ما سفیر ایران را احضار کردیم | آخرین خبرها

[ad_1]

5f9b1cb37a051_5f9b1cb37a054

وزارت امور خارجه انگلیس گفت که با احضار سفیر ایران ، نگرانی های لندن را درباره توسعه یک پرونده جنایت امنیتی به تهران منتقل کرده است.

وزارت امور خارجه انگلیس از احضار حمید بایدا نژاد سفیر ایران در لندن خبر داد.

احضار آقای بایجی نژاد در ارتباط با توسعه پرونده این محکوم علیه بود. وزارت خارجه انگلیس گفت که تماس سفیر ایران پس از اعلام احضار مجدد “نازنین زاگاری” به دادگاه صورت گرفت.

جمهوری اسلامی ایران همیشه ادعاهای غربی ها درباره “بازداشت خودسرانه شهروندان دو تابعیت” را رد کرده است. یکی از جنجالی ترین پرونده های سالهای اخیر پرونده جنایتکار نازنین زاخارا بوده است.

زاخاری از سال 2016 دستگیر و به 5 سال زندان به اتهام طرفداری از رژیم و تلاش برای براندازی آن محکوم شد. هنگام دستگیری ، وی به عنوان مدیر پروژه در تامسون رویترز کار می کرد.

پشتیبانی دیپلماتیک

وزارت خارجه انگلیس در مارس 1997 اعلام کرد که زکری “از حمایت دیپلماتیک” برخوردار شده است. این تصمیم بازداشت محکوم امنیتی را از یک موضوع کنسولی به یک اختلاف حقوقی بین دولت های دو کشور تغییر داد و هدف آن افزایش فشارهای سیاسی برای آزادی وی بود.

نازنین تان و گاف بوریس جانسون

رسانه ها و مقامات انگلیسی بارها به دولت ایران برای آزادی زاخاری فشار آورده اند. در حالی که مقامات انگلیسی و رسانه ها ادعا می کنند که زاخاری ، در سفر به ایران نزد خانواده “بوریس جانسون” دستگیر شده ، در سال 2017 ، زمانی که وزیر خارجه وقت انگلیس بود ، یک بار ناخواسته اعتراف کرد که ماجرا خلاف واقع است.

بوریس جانسون در جلسه دفاع از نازنین زاخاری اعتراف كرد كه وی در حین آموزش روزنامه نگاران در ایران بازداشت شده است.

اظهارات جانسون کاملاً در تضاد با تبلیغات رسانه های غربی در ماه های اخیر بود که همیشه تأکید می کرد که سفر زکری به ایران برای یک دیدار خانوادگی بوده است و هیچ ارتباطی با هیچ مأموریت یا کار رسانه ای ندارد.

جانسون در یک سخنرانی در کمیته امور خارجه مجلس گفت: “وقتی به کاری که نازنین زاگاری راتکلیف انجام می داد نگاه می کنم ، می بینم که ، تا آنجا که من می دانم ، او فقط مشغول آموزش روزنامه نگاری بود.”

اظهارات وی واکنش مهمی در رسانه ها از جمله کارفرمای زاخارا مدیر عامل تامسون رویترز ایجاد کرد. آنها اشتباه جانسون را “اشتباه جدی” ارزیابی کردند و از او عذرخواهی کردند.

فشارها بر جانسون شدت گرفت تا اینکه سیاستمداران از او خواستند استعفا دهد. رهبر حزب کارگر جرمی کوربین و شهردار لندن سده جان از جمله کسانی بودند که عذرخواهی کرده و استعفا دادند. درخواستی مشابه از سوی برخی از اعضای پارلمان انگلیس نیز مطرح شد.

جانسون بعداً اظهار تأسف کرد که زاخاری پس از فشار در حال آموزش روزنامه نگاران در ایران است. وی ادعا کرد که زاخاری برای تعطیلات به ایران رفته است.

وی با اشاره به زاخاری که برای تعطیلات در ایران بود ، گفت: “این تمام هدف سفر او بود.”

وی گفت: “من اگر ناخواسته خانم زاخاری و خانواده اش را آزرده ام معذرت می خواهم.”

