آخر موتور احتراق داخلی؟ | اخبار امکانات

[ad_1]

موتور احتراق داخلی انقلابی در زندگی بشر ایجاد می کند.

این امر امکان معمول را فراهم می کرد: ماشین ، اوبر ، اتوبوس ، دوچرخه. ما با هواپیما به آسمان پرواز کردیم و بالهای خود را به سراسر جهان باز کردیم. او حتی با تانک ، کشتی و زیردریایی جنگ را بسیج کرد. با توسعه تراکتور و سایر ماشین آلات کشاورزی ، بهره وری کشاورزی افزایش یافته است. این کشور به کشورهای غیرمولد ثروت غیرقابل تصوری داده است.

اما پس از 160 سال شکل دادن به جهانی که در آن زندگی می کنیم ، نابودی این نیروی خارق العاده برای تغییر آشکار است.

فشار فزاینده انتشار خالص انتشار کربن تا سال 2050 به این معنی است که انقلابی جدید در انتظار ماست که نحوه تغذیه زندگی ما ، در خانه ، مزارع کشاورزان و جاده را تغییر خواهد داد.

وسایل نقلیه الکتریکی

در حالی که برخی می گویند بی طرف بودن تا سال 2050 برای جلوگیری از بدترین تأثیرات تغییرات آب و هوایی کافی نیست ، اما می توان با اطمینان گفت که عصر خودروهای الکتریکی بر سر ما است. از ایالات متحده تا اتحادیه اروپا و فراتر از آن ، کشورها متعهد شده اند که فروش خودروهای جدید بنزینی و دیزلی را ظرف 15 سال پایان دهند.

در چین ، خریداران خودرو در سال 2019 بیش از بقیه جهان وسایل نقلیه پلاگین خریداری کردند. در نروژ بیش از 60 درصد از اتومبیل های جدید ثبت شده در سپتامبر سال جاری برقی هستند.

در سطح جهانی ، فناوری باتری در حال ارزان شدن است. طبق مطالعه ای که توسط بلومبرگ نیف انجام شده ، قیمت باتری لیتیوم یون برای یک ماشین الکتریکی از سال 2010 تا 2019 87 درصد کاهش یافته است.

تسلا در حال حاضر با ارزش ترین خودروساز جهان است ، هرچند که خودروهای بسیار کمتری از رقبای خود مانند تویوتا و فولکس واگن تولید می کند.

ایستگاه شارژ تسلا در کالیفرنیا. اتومبیل های برقی در کشورهای جهان محبوبیت فزاینده ای پیدا می کنند [EPA]

سوخت های فسیلی

در همین حال ، سوخت های فسیلی هنوز 80 درصد انرژی جهان را تشکیل می دهند. اما همانطور که رامز نعام ، تحلیلگر انرژی ، در یک قسمت جذاب پادکست خشم و خوش بینی ، به میزبانی مسیحی فیگورس ، رئیس پیشین آب و هوا در سازمان ملل ، اشاره کرد ، تعادل به سرعت در حال تغییر است.

نعم گفت: “هزینه های انرژی باد 10 برابر کاهش یافته است. هزینه های برق خورشیدی 30 برابر کاهش یافته است.”

وی افزود: “هیچ كدام از این اتفاقات به سرعت ما نمی خواهیم. اما این اتفاق بسیار سریعتر از آن است که افراد در صنعت ، به ویژه در صنعت سوخت های فسیلی یا صنعت خودرو فکر می کنند این اتفاق خواهد افتاد.

“و آنچه روشن است این است که موتور احتراق داخلی برای حمل و نقل زمینی مرده ، مرده ، مرده ، مرده است.”

چالش ها

در حالی که انتشار از اتومبیل ها و کامیون ها به آرامی در دهه های آینده از بین می رود ، سایر بخش های حمل و نقل یک چالش بسیار دلهره آور تر هستند.

