قیمت های مصرف کننده در ژاپن از یک دهه گذشته در ماه اکتبر سریعترین کاهش را نشان می دهد اخبار ژاپن

[ad_1]

دراپ باعث نگرانی از بازگشت به تورم می شود زیرا مردم در خانه می مانند و هزینه های خود را به دلیل شیوع ویروس کرونا کاهش می دهند.

قیمت های اصلی مصرف کننده ژاپن در ماه اکتبر با سریعترین نرخ سالانه در حدود یک دهه گذشته کاهش یافت ، زیرا شتاب رشد مالیات فروش سال گذشته کاهش یافت ، و این نگرانی از بازگشت به تورم را افزایش می دهد زیرا این کشور منجر به ثبت پرونده های COVID-19 می شود.

تحلیلگران پیش بینی می كنند كه قیمت های مصرف كننده در ماه های آینده به دلیل كاهش مصرف به كاهش ادامه دهند و این دیدگاه بانك مركزی را زیر سوال می برند كه ژاپن سرانجام شاهد بازگشت قیمت ها به تورم دست نیافتنی 2٪ است.

احیای مجدد عفونت های ویروس کرونا نیز چشم انداز خوبی است ، زیرا می تواند به مصرف آسیب برساند و رشد را از اقدامات محرک دولت افزایش دهد.

یوشیکی شینکه ، اقتصاددان ارشد موسسه تحقیقات زندگی دای ایچی ، به رویترز گفت: “حتی وقتی عوامل یکبار مصرف حذف شوند ، روند قیمت مصرف کننده ضعیف است.”

وی گفت: “محدود کردن محدودیت های غذایی و سفر می تواند بهبود اقتصادی شکننده ژاپن را از بین ببرد.”

اطلاعات دولت در روز جمعه نشان داد ، مطابق با متوسط ​​پیش بینی بازار ، قیمت های اصلی مصرف کننده ، که هزینه های ناپایدار مواد غذایی تازه را شامل نمی شود ، در ماه اکتبر 0.7 درصد کاهش یافت.

داده ها نشان می دهد که این سومین ماه متوالی کاهش و بزرگترین افت سالانه از مارس 2011 است.

قیمت اصلی مصرف کننده ژاپن در ماه اکتبر با سریعترین نرخ سالانه در حدود یک دهه در میان شیوع COVID-19 کاهش یافت [Issei Kato/Reuters]

این کاهش عمدتا به دلیل تأثیر پایه افزایش تورم در سال گذشته و به دنبال افزایش 10 درصدی مالیات فروش به 8 درصد و کمپین اخیر تخفیف سفرهای داخلی دولت با هدف احیای گردشگری است.

داده ها نشان می دهد که هزینه های انرژی نیز کاهش یافته است و قیمت های کلی را وزن می کند.

برخی از تحلیلگران می گویند قیمت های اساسی مصرف کننده ممکن است سالانه حدود 1٪ در ماه های آینده کاهش یابد ، که می تواند ترس از تورم را افزایش داده و خانوارها را به تعویق هزینه ها ترغیب کند.

اقتصاد ژاپن با سریعترین رکورد در سه ماهه سوم رشد کرد و به دلیل بهبود صادرات و مصرف از خسارات ویرانگر ناشی از همه گیر ، به شدت از بزرگترین رکود پس از جنگ بهبود یافت.

اما تحلیلگران انتظار داشتند كه در میان تجدید حیات عفونت ها نه تنها در سراسر جهان ، بلكه در ژاپن نیز رشد دوباره كند شود. مقامات توکیو ، محل سکونت حدود 14 میلیون نفر ، روز پنجشنبه سطح هشدار شهر برای ویروس را به بالاترین سطح خود رساندند.

نخست وزیر یوشیهیده سوگا به کابینه خود دستور داده است که یک بسته محرک جدید تنظیم کند ، اگرچه از سرگیری افزایش عفونت ها می تواند بر سرنوشت کمپین های دولتی که خانواده ها را به سفر و صرف غذا در رستوران ها تشویق می کند ، تأثیر بگذارد.



[ad_2]