آتش سوزی جنگلی هزاران نفر را در شرق کانادا مجبور به تخلیه کرد | اخبار آب و هوا

[ad_1]

بیش از 16000 نفر از خانه های خود تخلیه شده اند زیرا خدمه با آتش سوزی شدید در نزدیکی هالیفاکس در نوا اسکوشیا مبارزه می کنند.

مرکز استان نوا اسکوشیا در شرق کانادا وضعیت فوق العاده اعلام کرد زیرا آتش سوزی غیرقابل کنترل در نزدیکی هالیفاکس هزاران نفر از ساکنان را مجبور به تخلیه و تعطیلی مدارس کرد.

شهرداری منطقه‌ای هالیفاکس برای افرادی که از آتش‌سوزی فرار می‌کنند مسکن موقت ایجاد کرده است و به ساکنان اوایل دوشنبه یادآوری کرد که دستور تخلیه اجباری است.

به گفته مقامات، آتش‌سوزی که توسط بادهای شدید و جنگل‌های خشک به وجود آمد، به ده‌ها خانه آسیب رساند و خدمات اورژانس را با مشکل مواجه کرد.

دیو ملدروم، معاون رئیس آتش نشانی هالیفاکس، دوشنبه به خبرنگاران گفت که هیچ گزارشی مبنی بر مفقود شدن یا زخمی شدن افراد وجود ندارد، اما ساختمان ها آسیب دیده یا تخریب شده اند.

ملدروم گفت: «آتش نشانان و سایر شرکای ما دیروز سخت تلاش کردند تا بیشتر شهرمان را تخلیه کنند و ما دیشب در محل ماندیم.

دود ناشی از آتش‌سوزی جنگلی نوا اسکوشیا بر فراز خانه‌های اطراف بدفورد، کانادا بلند می‌شود.
دود ناشی از آتش‌سوزی تانتالون بر فراز خانه‌های اطراف بدفورد، نوا اسکوشیا، کانادا، 28 مه بلند می‌شود. [Eric Martyn/Reuters]

او گفت: “ما 100 آتش نشان را در طول شب در اینجا در صحنه داشتیم، آتش را در محل اطفاء کردند، سازه هایی را که در آتش بودند خاموش کردند و از تلف شدن بیشتر سازه ها تا جایی که می توانستیم جلوگیری کردند.”

هالیفاکس، یک شهر بندری با حدود 480,000 نفر، اواخر روز یکشنبه برای کمک به مقابله با آتش‌سوزی که هنوز در مناطق مجاور تانتالون و دشت هاموندز در حال سوختن است، وضعیت اضطراری اعلام کرد.

در بیانیه جداگانه‌ای صبح دوشنبه آمده است که بیش از 60 هکتار (148 هکتار) در آتش سوخته است، در حالی که حدود 16400 نفر از خانه‌های خود تخلیه شده‌اند.

شهرداری گفت: “هنوز شمارش کامل خسارت وجود ندارد، اما پیش بینی می شود که چندین سازه از بین رفته باشد.”

تیم هیوستون، نخست وزیر نوا اسکوشیا گفت که بمب افکن های آبی از استان های شرقی نیوبرانزویک و نیوفاندلند و لابرادور برای کمک به خدمه محلی وارد شده اند.

هیوستون در توییتر نوشت: «ما با شرکای شهرداری و فدرال خود در تماس هستیم تا اطمینان حاصل کنیم که همه منابع تمام شده است.

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا، گفت که دولت وی “آماده ارائه هرگونه حمایت و کمک فدرال ضروری است.”

ترودو در توییتی نوشت: «وضعیت آتش‌سوزی در نوا اسکوشیا فوق‌العاده جدی است.

او گفت: “ما همه را در افکار خود تحت تاثیر قرار می دهیم و از کسانی که سخت برای حفظ امنیت مردم تلاش می کنند تشکر می کنیم.”

استان‌های آلبرتا و بریتیش کلمبیا در غرب کانادا نیز با هوای گرم غیرقابل فصلی روبرو هستند که باعث آتش‌سوزی‌های متعدد جنگلی و کاهش تولید نفت و گاز شده است. با این حال، بیشتر این آتش سوزی ها مهار شده است.

بسیاری از کارشناسان به تغییر اقلیم به عنوان عاملی اشاره کرده اند که شرایط آب و هوایی شدید مانند آتش سوزی جنگل ها، امواج گرما و طوفان های استوایی را در سراسر جهان بدتر کرده است.

در سال 2016، آتش‌سوزی‌های جنگلی در منطقه ماسه‌های نفتی آلبرتا تولید نفت را مختل کرد، 100000 نفر از ساکنان را مجبور به ترک فورت مک‌موری کردند و اقتصاد کانادا را فلج کرد.

موج گرما وحشیانه در بریتیش کلمبیا در سال 2021 منجر به مرگ صدها نفر شد. گرما همچنین ده ها آتش سوزی در جنگل را به دنبال داشت و باعث تخلیه و سوختن کل جوامع شد.



[ad_2]