یک تحقیق نشان داد که تجمعات ترامپ شامل هزاران مورد COVID-19 است آمریکا و کانادا

[ad_1]

بر اساس گزارش دانشگاه استنفورد ، در حالی که رئیس جمهور آمریکا تنها سه روز قبل از رای گیری در 3 نوامبر به برگزاری رویدادهای مهم ادامه می دهد ، در مبارزات انتخاباتی دونالد ترامپ ده ها هزار مورد COVID-19 و صدها مورد مرگ را بهم مرتبط کرده است.

گزارش منتشر شده در روز جمعه ، توسط محققان دپارتمان اقتصاد استنفورد ، میزان آلودگی به COVID-19 را در 18 نقطه از کشور که ترامپ از 20 ژوئن تا 30 سپتامبر در آن تجمعات انتخاباتی برگزار کرده بود ، بررسی کرد.

وی سپس میزان عفونت پس از تجمع در این شهرستانها را با درصد COVID-19 مورد در 18 شهرستان مقایسه کرد که هیچ تجمعی در آنها برگزار نشده بود.

محققان دریافتند این تجمعات “در نهایت منجر به بیش از 30،000 مورد تایید متوالی COVID-19 شد” و “احتمالاً منجر به بیش از 700 مرگ شد

این مطالعه لزوماً این مرگ و میرها افرادی نیستند که در تجمع ها شرکت کرده اند ، اما مربوط به موارد ناشی از حوادث است.

در این گزارش آمده است: “تجزیه و تحلیل ما به شدت از هشدارها و توصیه های مقامات بهداشت عمومی در مورد خطر انتقال COVID-19 در اجتماعات بزرگ گروهی پشتیبانی می كند.” “جوامعی که در آنها تظاهرات ترامپ برگزار شد ، از نظر بیماری و مرگ بسیار هزینه کردند.”

آمش آدلیا ، متخصص بیماری های عفونی در مرکز امنیت سلامت جان هاپکینز ، این گزارش را “چشمگیر” توصیف کرد.

آدالیا به رویترز گفت: “من فقط می گویم تأثیرگذار است ، اما جدا كردن كامل از تأثیر خاص یك رویداد بدون داده های قابل ردیابی موردی دشوار است.”

ستاد انتخاباتی ترامپ بلافاصله به درخواست رویترز برای اظهار نظر در مورد این گزارش پاسخ نداد.

بیش از نه میلیون مورد

طبق گزارش دانشگاه جان هاپکینز ، ایالات متحده با ثبت بیش از نه میلیون عفونت تا به امروز و همچنین بیش از 230،000 مورد مرگ و میر مربوط به ویروس کرونا ، بیشترین تعداد COVID-19 را در جهان از زمان شیوع بیماری ثبت کرده است.

در حال حاضر چندین کشور در این کشور با افزایش پرونده ها و افزایش شدید بستری در بیمارستان ها دست و پنجه نرم می کنند و نمایندگان جمهوری خواه و دموکرات در مناطق آسیب دیده از مردم می خواهند که برای جلوگیری از شیوع ویروس در خانه بمانند.

با وجود این واقعیت ها ، ترامپ همچنان تهدید COVID-19 را كاهش می دهد و اصرار دارد كه همه گیری “در گوشه گوشه” است و به دروغ ادعا می كند كه تعداد موارد جدید در واقع در سراسر كشور در حال كاهش است.

جوامعی که در آن تجمعات ترامپ برگزار شد ، از نظر بیماری و مرگ بسیار گران بودند

مطالعه دانشگاه استنفورد

روز شنبه ، در جریان یک گردهمایی پیش از انتخابات در پنسیلوانیا ، ترامپ جو بایدن ، نامزد دموکرات خود را مورد تمسخر قرار داد ، وی از نگرش دولت خود به بیماری همه گیر انتقاد کرد.

“من ديروز صحبت كردن جو بايدن را ديدم. همه آنچه او در مورد آن صحبت می کند COVID ، COVID است. او حرف دیگری برای گفتن ندارد. COVID ، COVID ، “ترامپ به مردم گفت.

رئیس جمهور همچنین در روز جمعه اظهار داشت که پزشکان تعداد مرگ ویروس کرونا را در ایالات متحده افزایش می دهند تا سود پولی داشته باشند – جمله دروغ دیگری که باعث خشم بزرگترین گروه پزشکان و دانشجویان پزشکی این کشور ، انجمن پزشکی آمریکا (AMA) شد.

“پزشکان ما در صورت فوت کسی از COV پول بیشتری دریافت می کنند. شما این را می دانید ، مگر نه؟ می خواهم بگویم که پزشکان ما افراد بسیار باهوشی هستند. ترامپ در یک راهپیمایی در میشیگان ، بدون استناد به شواهد ، گفت کاری که آنها انجام می دهند این است که می گویند: “متاسفم ، اما همه از COVID می میرند.”

جو بایدن روز شنبه در میشیگان با باراک اوباما رئیس جمهور سابق مراسمی برگزار کرد [Andrew Harnik/AP]

AMA اظهارات رئیس جمهور را “مخرب ، رسوا و کاملاً اشتباه” خواند.

“رهبران ما به جای حمله به ما و اتهامات بی اساس به پزشكان ، باید از علم پیروی كنند و اصرار به رعایت مراحل بهداشت عمومی را كه می دانیم كار می كنند ، بپوشانند – ماسك پوشیدن ، دستان خود را بشوییم و فاصله دادی را تمرین كنند.” ، این گروه در بیانیه ای گفت.

بایدن روز شنبه نیز ادعای رئیس جمهور در مورد پزشکان را رد کرد.

“چه بلایی سر این مرد آمده است؟” زبانم را ببخشید اما در مورد آن فکر کنید. او می تواند این باور را داشته باشد زیرا هیچ کاری به جز کسب درآمد انجام نمی دهد. “بایدن هنگام رانندگی در فلینت ، میشیگان ، با باراک اوباما رئیس جمهور سابق گفت.

ستاد انتخاباتی بایدن روز شنبه گفت که نتایج گزارش دانشگاه استنفورد نشان داد که ترامپ “حتی به زندگی قوی ترین طرفداران خود علاقه ای ندارد.”



[ad_2]