال ، دادستان ها گفتند که این استدلال ها به موضوع استرداد بی ربط است و نقش قاضی ویسکانسین ، نه یک شخص در ایلینوی ، تصمیم گرفت که آیا دلایل کافی برای اتهامات وجود دارد یا خیر.

“اگر کسی بتواند مرتکب جرمی شود و پا را فراتر بگذارد ، می توانید هرج و مرج را تصور کنید [state borderline] و پناهندگی دریافت کنید ، “استیون شلر ، دادستان کل دادگستری لیک کانتی ، گفت.

این تیراندازی های مرگبار در طی یک تظاهرات ضد نژادپرستانه در کنوشا در 25 آگوست رخ داد ، دو روز پس از آنکه یک افسر پلیس سفیدپوست سعی در دستگیری جیکوب بلیک به ضرب گلوله از پشت کمر جوان 29 ساله داشت و او را از کمر به پایین فلج کرد.

فیلم تیراندازی پلیس باعث خشم و تحریک اعتراضات شد.

بر اساس دادستان ها و اسناد دادگاه ، ریتنهاوس پس از انداختن کیسه پلاستیکی به ریتنهاوس ، جوزف روزنبام 36 ساله از کنوشا را به ضرب گلوله کشت و آن را از دست داد و تلاش کرد اسلحه خود را بدزدد.

هنگامی که او بلافاصله می خواست فرار کند ، ریتنهاوس از طریق تلفن هوشمند با فیلم گرفتن و گفت: “من فقط شخصی را کشتم.” بر اساس شکایتی که از طرف دادستان ارائه شد ، یکی از جمعیت گفت: “او را بزن!” و دیگری فریاد زد ، ” او را بگیر دریافت این شخص! “

این ویدئو نشان می دهد که ریتنهاوس زمین گیر شده است. در حالی که روی زمین بود ، آنتونی هوبر 26 ساله با اسکیت بورد به او ضربه زد و سعی کرد تفنگ او را بگیرد. ریتنهاوس آتش گشود و هوبر را کشت و گاج گروسرویتس را که اسلحه در دست داشت زخمی کرد.

ریتنهاوس روز جمعه با پوشیدن لباس و کراوات ماسک صورت پشت میز محافظی نشست. به نظر آرام می رسید و حداقل یک بار برگشت و به مادرش ، وندی ریتنهاوس ، روی نیمکت تماشاگران نگاه کرد. بعداً ، وقتی مأموران او را از اتاق شنود بیرون آوردند ، او شروع به گریه كرد.

Kyle Rittenhouse برای جلسه استرداد در دادگاه Lake County در روز جمعه ، 30 اکتبر ، در Wakegan ، Illinois ظاهر شد [Nam Y Huh/Pool via AP]

در نزدیکی پله های دادگاه ، حدود 20 معترض ، برخی با پیراهن Black Lives Matter ، شعار می دادند: “كایل قاتل است!”

بدون حضور شاهدان از طرفین ، بخش دادرسی كه به شواهد و شهادت اختصاص داشت كمتر از 30 ثانیه به طول انجامید وقتی كه شلر دستور امضا شده را به فرماندار ایلینوی ، جی بی پریتزكر ، داد و خواستار استرداد ریتنهاوس شد.

پیرس به نواک گفت که طبق قانون ، مقامات ویسکانسین باید اسنادی را برای اتهام یک قاضی قاضی ارائه دهند و اگر این کار را نکنند ، درخواست آنها برای استرداد بی اعتبار است.

استرداد استرداد از کشور به کشور معمولاً تشریفاتی است و قضات به ندرت درخواست دولت دیگری را برای استرداد مظنون رد می کنند. تلاش ها برای مبارزه با استرداد تقریباً همیشه بی فایده است ، اما می تواند به وکلا کمک کند تا برای جمع آوری شواهد و تهیه دفاعیه وقت بگیرند.

جدی ترین اتهامی که ریتونهاوس در ویسکانسین با آن روبرو است ، قتل عمدی در درجه اول است که منجر به حبس ابد می شود. وی همچنین به اتهام اقدام به قتل عمدی در زخمی شدن سومین معترض و همچنین سو m رفتار برای داشتن اسلحه گرم توسط افراد خردسال متهم شده است. وکلای وی ادعا می کنند وی در دفاع از خود عمل کرده است.

روز بعد از تیراندازی ، ریتنهاوس در شهر خود آنتیوك ، ایلینوی ، حدود 10 مایلی جنوب غربی كنوشا ، خود را به پلیس تسلیم كرد.



[ad_2]