مانچین اصرار دارد که ایالات متحده 800 میلیارد دلار بازوکا پس از پرداخت هزینه داشته باشد اخبار آمریکا و کانادا

[ad_1]

وزیر خزانه داری آمریکا ، استیو مانوچین ، به دلیل تصمیم خود برای بازگرداندن وجوه ویروس کرونا به فدرال رزرو ، حتی اگر مواردی پیش بیاید و تجارت دوباره بسته شود ، با انتقاداتی روبرو است.

استفان مانوچین ، وزیر خزانه داری ایالات متحده ، روز جمعه با انتقاد از تصمیم خود برای تأمین بودجه چندین برنامه وام دهی ویروس کرونا به فدرال رزرو در 31 دسامبر ، گفت دولت جدید هنوز 800 میلیارد دلار بازوکا برای سرکوب دارد. فاجعه بازار مالی

منوچین و یکی دیگر از مقامات وزارت خزانه داری اصرار داشتند که این اقدام دست وزیر مالیه بعدی را نخواهد بست و کمک های مالی شرکت ، دستمزد بیشتر کارگران و مزایای بیکاری با 455 میلیارد دلار بهتر استفاده می شود. وجوه قبلاً قرض گرفته شده است.

منوچین به CNBC گفت كه وزارت خزانه داری می تواند در صورت لزوم سریعاً برنامه های فدرال رزرو را با استفاده از 84 میلیارد دلار باقیمانده در صندوق های تثبیت كم مصرف ، همراه با سرمایه باقیمانده فدرال رزرو ، فوراً سرمایه گذاری كند.

منوچین با بیان اینکه بازارها باید راحت باشند ، گفت: “تا زمانی که آنها نیاز به فعال سازی مجدد داشته باشند ، ظرفیت ما بیش از 800 میلیارد دلار است ، بنابراین من فکر می کنم که این یک بازوکا بسیار خوب است.”

جروم پاول ، رئیس فدرال رزرو و رئیس جمهور بانک مرکزی فدرال شیکاگو ، چارلز ایوانز ، از این اقدام وزارت خزانه داری انتقاد کرده و گفته اند که این برنامه ها – هرچند کم استفاده می شود – اما حمایت مهمی از اقتصاد می کند.

ایوانز به CNBC گفت: “من فکر می کنم نقش اپراتور پشتیبان می تواند برای مدت طولانی بسیار مهم باشد ، بنابراین ناامید کننده است.” “گسترش ویروس در حال افزایش است و بنابراین خطرات آن وجود دارد … خوب است که از همه جهات پشتیبانی بیشتری داشته باشیم.”

مانعی ندارد

مانوچین گفت که کنگره همیشه در نظر داشت برنامه های وام دهی را در 31 دسامبر به پایان برساند و سعی داشت به بازارها اطمینان دهد که ابزارهای زیادی برای حمایت از اقتصاد در اختیار فدرال رزرو و خزانه داری قرار دارد.

مانچین هدف این اقدام را برای خنثی کردن دولت رئیس جمهور منتخب دموکرات جو بایدن ، که از 20 ژانویه روی کار خواهد بود ، انکار کرد.

منوچین گفت: “ما نمی خواهیم مانعی برای هر کاری ایجاد کنیم” ، افزود که “اگر موارد تأیید شود” دپارتمان وی با دولت جدید همکاری نزدیک خواهند داشت.

بعداً یک مقام ارشد خزانه داری به رویترز گفت که 600 میلیارد دلار وجه نقد می تواند از طریق تغییر مسیر وام های بانک فدرال ، کمک های بلااستفاده برای شرکت های هواپیمایی و دفاعی و 130 میلیارد دلار تأمین شود. باقی مانده از برنامه حمایت از دستمزد.

منوچین گفت که او و رئیس ستاد کاخ سفید ، مارک میدوز ، اواخر جمعه با رهبران کنگره گفتگو می کنند و تلاش خود را برای گرفتن مشوق های مضاعف مضاعف می کنند.

میچ مک کانل ، رهبر جمهوری خواه سنا ، مانند برخی دیگر از سناتورهای جمهوری خواه ، از تصمیم مانوچین حمایت کرد.

مک كانل بدون اشاره به هيچ اقدامي كه دموكرات ها در قانون جديد به دنبال آن هستند ، گفت: “كنگره بايد اين پول را به انواع اقدامات اضطراري ، مهم و هدفمند كه جمهوري خواهان از آن حمايت كرده اند ، هدايت كند.”

مشخص نیست که آیا جریان ورودی باعث می شود که مک کانل تلاش کند میزان کمک ویروس کرونا را کاهش دهد. وی پیش از این از یک بسته جدید هزینه ای در حدود 500 میلیارد دلار حمایت کرده بود که بسیار کمتر از 2.1 تریلیون دلار بود که رئیس مجلس و نانسی پلوسی و دموکرات ها به دنبال آن بودند.



[ad_2]