میلیاردر اوراکل در جزیره ای که خریداری کرده با COVID می جنگد اخبار آمریکا و کانادا

[ad_1]

لری الیسون تقریباً هر قسمت از لانای ، یک جزیره هاوایی را کنترل می کند که ماهها از ویرانی بیماری همه گیر ویروس کرونا محافظت شده است.

در حالی که هواپیمای کوید -19 در بهار و تابستان در سراسر قاره ایالات متحده پرواز می کرد ، لانایی یک مورد نداشت. 3000 نفر از ساکنان آن با غرق شدن جهانگردی و تحت حمایت میلیاردر که 98٪ جزیره را در اختیار دارد ، از اخراج گسترده جلوگیری کردند.

اکنون بهشت ​​باشکوه ، در حدود 2500 مایلی جنوب غربی لس آنجلس ، با واقعیت دشواری روبرو است.

دو تفریحگاه چهار فصل الیسون ، که تقریباً یک چهارم ساکنان جزیره را به کار می گیرند ، تقریباً همه کارگران را در ماه آگوست اخراج یا اخراج کردند. برخی از کارمندان ماه گذشته برای افتتاح جدیدی برای گردشگران بازگشتند – به دنبال آن موجی از عفونت های ویروسی. بیش از 100 نفر آزمایش Covid-19 را در دو هفته آخر ماه اکتبر انجام دادند. چهار هلی کوپتر وجود دارد زیرا بیمارستان تنها لانایی مجهز به بخش مراقبت های ویژه نیست.

مایکل شی ، افسر ارشد پزشکی مرکز یادبود مائوئی ، که در 2 نوامبر با دو کارمند از مراکز کنترل و پیشگیری بیماری ها از لانای بازدید کرد ، گفت: “آنها آنچه را که ما در ماه مارس و آوریل از آن عبور کرده ایم ، می گذرانند.” “آنها می توانند آن را در اخبار ببینند ، اما در واقع این تجربه کمی متفاوت بود.”

این بیماری همه گیر منطقه ای را تکان داده است که تقریباً کاملاً به الیسون ، دوازدهمین مرد ثروتمند جهان و خرج کننده املاک لوکس متکی است. در طول سالها ، یکی از بنیانگذاران شرکت Oracle Corp. خانه های بی شماری را در مالیبو ، یک زمین گلف در جنوب کالیفرنیا و تعداد زیادی عمارت تاریخی در رود آیلند جمع کرده است ، بدون ذکر چند ابر قایق. اما خرید آن از لانای در سال 2012 متفاوت است زیرا این فقط مالکیت خصوصی یا تجارت نیست ، بلکه خانه هزاران نفر است که نظر چندانی در مورد بسیاری از جنبه های جزیره ندارند.

الیسون 76 ساله صاحب دو هتل در لانایی ، یک استراحتگاه لوکس سلامتی است و تقریبا کارفرمای اصلی تقریباً تمام ساکنان شاغل است. این جزیره با مساحت 140 مایل مربع ، فقط با یک مدرسه و فاقد چراغ راهنمایی ، توسط گردشگری در شهرک های مد خود نگهداری می شود. این بدان معنی است که شیوع ویروسی هم در آنجا و هم در این قاره باعث درد اقتصادی طولانی مدت برای ساکنان آن می شود.

نمایندگان الیسون در اوراکل و پولاما لانای ، که قسمت اعظم جزیره را کنترل می کنند ، به چندین ایمیل و تماس تلفنی پاسخ درخواست نکردند. سخنگوی Four Seans Lanai از اظهار نظر در این باره خودداری کرد.

پاسخ سریع

مزیت داشتن یک میلیاردر این است که پاسخ به شیوع ویروس کرونا در لانای یکسان و ارائه شده است. الیسون تجهیزات آزمایش را اهدا کرد و در بیمارستان سرمایه گذاری کرد ، در حالی که رهبران شرکت او پاسخگویی همزمان را با دولت محلی انجام دادند.

مایکل ویکتورینو ، شهردار مائو ، که لانای را نیز کنترل می کند ، گفت: بیش از 4000 آزمایش در این جزیره انجام شده است – بیشتر از جمعیت – به دلیل عمده کیت های اهدا شده توسط الیسون. هفته گذشته ، با شروع کند شدن عفونت های جدید ، وی اقدامات انسداد را کاهش داد.

شی گفت ، هنوز ساکنان عصبی هستند. در حالی که چهار فصل جمعه برای کسانی که ممکن است آزمایش Covid منفی ایجاد کنند ، بازگشایی می شود ، شیوع های جدید امکان پذیر است. اگر هتل ها دوباره تعطیل شوند ، مشخص نیست که الیسون کارمندان حقوق و دستمزد را حفظ خواهد کرد یا خیر. برخلاف بیشتر شهرهای آمریکا ، که ساکنان ناامید می توانند مقامات محلی را مسئول بدانند ، شفافیت کمی در مورد برنامه های این جزیره وجود دارد که عمدتا توسط Pulama Lanai اداره می شود. (در هاوایی ، Pulama به معنی فروشگاه یا قیمت گذاری است.)

