واکسن COVID-19 Moderna: آنچه شما باید در 500 کلمه بدانید آمریکا و کانادا

[ad_1]

با مجوز معلق فدرال ایالات متحده ، ایالات متحده ممکن است در هفته های آینده دو واکسن آماده برای استفاده داشته باشد.

مقامات دولت ایالات متحده واکسن ضد COVID-19 را که هفته آینده توسط Moderna Inc مستقر در ماساچوست ساخته شده است ، بررسی می کنند.

این واکسن که با مشارکت مسسات ملی بهداشت تولید شده است ، از همان روش اساسی برای تلقیح استفاده می کند که واکسن دیگری که توسط Pfizer-BioNTech تولید شده است ، و مجوزهای دولتی در سراسر جهان را تولید می کند.

مطالعات بالینی نشان می دهد که واکسن Moderna حدود 94٪ موثر است.

در همین حال ، آژانس روز سه شنبه اعلام کرد ، بررسی واکسن Pfizer-BioNTech توسط سازمان غذا و دارو (FDA) هیچ پرچم قرمز پیدا نکرد. مشاوران خارجی آژانس روز چهارشنبه برای بحث در مورد توصیه واکسن برای استفاده اضطراری دیدار می کنند. آنها مجدداً در 17 دسامبر با هم ملاقات می کنند تا درباره همین موضوع مدرن بحث کنند.

در صورت مجاز بودن هر دو واکسن ، ایالات متحده ممکن است طی هفته های آینده دو واکسن آماده استفاده داشته باشد.

مانند Pfizer-BioNTech ، واکسن Moderna از پیام رسان های ریبونوکلئیک اسید مصنوعی (RNA) استفاده می کند ، که از کد ژنتیکی ویروس کرونا استفاده می کنند تا سلولهای انسان را به تولید اصطلاحا برسانند. پروتئین سنبله ای که در خارج از ویروس وجود دارد.

این فرآیند یک پاسخ ایمنی از بدن ایجاد می کند که در نهایت از اتصال ویروس کرونا به سلول ها جلوگیری می کند.

واکسن Moderna به دو تزریق نیاز دارد که باید در فواصل 28 روزه انجام شود. مانند همتای خود Pfizer-BioNTech ، قبل از استفاده نیز باید در انبار یخچال باقی بماند ، واقعیتی که مسائل لجستیکی مربوط به تحویل و ذخیره سازی را ایجاد می کند.

با این حال ، طبق گفته این شرکت ، واکسن Moderna به مدت شش ماه در منفی 20 درجه سانتیگراد (منفی چهار درجه فارنهایت) و به مدت 30 روز در یخچال پزشکی استاندارد ثابت ماند.

در همین حال ، واکسن Pfizer-BioNTech باید در حدود -70 درجه سانتیگراد (-94 F) حفظ شود تا به مدت 30 روز ثابت بماند و در خنک کننده استاندارد فقط پنج روز دوام بیاورد.

این تفاوت می تواند Moderna را برای توزیع در مناطق روستایی مناسبتر سازد ، با اظهارات مدیر ارشد فنی و مدیر کیفیت شرکت در بیانیه ای در ماه نوامبر که این تفاوت “امکان توزیع ساده تر و انعطاف پذیری بیشتر برای تسهیل “واکسیناسیون در مقیاس بزرگ در ایالات متحده و سایر مناطق جهان.”

ایالات متحده 1 میلیارد دلار برای حمایت از تولید واکسن Moderna به عنوان بخشی از عملیات Warp Speed ​​کاخ سفید پرداخت و 1.5 میلیارد دلار دیگر نیز برای تهیه 100 میلیون دوز واکسن هزینه کرد.

این شرکت گفت که آماده تحویل 20 میلیون دوز تا پایان سال است و قصد دارد 100 تا 125 میلیون دوز واکسن را در چهار ماه اول سال 2021 در سراسر جهان تحویل دهد.

در حالی که دولت ایالات متحده گفت دوزهای اولیه به صورت رایگان به بیمار داده می شود ، Moderna گفت كه افراد در كشورهای دیگر بسته به اندازه سفارش می توانند تا 37 دلار در هر دوز پرداخت كنند.

مانند واکسن Pfizer-BioNTech ، هنوز مشخص نیست که Moderna چه مدت از بیماران در برابر COVID-19 محافظت می کند ، اما داده ها نشان می دهد کسانی که این واکسن را دریافت کرده اند ، هنوز آنتی بادی های لازم برای مبارزه با ویروس کرونا را دارند بعد از سه ماه.

همچنین هنوز مشخص نیست که آیا کسانی که واکسن دریافت کرده اند هنوز هم می توانند ویروس را گسترش دهند یا خیر.



[ad_2]