مودی در پس زمینه نارضایتی ، پایه های ساختمان جدید پارلمان را بنا نهاد هند

[ad_1]

نخست وزیر نارندرا مودی پایه های یک ساختمان عظیم جدید پارلمان هند را که در مرکز بازسازی اساسی اما بحث برانگیز هسته دوران استعمار در دهلی نو است ، ایجاد خواهد کرد.

منتقدان می گویند 200 میلیارد روپیه (2.7 میلیارد دلار) دولت ملی-هندو برای این پروژه بزرگ هزینه می كند ، می تواند برای مبارزه با COVID-19 و ترمیم اقتصاد ویران شده همه گیر هدف بهتری داشته باشد.

براساس گزارش دانشگاه جان هاپکینز در ایالات متحده ، هند یکی از کشورهایی است که بیشتر در معرض آسیب قرار گرفته و بیش از 9/7 میلیون عفونت و حداقل 141000 مورد مرگ در این کشور داشته است.

مودی 70 ساله همچنین مراسم آیین هندو را در مراسم روز پنجشنبه برای آغاز ساخت پارلمان جدید انجام می دهد ، ساختمانی که قلب یک دموکراسی رسمی سکولار برای 1.3 میلیارد نفر طراحی شده است.

این پروژه حتی زمانی آغاز خواهد شد که اختلافات حقوقی از طریق دیوان عالی کشور راه پیدا کند ، که می تواند تعمیرات را تغییر دهد یا حداقل به تأخیر بیندازد.

این اتفاق نیز زمانی رخ داد که دهها هزار کشاورز با عصبانیت از قوانین جدید کشاورزی ، پایتخت را برای هفته دوم مسدود کردند ، این چالش بزرگی برای اقتدار مودی و برنامه اصلاحات وی بود.

به دلیل اتمام آن در سال 2022 ، زمانی که هند 75 سال استقلال از بریتانیا را جشن می گیرد ، پارلمان جدید بسیار بزرگتر جایگزین ساختمان قدیمی می شود که به گفته دولت نشانه های “فاجعه” است.

این منطقه توسط معمار انگلیسی ادوین لوتیانس در اوایل قرن 20 به عنوان مرکز اصلی راج طراحی شده است ، همچنین شامل بلوار بزرگ راجپات ، محل اقامت رئیس جمهور ، دفاتر دولتی ، موزه ملی و بنای یادبود جنگ دروازه هند است.

تعمیرات اساسی مودی در نمای گسترده ، درخت پوش و سبز باعث می شود که با ردیف های تحمیل ساختمان های جدید دولتی ، این دفتر بسته شود و دفتر نخست وزیری جابجا و گسترش یابد.

برخی از پارلمان های قدیمی “مرمت” می شوند و همچنان برای تجارت عمومی مورد استفاده قرار می گیرند ، در حالی که ساختمان های دیگر به موزه تبدیل می شوند. برخی تخریب خواهند شد.

“رسوایی بزرگ”

دفتر مودی گفت که بازسازی “مطابق با آرمان های هند جدید است”.

اما یک گروه انتقادی وجود دارد ، نه فقط به دلیل قیمت ، که انتظار می رود 9.7 میلیارد روپیه (130 میلیون دلار) فقط برای مجموعه مجلس مثلث باشد.

Tiekender Singh Panwar ، سیاستمدار مخالف و کارشناس شهرسازی ، به خبرگزاری فرانسه گفت که توسعه مجدد “یک رسوایی بزرگ در حال انجام است”.

وی گفت: “نکته جالب این است که برای پروژه ای با چنین اهمیت ، اندازه و قیمت ، جزئیات آن شماتیک است … من این را به عنوان یک رهبر فاشیست می دانم که می خواهد اثری از شهرت خود را در دهلی برجای بگذارد.”

مفسر سیاسی آراتی جرات گفت که این اصلاحات نشانه “ایجاد هند جدیدی است که جای مودی را تحمل کند”.

“این پول می تواند برای درمان و بهبود اقتصادی هزینه شود [and] ایجاد شغل ، اما در عوض صرف هزینه های بزرگ یک شخص درباره اینکه هند جدید چگونه باید باشد ، “گفت جارات.

برخی احزاب مخالف نیز از تصمیم دولت برای انجام مناسک هندو در مراسم تحلیف روز پنجشنبه انتقاد کرده اند.

هندوها اکثریت جمعیت هند را تشکیل می دهند و بسیاری از اقلیت های مذهبی ، به ویژه 200 میلیون مسلمان ، از این که مودی بخواهد هند را به عنوان یک کشور هندو بازسازی کند ، هراس دارند.

این پروژه همچنین با چندین دادخواست به بالاترین دادگاه هند با مشکلات حقوقی روبرو شد که اعتبار آن را بر اساس قوانین زمین و محیط زیست زیر سوال برد.

روز دوشنبه ، دیوان عالی کشور قبل از بررسی برنامه ها ، از عجله دولت در گشودن پروژه ابراز نارضایتی کرد.

با این حال ، وی اجازه داد که مدارک و سایر مراحل – از جمله مراسم روز پنجشنبه – ادامه یابد.



[ad_2]