وزارت امور خارجه انگلیس گفت که با تماس با سفیر ایران ، نگرانی های لندن در مورد توسعه یک پرونده جنایت امنیتی را به تهران منتقل کرده است.

آخرین اخبار (khabarfoori.com)

5f9b1cb37a051_5f9b1cb37a054

وزارت خارجه انگلیس با صدور بیانیه ای حمید بایدا نژاد ، سفیر ایران در لندن را فراخوانده است.

احضار آقای بایجی نژاد مربوط به توسعه پرونده محکوم علیه بود. وزارت خارجه انگلیس گفت که احضار سفیر ایران پس از اعلام احضار مجدد “نازنین زاخاری” به دادگاه صورت گرفت.

جمهوری اسلامی ایران همیشه ادعاهای غربی ها درباره “بازداشت خودسرانه شهروندان دو تابعیت” را رد کرده است. یکی از بحث برانگیزترین پرونده های سالهای اخیر پرونده جنایتکار نازنین زاخارا بوده است.

زاخاری از سال 2016 دستگیر و به اتهام طرفداری از رژیم و تلاش برای براندازی آن به پنج سال زندان محکوم شد. هنگام دستگیری ، وی به عنوان مدیر پروژه در تامسون رویترز کار می کرد.

پشتیبانی دیپلماتیک

وزارت خارجه انگلیس در مارس 1997 اعلام کرد که زکری “از حمایت دیپلماتیک” برخوردار شده است. این تصمیم بازداشت محکوم امنیتی را از یک موضوع کنسولی به یک اختلاف حقوقی بین دولت های دو کشور تغییر داد و هدف آن افزایش فشارهای سیاسی برای آزادی وی بود.

نازنین تان و گاف بوریس جانسون

رسانه ها و مقامات انگلیسی بارها به دولت ایران برای آزادی زاخاری فشار آورده اند. در حالی که مقامات و رسانه های انگلیس ادعا می کنند که زاکاری ، در سفر به ایران نزد خانواده “بوریس جانسون” دستگیر شده ، در سال 2017 ، زمانی که وزیر خارجه وقت انگلیس بود ، یک بار ناخواسته اعتراف کرد که ماجرا صحت ندارد.

بوریس جانسون در جلسه دادرسی در دفاع از نازنین زاخاری اعتراف كرد كه وی هنگام آموزش روزنامه نگاران در ایران بازداشت شده است.

اظهارات جانسون در تضاد با تبلیغات رسانه های غربی در ماه های اخیر بود که همیشه اصرار داشت که سفر زکری به ایران برای یک دیدار خانوادگی بوده است و هیچ ارتباطی با هیچ مأموریت یا کار رسانه ای ندارد.

جانسون در یک سخنرانی در کمیته امور خارجه مجلس گفت: “وقتی به کاری که نازنین زاگاری راتکلیف انجام می داد نگاه می کنم ، می بینم که ، تا آنجا که من می دانم ، او فقط مشغول آموزش روزنامه نگاری بود.”

اظهارات وی واکنش مهمی در رسانه ها از جمله کارفرمای زاخارا مدیر عامل تامسون رویترز ایجاد کرد. آنها گاف جانسون را “اشتباه جدی” ارزیابی کردند و از او عذرخواهی کردند.

فشار بر جانسون شدت گرفت تا اینکه سیاستمداران از او خواستند استعفا دهد. رهبر حزب کارگر جرمی کوربین و شهردار لندن سده جان از جمله کسانی بودند که عذرخواهی کرده و استعفا دادند. درخواستی مشابه از سوی برخی از اعضای پارلمان انگلیس نیز مطرح شد.

پس از فشار ، جانسون بعداً اظهار تأسف كرد كه زاخاری در ایران روزنامه نگار آموزش می دهد. وی ادعا کرد که زاخاری برای تعطیلات به ایران رفته است.

وی با اشاره به زاخاری که برای تعطیلات در ایران بود ، گفت: “این تمام هدف وی بود.”

وی گفت: “اگر به طور اتفاقی خانم زاخاری و خانواده اش را آزرده ام معذرت می خواهم.”

[ad_2]