پارلمان استرالیا سلطه روپرت مورداک را در رسانه ها بررسی خواهد کرد استرالیا

[ad_1]

در یک دادخواست آنلاین که توسط نخست وزیر پیشین کوین رود آغاز شد ، News News شرکت مرداک را “سرطان دموکراسی ما” توصیف کرد ، “انحصار” مثر.

یک سناتور برجسته پس از امضای بیش از نیم میلیون نفر در دادخواست خواستار تحقیق درباره سلطه روپرت مرداک در صنعت خبر ، پارلمان استرالیا تحقیق در مورد مالکیت رسانه ها را آغاز خواهد کرد.

دادخواست آنلاین پس از آنکه در 12 اکتبر توسط نخست وزیر سابق کار ، کوین رود ، هدف مکرر روزنامه های تحت کنترل News Corp مورداک ، تعداد زیادی از امضا کنندگان را به خود جلب کرد.

شعبه استرالیایی شرکت مستقر در نیویورک بزرگترین سازمان رسانه ای در کشور است که تقریباً در هر شهر بزرگ روزنامه و همچنین شبکه ها و مجلات تلویزیون کابلی دارد.

سناتور سارا هانسون یانگ ، سیاستمدار برجسته حزب خردسال سبز ، گفت که سنا از فشار وی برای تحقیق در مورد عدم تنوع رسانه ای استرالیا حمایت کرده است.

وی در توییتر خود نوشت: “من بسیار خوشحالم که می بینم مجلس سنا از این موضوع حمایت می کند و بلافاصله تحقیقات را آغاز می کند.”

“استرالیایی ها به طور فزاینده ای در مورد تمرکز مالکیت رسانه ها و قدرت و نفوذ سیاسی مرداک نگران می شوند.”

احزاب مخالف این کشور در پشت سنا متحد شده اند تا به طور موثر دولت محافظه کار را که از حمایت شدید مطبوعات مورداک برخوردار است و به دادخواست کمیسیون سلطنتی عمل نکرده ، دور بزنند.

در آغاز دادخواست ، رود نیوز کورپ را “سرطان دموکراسی ما” ، “انحصار” م calledثر خواند.

در این دادخواست آمده است: “این نیرو معمولاً برای مخلوط کردن مخالفان در تجارت و سیاست از طریق مخلوط كردن نظر سرمقاله با گزارش های خبری استفاده می شود.” “این حقایق باعث خنک شدن آزادی بیان و تضعیف بحث های عمومی می شود.”

رود که از سال 2007 تا 2010 و به طور خلاصه در سال 2013 به عنوان نخست وزیر خدمت می کرد ، مدت هاست آنچه را که او به عنوان مبارزات “شرورانه” سازمان رسانه ای برای حق سیاسی می بیند ، انتقاد می کند.

این دادخواست 501،876 بار در وب سایت پارلمان ملی امضا شده است و رکورد قبلی 404،538 امضا را در یک دادخواست الکترونیکی برای سال 2019 تحت الشعاع دولت برای اعلام وضعیت اضطراری آب و هوا تحت الشعاع قرار داده است.

این دادخواست همچنین از نخست وزیر سابق لیبرال ، مالکوم ترنبول ، که توسط محافظه کاران سرسخت در کودتای حزبی 2018 و با حمایت مطبوعات مرداک ، برکنار شد ، برخوردار شد.

روز دوشنبه ، اندرو لی ، نماینده حزب کارگر ، یک رکورد دادخواست آنلاین را به پارلمان ارائه کرد و گفت که ارائه دیدگاه های شهروندان مهم است.

در این دادخواست آمده است: “دموکراسی ما به منابع مختلف اخبار معتبر ، دقیق و مستقل بستگی دارد.”

“ما به ویژه نگران هستیم كه رسانه های چاپی استرالیا تا حدود زیادی تحت كنترل شركت نیوز ، تأسیس شده توسط میلیاردر فاكس نیوز روپرت مرداک ، با حدود دو سوم خوانندگان روزنامه قرار گیرند.”

این موضوع برای بررسی به کمیته محیط زیست و ارتباطات سنا ارجاع شده است ، که شامل مطالعه وضعیت تنوع رسانه ای ، استقلال و قابلیت اطمینان در استرالیا و تأثیر آن بر روزنامه نگاری و دموکراسی برای منافع عمومی است.



[ad_2]