وزیر دارایی گفت: زامبیا در انجام تعهدات بدهی خارجی خود کوتاهی می کند اخبار از زامبیا

[ad_1]

وزیر به رویترز گفت ، زامبیا کوپن یوروباند معوقه را تا پایان مهلت پرداخت در پایان روز پرداخت نخواهد کرد.

وزیر دارایی روز جمعه به رویترز گفت ، زامبیا قبل از پایان مهلت 30 روزه در پایان روز کوپن یوروباند معوقه پرداخت نخواهد کرد ، و این کشور را اولین پیش فرض حاکمیت از دوره همه گیر آفریقا خواند.

ماه گذشته ، زامبیا نتوانست کوپن 42.5 میلیون دلاری یکی از اوراق قرضه دولتی با دلار را پرداخت کند.

دولت از دارندگان اوراق قرضه خواسته بود تا ماه آوریل تعویق پرداخت سود را به او بدهند ، زیرا در حال مبارزه با بار مضاعف مبارزه با همه گیر و اقتصاد لنگ بود. اما طلبکاران اوایل روز جمعه این درخواست را رد کردند.

وزیر مالیه بوالیا نگاندا گفت: “آنها از درخواست تعلیق یا رضایت پشتیبانی نخواهند كرد و با توجه به وضعیت نامطمئن ما ، كه ما را ملزم می كند با همه طلبكاران به طور مساوی رفتار كنیم ، چاره ای جز جمع كردن بدهی های معوقه نداریم.”

کمیته دارندگان اوراق قرضه خارجی زامبیا – گروه بزرگی از طلبکاران که بیش از 40 درصد اوراق قرضه زامبیا را در اختیار دارند و در هر نسخه سهام مسدود کننده دارند – پیش از این اعلام کرده بود که این طرح دولت را رد می کند ، به دلیل عدم شفافیت و ارتباطات.

اگر زامبیا کوپن خود را پرداخت نکند ، به عنوان پیش فرض سه یورو باند برجسته خود با ارزش اسمی 3 میلیارد دلار طبقه بندی می شود.

به گزارش تجارت وب ، اوراق قرضه دلاری زامبیا در برابر دلار در معاملات روز جمعه حدود نیم سنت معامله شد و برخی از سودهای قبلی خود را به دست آورد و نرخ دلار را به 44 تا 46 سنت تغییر داد.

در حالی که تعدادی از کشورهای آفریقایی با بدهی های ناپایدار دست و پنجه نرم می کنند ، زامبیا به عنوان آزمایشی از نحوه وام گیرندگان و بستانکاران در بحران بدهی گسترده تر تحت نظارت دقیق قرار می گیرد.

نگاندو گفت: “موضع دولت این است که باید با همه طلبکاران برابر رفتار کنیم.” “ما از طریق مشاوران خود به تعامل با دارندگان اوراق قرضه ادامه می دهیم و امیدواریم که روند تعامل منجر به راه حلی شود.”

وزیر گفت مذاکرات زامبیا با صندوق بین المللی پول نیز ادامه دارد. وی از ارائه جزئیات بیشتر خودداری کرد.

وی با اشاره به معامله ای که ماه گذشته با بانک توسعه چین توافق شد ، گفت: این بانک برای پرداخت سود بهره شش ماه و برای پرداخت اصلی وام نیز سه سال مهلت تعیین کرده است. Ng’andu مبلغ این وام را اعلام نکرد.

حتی قبل از اینکه بیماری همه گیر ویروس کرونا باعث کند شدن اقتصاد جهانی شود ، زامبیا با افزایش بدهی دست و پنجه نرم می کرد.

داده های لوساکا نشان می دهد که کل بدهی خارجی زامبیا 4.8 میلیارد دلار یا 18 درصد تولید ناخالص داخلی (تولید ناخالص داخلی) تا پایان سال 2014 بوده است. پنج سال بعد ، این بیش از دو برابر به 11.2 میلیارد دلار یا 48 درصد تولید ناخالص داخلی. صندوق بین المللی پول پیش بینی می کند تا پایان سال به 70 درصد افزایش یابد.

یوروباند تنها بدهی آن نیست. زامبیا حدود 3.5 میلیارد دلار بدهی دو جانبه ، 2.1 میلیارد دلار به کشورهای چند جانبه و 2.9 میلیارد دلار به سایر وام دهندگان تجاری بدهکار است. حدود 3 میلیارد دلار به چین و شرکت های چینی بدهکار است.

زمین لرزه زامبیا از ابتدای سال تاکنون تقریباً یک سوم فروپاشیده و فشارها را افزایش داده است.



[ad_2]