آفریقای جنوبی: جان استین هویزن به عنوان رهبر اتحاد دموکراتیک منصوب شد آفریقای جنوبی

[ad_1]

استین هویزن از زمان عزیمت رهبر سابق موموسی میمنه ، رهبر موقت اتحاد دموکراتیک ، بیش از یک سال پیش است.

اتحاد دموکراتیک (DA) ، بزرگترین حزب مخالف آفریقای جنوبی ، جان استین هویزن را به عنوان رهبر جدید خود انتخاب کرده است.

سیاستمدار 44 ساله سفیدپوست ، که از زمان استعفا رهبر سیاه پوستان ، موموزی میمانه ، بیش از یک سال پیش ، به عنوان رهبر موقت حزب فعالیت می کرد ، 80 درصد آرا virtual مجازی روز یکشنبه را در برابر رقیب Mbali Ntuli بدست آورد.

پیروزی استین هویزن وی را به ریاست دادسرا در انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 علیه کنگره ملی آفریقا (ANC) که از اواخر آپارتاید در سال 1994 بر این کشور حکومت می کند ، منجر خواهد شد.

استین هویزن در سخنرانی پذیرش خود گفت كه “قدرت مردم” تحت هدایت وی در دستور كار قرار خواهد گرفت ، وعده “جنگ برای دادن قدرت و فرصتها به هر شهروند قانون مدار ، صادق و سخت كوش ، بدون توجه به سابقه آنها”. .

استین هویزن ، که همچنین رئیس پارلمان حزب بود ، افزود: “ما رهبران خود را براساس ایده های آنها ، محتوای شخصیت آنها و پتانسیل آنها برای انتقال حزب خود به سرزمین جدید انتخاب می کنیم.”

به دلیل همه گیری ویروس کرونا ، بیش از 2000 نماینده راست میانه به صورت دیجیتالی به کاندیدای مورد نظر خود رای دادند.

استین هویزن گفت: “من از همه نمایندگان دادسرا تشکر می کنم … به خاطر اعتمادی که به من داشتید.”

درگیری داخلی

DA در سال 2000 به عنوان ادغام سه حزب عمدتا سفیدپوست تاسیس شد ، خود را به عنوان یک حزب غیر نژادی ، لیبرال معرفی می کند ، اما تلاش می کند تا هویت سفید خود را از طبقه متوسط ​​دور کند.

این امر با مهاجرت گسترده رهبران سیاه پوستان ، از جمله شهردار سابق ژوهانسبورگ ، هرمان مشابا ، که ادعا می کرد این حزب نژادپرست است ، پیچیده تر بود.

وی اخیراً توسط جناحهای داخلی شکنجه شد ، که با کاهش انتخابات سال 2019 به آن دامن زد ، وقتی که وی 20.7٪ آرا را به دست آورد ، در حالی که 22.2٪ در نظرسنجی های قبلی.

او نبرد سختی را برای جلب رضایت رای دهندگان در کشور که با میراث آپارتاید ، که در آن خانوارهای سفیدپوست به طور متوسط ​​پنج برابر بیشتر از همتایان سیاه پوست خود کسب می کنند ، کسب می کند ، روبرو است.

نتولی ، یک زن سیاه پوست ، علیرغم نشانه هایی مبنی بر حمایت Steenhuizen توسط سلسله مراتب عالی حزب ، از جمله رهبر سابق هلن زیل ، که روز یکشنبه به عنوان رئیس شورای فدرال DA انتخاب شد ، از این موقعیت حمایت کرد.

رالف ماتگگا ، تحلیلگر از دانشگاه کیپ غربی ، گفت که انتخاب استین هویزن تأیید کرد که دادستانی به جای به چالش کشیدن ANC در سطح ملی ، سیاست اقلیت را دنبال خواهد کرد.

وی به رویترز گفت: “آنها به جای مبارزه علیه جرم و آدم كشی در سطح ملی ، علیه کشاورزی در كشاورزی ، كه آنها آن را مهم می دانند ، به این دلیل كه بر كشاورزان سفید پوست تأثیر می گذارد ، مبارزه خواهند كرد.”

ماتهگگا گفت که انتظار می رود DA بسیاری از رای دهندگان سیاه پوست را از دست بدهد زیرا به نظر می رسد بیشتر به دنبال حمایت سنتی سفیدپوست خود است تا جذب رای دهندگان سیاه پوست جدید.

ماتهگگا گفت: “این قطعاً یک استراتژی رشد نیست ، بلکه تحکیم موقعیت آنها به عنوان یک حزب از اقلیت سفیدپوست است.”



[ad_2]