هواپیمایی 3٪ از اثر کربن جهان را تشکیل می دهد (برخی می گویند بیشتر) ، اما برق پایدار برای هواپیماهای مسافربری یک تماس دشوار است. هنوز خوشبینی وجود دارد که حداقل تا سال 2050 پروازهای کوتاه مدت توسط فناوری های سبز مانند سلول های سوختی هیدروژن تامین می شود.

یکی از سخت ترین مناطق انتقال ، حمل و نقل است. ناوگان تجاری جهانی 90 درصد تجارت جهانی را تشکیل می دهد.

پس از تغییر قدرت از قایقرانی در اواسط قرن نوزدهم به کشتی های بخار با زغال سنگ و سپس به دوران مدرن مازوت ، این صنعت بار دیگر به منابع طبیعی پیشرانه روی آورده است. این یک مشکل قابل توجه و دشوار است ، به خصوص برای کشتی های بزرگ فله ای که در اقیانوس های ما حرکت می کنند.

اما انتقال آغاز شده است. چین قول می دهد که حداقل تا سال 2060 از نظر کربن خنثی باشد. جو بایدن ، رئیس جمهور منتخب ایالات متحده ، پیشنهاد می کند تولید برق ایالات متحده تا سال 2035 بدون کربن باشد و میلیون ها شغل در این روند ایجاد کند. و در سرتاسر جهان ، کشورها بلند پروازی های خود را برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای افزایش می دهند.

باز هم ، باید کارهای بیشتری انجام شود ، اما همه اینها به پیشرفت تکنولوژیکی در همه بخش ها کمک می کند.

و در سال های آینده ، موتور احتراق داخلی ، این شاهکار خارق العاده پیشرفت علمی ، به یک فصل از تاریخ تبدیل خواهد شد زیرا ما بی سر و صدا در اتومبیل های الکتریکی خود غر می زنیم.

تصویری از کارل بنز و کپی از حق ثبت اختراع اولین اتومبیل جهان با موتور احتراق داخلی ، سه چرخه ای بنام Velociped که در تاریخ 29 ژانویه 1886 برای اختراع بنز صادر شد. وسایل نقلیه با موتور احتراق داخلی ممکن است به زودی به گذشته تبدیل شوند [AP]

محیط شما

1 آیا همبرگر مرغی شما به جنگل زدایی کمک می کند؟ تحقیقات جدید نشان داده است که مناطق عظیمی از جنگل در برزیل برای کاشت سویا قطع می شود ، سپس به انگلیس ارسال می شود و به عنوان خوراک دام مرغ استفاده می شود که در نهایت در سوپرمارکت ها و رستوران های بزرگ فروخته می شود.

2 بالاترین آزمایشگاه علمی در جهان: سال گذشته ، 34 دانشمند اقلیم با تمام تجهیزات خود به کوه اورست رفتند تا تغییرات محیطی را که در بلندترین قله جهان در حال وقوع است ، بررسی کنند ، چرا این اتفاقات می افتد و چه کاری می توان در مورد آن انجام داد.

3 برگهای پاییز زودتر می ریزند: به نظر می رسد به دلیل گرم شدن کره زمین ، درختان در اروپا زودتر از حد معمول برگهای خود را می ریزند. این همچنین بدان معنی است که آنها قادر خواهند بود کربن کمتری را از آنچه دانشمندان انتظار داشتند ذخیره کنند.

4 چالش آب و هوایی جو بایدن: ایالات متحده با رئیس جمهور منتخب جدید خود دیگر رهبر جهانی علیه علم اقلیم نخواهد بود. اما آیا تغییر در مدیریت برای کمک به مبارزه با گرم شدن کره زمین کافی خواهد بود؟

اخرین حرف

بنابراین ، باید از خود بپرسید … آیا من مدیرعامل یک شرکت نفت و گاز هستم یا مدیرعامل یک شرکت انرژی؟ زیرا اولین محکوم به فنا است. دوم ، رشد عظیمی وجود دارد که جهان در سال 2050 از آن انرژی بیشتری استفاده خواهد کرد. اما این انرژی پاک خواهد بود.

رامز نعام ، تحلیلگر انرژی



[ad_2]