پدرسالار 90 ساله کلیسای ارتدکس صربستان در COVID-19 در بیمارستان بستری شد | صربستان

[ad_1]

پدرسالار ایرنئوس اخیراً برای خدمتی دعا کرد که پس از آلوده شدن به ویروس کرونا در خدمتی که بسیاری بدن را بوسیدند ، درگذشت.

پدرسالار 90 ساله کلیسای ارتدکس صربستان پس از آزمایش مثبت برای ویروس جدید کرونا ، چند روز پس از نماز در مراسم خاکسپاری عمومی بزرگ برای رئیس مونته نگرو کلیسا که پس از ابتلا به ویروس درگذشت ، در بیمارستان بستری شد.

کلیسای ارتدکس صربستان اواخر روز چهارشنبه اعلام کرد که پاتریارک ایرینج در بیمارستان بستری شده است اما هیچ علائمی از COVID-19 ندارد و در “وضعیت عمومی عالی” به سر می برد.

وزارت دفاع صربستان روز پنجشنبه گفت پدرسالار در یک بیمارستان نظامی در بلگراد بستری شده است ، جایی که می تواند تحت “نظارت و کنترل پزشکی” باشد. وزارت گفت که او در وضعیت خوبی است و هیچ تب و علائم دیگری از بیماری ندارد.

روز یکشنبه ، ایرینج پدر مقدس در کلیسای شلوغ رئیس کلیسای ارتدکس صربستان در مونته نگرو ، اسقف آمفیلوهیجه ، که پس از توافق نامه COVID-19 درگذشت ، دعا کرد.

بسیاری از افراد در کلیسای مونته نگرو نقض محدودیت های مبارزه با ویروس کرونا از ماسک محافظ صورت استفاده نکرده و از یکدیگر دور نبودند. بسیاری در تابوت باز بدن اسقف را بوسیدند.

از جمله کسانی که در این کلیسا حضور داشتند ، رئیس جمهور صربستان الکساندر ووچیچ و نخست وزیر تعیین شده مونته نگرو ، زدراوکو کریووکاپیچ بودند.

عفونت های ویروس کرونا در هفته های اخیر در مونته نگرو و صربستان افزایش یافته است. مقامات مونته نگرو هشدار داده اند که مراسم خاکسپاری اسقف آمفیلوهیژه تهدیدی جدی برای سلامتی است.

کلیسای ارتدکس صربستان همچنین کلیسای اصلی مونته نگرو ، یکی دیگر از ملت های مسیحی اسلاو و ارتدکس است. حدود یک سوم از 620،000 نفر مونته نگرو صرب معرفی می کنند.

کلیسا روز چهارشنبه اعلام کرد ، یکی دیگر از روحانیون ارشد مونته نگرو ، اسقف ایواننیکی ، که از زمان درگذشت اسقف آمفیلوهیج ، رئیس کلیسا است ، آزمایش ویروس نیز مثبت است.

اسقف آمفیلوهیژه محبوب مونته نگروهای طرفدار صربستان بود که از زمان تقسیم مونته نگرو از یک کشور مشترک در سال 2006 طرفدار روابط نزدیکتر با صربستان بودند.



[ad_2]