آلبرتا دو جتلی ، یکی از ساکنان قدیمی با تأسیس روزنامه ماهانه Lanai Today ، که می فروشد ، گفت: “افرادی که اضافه کار کرده اند اخراج شده اند و رفتن به مشاغل دیگر دشوارتر است زیرا در این جزیره مشاغل دیگری وجود ندارد. از پولاما لانایی در سال 2019

جلد ماه مه Lanai Today نوعی وفاداری را نشان می دهد که برخی از مردم محلی نسبت به میلیاردر احساس می کنند. عنوان “جامعه سپاسگزار” بر روی عکس چهار نفر از ساکنان قرار گرفته است که یک علامت دست ساز “متشکرم ، آقای الیسون!” در دست دارند. Lanai ، Sensei و Four Season Lanai – که او آنها را تا ماه مه پرداخت خواهد کرد. او سرانجام این کار را در ماه جولای انجام داد.

گیب جانسون ، دهقانی که اخیراً به عنوان عضو لانای شورای شورای مائو انتخاب شد ، الیسون با سرمایه گذاری در این جزیره به نفع ساکنان درآمد. مالک سابق دیوید مورداک – که از طریق خرید Castle & Cooke ، زمانی که بخشی از شرکت Dole Food بود ، کنترل مزارع آناناس سابق را به دست گرفت. تماس با دول برای درخواست مرداک برای اظهار نظر برگشت نشد.

جانسون گفت: “شهر کمی خراب می شود یا اوضاع از هم می پاشد.” “وقتی الیسون آن را خرید ، این یک تغییر تازه کننده خوب بود.”

“آسان”

پس از خرید لانای ، الیسون هتل را بازسازی کرد و محل سکونتگاه سلامتی خود را با مزارع Sensei Farms با تولید هیدروپونیک افتتاح کرد. وی همچنین مالک فروشگاه عمده مواد غذایی جزیره ، ریچارد مارکت ، و همچنین بسیاری از سهام مسکن است. این بدان معناست که حفظ امنیت مالی لانایی ها به نفع او است.

جانسون گفت: “من یک آپارتمان از شرکت اجاره کردم ، در شرکت کار کردم ، از فروشگاه شرکت خرید کردم.” در حالی که مزرعه وی از معدود رقبای الیسون است ، وی تخمین می زند که سنسی شغلهایی خارج از صنعت گردشگری فراهم می کند. از نظر او و بقیه مردم ، همه گیری همه گیر منجر به نیاز لانایی به تنوع اقتصادی خود شد.

بوچ گیما ، ساکن قدیمی و مددکار اجتماعی در این جزیره ، گفت: “این کار ساده ای نیست.” “وقتی هتل ها تعطیل شدند ، دیگر شغلی نبود ، هیچ كسی وارد اینجا نمی شد و هیچ كس دیگری به شهر نمی آمد و از مشاغل حمایت می كرد.”

مشکلی که در تغییر اقتصاد وجود دارد این است که این امر مستلزم خرید مالک میلیاردر لانایی است. گیما گفت که چند سال پیش ، این جزیره تلاش کرد یک نمودار اقتصادی یا طرح جامع ایجاد کند ، اما در نهایت روند را متوقف کرد زیرا پولاما لانایی نمی خواست در آن شرکت کند. او امیدوار است که ساکنان بتوانند برای شرکتهایی مانند Google یا Amazon کار از راه دور پیدا کنند ، که لزوماً به همکاری الیسون نیاز ندارد.

گیما گفت: “اگر می خواهید تجارت آجر و ملات داشته باشید ، بله ، پولاما درگیر این امر خواهد شد زیرا آنها 98٪ از زمین را در اختیار دارند.” “اما اگر قصد انجام مشاغل تحت وب و مبتنی بر اینترنت را دارید ، دیگر نیازی به ملات و آجر نخواهید داشت و می توانید در خارج از خانه خود کار کنید.”

در حال حاضر ، لانایی کارمندان خود را پیش از کار برای کار برمی گرداند. شهردار ویکتورینو گفت که از الیسون به خاطر همه کارهایی که انجام داده است ، از جمله پرداخت ماهانه حقوق کامل به کارمندان Four Season ، سپاسگزار است. شهرستان مائوئی یکی از بالاترین نرخ بیکاری در کشور را دارد ، اما لانایی تا حد زیادی از این درد در امان است.

ویکتورینو گفت: “ما از کمک های خارجی استقبال می کنیم.” “آنها آنجا هستند که طبقه کارگر ما را برای آنچه که باید از آن بگذرانیم ، بهتر کرده و در وسط اقیانوس آرام منزوی کرده اند.”

از زمان شیوع اولیه ، لانای از 5 نوامبر تاکنون موارد جدیدی از ویروس کرونا نداشته است. این جزیره محل آزمایش برنامه جدیدی به نام AlohaSafe خواهد بود كه در صورت تماس كسی با آزمایش مثبت Covid-19 به افراد هشدار می دهد. ویکتورینو گفت ، اگر در آنجا کار کند ، در سراسر کشور راه اندازی می شود.

وی به درخواست یک نهاد مهم گفت: این جزیره به عنوان یک سایت آزمایشی انتخاب شده است: Pulama Lanai.



[ad_2]