آزمایشات جدید واکسن نویدبخش مبارزه با مننژیت است | اخبار سلامت

[ad_1]

مطالعات فاز سه نشان می‌دهد که واکسن NmCV-5 می‌تواند یک پاسخ ایمنی علیه پنج سویه اصلی باکتری مننگوکوک القا کند.

یک واکسن جدید مننژیت که در دو کشور آفریقایی آزمایش شده است، در مبارزه با این بیماری امیدوارکننده بوده و باعث ایجاد پاسخ ایمنی در برابر پنج سویه اصلی می شود.

مطالعه جدیدی که توسط مجله پزشکی نیوانگلند در روز چهارشنبه منتشر شد، نشان داد که کارآزمایی‌های مرحله سوم تصادفی روی 1800 نفر در کشورهای آفریقای غربی مالی و گامبیا انجام شد.

واکسن NmCV-5 که در دست بررسی است و توسط سازمان بهداشتی PATH و موسسه سرم هند ساخته شده است، با واکسن تایید شده و دارای مجوز WHO MenACWY-D در شرکت کنندگان در سه گروه سنی بین دو تا 29 سال آزمایش و مقایسه شد. .

نتایج نشان داد که پاسخ ایمنی از یک دوز واحد NmCV-5 به طور قابل توجهی بالاتر از واکسن مجاز بود. به گفته نویسندگان، هیچ نگرانی ایمنی عمده ای در طول آزمایش یافت نشد.

یکی از نویسندگان این مطالعه، اد کلارک، گفت که محققان از نتایج این مطالعه “هیجان زده” شده اند.

کلارک در بیانیه ای گفت: “ما انتظار داریم NmCV-5 محافظت قابل اعتمادی در برابر مننژیت برای کودکان و بزرگسالان فراهم کند… واکسن جدید ابزاری حیاتی برای قطع و جلوگیری از شیوع مننژیت ویرانگر در کمربند مننژیت خواهد بود.”

مننژیت التهاب غشاها و بافت های محافظی است که نخاع و مغز را می پوشاند و توسط انواع مختلف باکتری ها، قارچ ها، انگل ها و ویروس ها ایجاد می شود.

از علائم این بیماری می توان به تهوع، استفراغ، تب و گردن درد اشاره کرد. تخمین زده می شود که سالانه حدود 250000 نفر بر اثر مننژیت جان خود را از دست می دهند.

“پیشگیری از پیامدهای فاجعه بار”

“آمادگی اپیدمی راهی برای اطمینان از واکسن های در دسترس، در دسترس و مقرون به صرفه مناسب برای مناطق مستعد شیوع مننژیت است. آما اومسی، یکی از نویسندگان این مطالعه، گفت: در دسترس بودن واکسن‌های مننژیت باید یک اولویت بهداشت عمومی برای جلوگیری از پیامدهای فاجعه‌بار در طول یک بیماری همه‌گیر باشد و یک تغییر بازی در مبارزه با مننژیت باشد.

مننژیت باکتریایی شایع ترین شکل این بیماری است و طبق گفته سازمان جهانی بهداشت می تواند در عرض 24 ساعت کشنده باشد و در خانه قابل درمان نیست. اگرچه در سراسر جهان رخ می دهد، برخی از بزرگترین موارد در جنوب صحرای آفریقا یافت می شود.

نقشه راه سازمان جهانی بهداشت به نام شکست دادن مننژیت تا سال 2030 با هدف حذف اپیدمی های مننژیت باکتریایی تا سال 2030، کاهش “مننژیت باکتریایی قابل پیشگیری با واکسن” تا 50 درصد و مرگ و میر تا 70 درصد است.

[ad_2]