وکیل مان پلیس کانادایی را به “پوشاندن” متهم می کند کانادا

[ad_1]

مدیر عامل هواوی ، منگ وانگژو ، در حال مبارزه با استرداد به ایالات متحده است ، جایی که او با اتهامات کلاهبرداری روبرو است.

وكیل منگ وانگژو در حالی كه رئیس اجرایی هواوی به مبارزه با استرداد كانادا به آمریكا ادامه داد ، یك افسر ارشد پلیس كانادا را به دست داشتن در “سرپوش گذاشتن” متهم كرد.

وکالت اسکات فنتون روز پنجشنبه گروهبان پلیس سوار بر سلطنتی کانادا (RCMP) جانیس وندر گراف را که منجر به دستگیری من در سال 2018 شد ، به “تلاش برای سرپوش گذاشتن” برای افسران تابع RCMP متهم کرد.

فنتون ادعا می کند که وندر گراف در مورد اینکه آیا کارمندان RCMP شماره سریال الکترونیکی مان را به دفتر تحقیقات فدرال ایالات متحده (FBI) ارسال کرده اند ، از نظرات اولیه دادگاه خود منحرف شد.

در یک سوگند در سال 2019 ، Vander Graaf گفت که او رویدادهای مربوط به شماره سریال را به یاد نمی آورد.

اما روز چهارشنبه ، وی در دادگاه عالی بریتیش کلمبیا شهادت داد که یک افسر RCMP به او گفته است شماره ها به FBI ارسال شده است.

فنتون روز پنجشنبه گفت: “من پیشنهاد می کنم … شما شواهد خود را متناسب با آنچه فکر می کنید RCMP از آن دفاع می کند تنظیم کرده باشید.”

وندر گراف کیفرخواست را “کاملاً غیر واقعی” رد کرد. وی روز پنجشنبه به دادگاه گفت كه جزئیاتی را به خاطر می آورد كه سال گذشته در سوگندنامه سال گذشته سوگند یاد كرد.

مأموران اجرای قانون کانادا ، منگ ، مدیر ارشد مالی غول ارتباط از راه دور چین Huawei را در دسامبر 2018 با صدور قرار قانونی از ایالات متحده دستگیر کردند.

مقامات آمریکایی وی را متهم می کنند که HSBC را در مورد روابط تجاری هواوی با ایران با نقض تحریم های آمریکا علیه آن کشور گمراه کرده است.

منگ که در حصر خانگی در ونکوور به سر می برد ، بارها این اتهامات را رد کرده است.

پرونده استرداد موجب ایجاد تنش هایی بین چین و کانادا شده است که از زمان دستگیری منگ وارد جنگ لفظی شدیدی شده اند.

دو کانادایی – دیپلمات سابق مایکل کوویگ و تاجر مایکل اسپاور – نیز اندکی پس از دستگیری منگ به اتهام جاسوسی در چین دستگیر شدند و روابط بین دو کشور را بدتر کرد.



[ad_2]