ما در کنار دانشمندان و دانشجویان افغان هستیم که مورد حمله قرار می گیرند آسیا

[ad_1]

ما ، جامعه بین المللی دانشمندان امضا نشده ، حملات اخیر علیه دانش آموزان و معلمان در افغانستان را محکوم می کنیم. این حملات وحشیانه بخشی از حملات وحشیانه به غیرنظامیان بی گناه در افغانستان است که قربانیان اصلی یک جنگ طولانی مدت هستند.

روز دوشنبه (2 نوامبر) ، سه مبارز به یك دانشگاه در كابل هجوم بردند و بی هدف دانشجویان و اساتید را شلیك كردند. این حمله شش ساعت به طول انجامید و حداقل 35 نفر کشته و 50 نفر زخمی شدند. دانشگاه کابل یک نهاد دانشگاهی برجسته در افغانستان ، قدیمی ترین و بزرگترین پردیس کشور با بیش از 25000 دانشجو است. این دومین حمله به یک م educationalسسه آموزشی در طی بیش از یک هفته در کابل بود. در 24 اکتبر ، یک بمب گذار انتحاری به کوثر دانش ، یک مرکز آموزشی در منطقه عمدتا هزاره حمله کرد و 43 کشته و 57 زخمی کرد. این دو حمله اخیر تهدیدی مستقیم برای گروه های افراطی برای نسل دانشجو و دانشمندی است که به دنبال آینده ای بهتر هستند. برای کشورش

ما به عنوان دانشمندان بین المللی از حمله به دانشگاه ها و م institutionsسسات آموزشی در افغانستان عصبانی هستیم. ما با خانواده های قربانیان و همه افغانانی که برای ادامه تحصیل در شرایط جنگ ، خشونت و ناامنی جان خود را به خطر می اندازند ، همبستگی داریم. دانش آموزان و معلمان باید در هنگام حضور در مدرسه ، بدون هیچ گونه تهدید و ترس برای زندگی خود ، ایمنی لازم را داشته باشند و بتوانند در یک محیط امن و ایمن کار ، مطالعه و مطالعه کنند.

ما همه آسیب های وارده به دانش آموزان و معلمان توسط همه کسانی که در جنگ در افغانستان شرکت داشته اند را محکوم می کنیم.

ما از دولت افغانستان ، ایالات متحده ، اتحادیه اروپا ، کشورهای منطقه ، سازمان های بین المللی ، از جمله سازمان ملل و سازمان همکاری اسلامی ، می خواهیم از نفوذ خود استفاده کنند:

  • عاملان این حملات بی رویه و حساب شده به غیرنظامیان و سایت های محافظت شده مانند دانشگاه ها و مراکز آموزشی را تحقیق و پیگرد قانونی کنید.
  • از حقوق دانش آموزان و معلمان محافظت کرده و اقدامات مشخصی برای محافظت و کاهش خطر هرگونه حمله علیه همه م institutionsسسات آموزشی در افغانستان ایجاد کنید.
  • همه شرکت کنندگان در جنگ در افغانستان را مسئول بدانید و آنها را تحت فشار قرار دهید تا به کنوانسیون ژنو پایبند باشند و به زندگی غیرنظامیان در هنگام جنگ احترام بگذارند.
  • تمام منابع حمايت از افراط گرايي خشونت آميز در افغانستان را بررسي كرده و از پايان آنها اطمينان حاصل كنيد.
  • نگرانی های بین المللی در مورد تهدیدهای زندگی غیرنظامیان ، مانند همکاری با سازمان های رسانه ای برای تأیید و محکومیت علنی اعمال خشونت که امنیت و امنیت مردم افغانستان را تهدید می کند.
  • برای اطمینان از تداوم آموزش ایمن بدون ترس از خشونت یا حمله ، با همه ذینفعان مانند NGO ها و سازمان های جامعه مدنی در افغانستان کار کنید.
  • حق آموزش و ایمنی جسمی دانش آموزان و معلمان را به عنوان اقدامی اضطراری در گفتگوهای صلح در حال انجام در دوحه ، قطر لحاظ کنید.

امضا شده توسط:

نوام چامسکی ، استاد برنده ، دانشگاه آریزونا ، استاد افتخاری ، انستیتوی فناوری ماساچوست ، ایالات متحده آمریکا

دکتر آ.گ روان فرهادی ، استاد افتخاری و سفیر پیشین افغانستان در سازمان ملل

دکتر ویکتوریا فونتان ، معاون رئیس دانشگاه و استاد صلح ، دانشگاه آمریکایی افغانستان (AUF) ، افغانستان

دکتر M. Nazif M. Shahrani ، استاد مردم شناسی ، تحقیقات در آسیای میانه و خاورمیانه ، دانشگاه ایندیانا ، بلومینگتون ، ایندیانا

ولی احمدی ، استاد مطالعات خاورمیانه ، دانشگاه کالیفرنیا ، برکلی ، ایالات متحده آمریکا

دکتر فاطیما مجادی ، استادیار انسان شناسی ، UC دیویس ، ایالات متحده آمریکا

دکتر احمد سرمست ، بنیانگذار و مدیر انستیتوی ملی موسیقی افغانستان ، افغانستان

داریوش عاشوری ، نویسنده و پژوهشگر ، فرانسه

امین سایکال ، استاد برجسته علوم سیاسی و مدیر مرکز مطالعات عربی و اسلامی ، دانشگاه استرالیای غربی ، استرالیا

رابرت کروز ، استاد تاریخ ، دانشگاه استنفورد ، ایالات متحده آمریکا

لیست کامل امضا کنندگان را می توان در اینجا یافت.

نظرات بیان شده در این مقاله از دیدگاه نویسندگان است و لزوماً منعکس کننده تحریریه الجزیره نیست.



[ad_2]