آلات موسیقی نیز تاج را آزاد می کنند آخرین خبرها

[ad_1]

محققان استراتژی هایی را برای کمک به کاهش میزان انتقال Covid-19 در داخل منزل ارائه دادند.

لباس مبدل ، فاصله اجتماعی و پرهیز از ملاقات راهکارهایی است که باید برای جلوگیری از عفونت Covid-19 دنبال کنید. در حالی که دنیا در انتظار واکسن ایمن و م effectiveثر است ، این دستورالعمل های بهداشتی برای مبارزه با اپیدمی کوید -19 توصیه می شود. با این حال ، با خنک شدن هوا ، مردم مجبور می شوند که زمان بیشتری را در داخل خانه سپری کنند و این امر جلوگیری از انتقال بیماری را به یک کار دشوارتر تبدیل می کند.

محققان مطالعات زیادی را برای ارزیابی “آیرودینامیک” بیماری های عفونی انجام داده اند. نتایج این مطالعات استراتژی های کاهش خطر را ارائه می دهد که بر درک روشنی از نحوه کار تمرکز دارددر ترکیب با ذرات عفونی موجود در هوا مبتنی است.

تحقیقات انجام شده در ابتدای اپیدمی ، در مورد نقش افتادن از سرفه و عطسه آنها بر انتقال بیماری تمرکز داشتند. با این حال ، مطالعات نشان می دهد که انتقال ذرات ریز در طی فعالیت های روزمره و از طریق هوا نیز می تواند یک مسیر خطرناک برای آلودگی باشد. به عنوان مثال ، در ماه مارس ، 53 خواننده از 61 خواننده واشنگتن پس از دو ساعت تمرین گروه کر ، به این ویروس آلوده شدند. نمونه دیگری که در استان ژجیانگ چین و غیره رخ داده است مسافران اتوبوس بود. از 67 مسافری که دو ساعت را با یک Covid-19 آلوده در اتوبوس گذراندند ، 24 نفر تست مثبت را پشت سر گذاشتند.

ویلیام ریستن پارت ، مهندس شیمی در دانشگاه کالیفرنیا در دیویس ، در مطالعه خود دریافت که وقتی افراد با صدای بلند وقتی آنها صحبت می کنند یا آواز می خوانند ، تعداد ذرات ریز بیشتر از زمانی است که با صدای معمولی صحبت می کنند.

مطالعات نشان داده است که ذرات تشکیل شده در اثر جیغ بسیار بیشتر از تعداد ذرات تشکیل شده در اثر سرفه است. محققان با مطالعه خوکچه هندی دریافتند که آنفولانزا توسط ذرات گرد و غبار آلوده قابل انتقال است. محققان بر این باورند که وقتی همین مورد در مورد ویروس کرونا وجود دارد ، مواردی که گرد و غبار آلوده منتشر می کنند ، مانند حوله های کاغذی نیز می توانند خطرناک باشند.

آبیشک کومار ، محقق دانشگاه کلرادو در CU Boulder و همکارانش در طول اجرای موسیقی بر نحوه انتشار ویروس تمرکز کردند. آنها نتایج آزمایشات طراحی شده برای اندازه گیری میزان انتشار ذرات معلق در هوا توسط نوازندگان را بررسی کردند.

ژان هرتزبرگیکی از محققان این پروژه گفت: “در ابتدای مطالعه ، همه نگران بودند.” فلوت اما مطالعات نشان داده است که فلوت ذرات زیادی را تشکیل نمی دهد.

از سوی دیگر، سازهایی مانند کلارینت و شیپور که دارای سطوح مرطوب و لرزاننده وجود دارد ، مستعد است تولید ذرات هوا وجود دارد. خبر خوب این است که این ذرات قابل کنترل هستند. З با قرار دادن ماسک جراحی در خروجی این ابزارها ، تعداد ذرات هوا به سطح ذرات منتقل شده توسط صدای طبیعی کاهش می یابد.

“Ruichen He”، یکی از محققان دانشگاه مینه سوتا و همکارانش استراتژی مشابه کاهش ذرات را بررسی کردند.

اگر چه سطح بخار ذرات تولید شده نوازندگان و سازهای مختلف آنها متفاوت هستند ، بندرت به بیش از یک پا گسترش می یابند.
آنها یک مدل صندلی ایجاد کردند که همه گیر را برای ارکسترهای زنده درک می کند و فیلترها و شنوندگان را برای کاهش خطر قرار می دهند.

در حالی که بسیاری از کارمندان در حال حاضر از خانه کار می کنند ، کارفرمایان به دنبال راه هایی برای حفظ کار خود هستند فاصله اجتماعی ، محل کار آنها را باز کنید. محققان دانشگاه کارنگی ملون و کلبی کرامر و جرالد وان شبیه سازی های دو بعدی را شناسایی کرده اند که می تواند از ازدحام در داخل خانه مانند راهروها جلوگیری کند.

رفتن به ساختمانهای اداری و ترک آنها با ماشین همچنین می تواند خطر ابتلا به عفونت را افزایش دهد. کنی بریر ، محقق در دانشگاه براون ، و همکارانش شبیه سازی هایی را بر اساس نحوه حرکت هوا بین اتاق ماشین انجام دادند تا استراتژی ای برای کاهش سطح آلودگی ارائه دهند.
تحقیقات آنها نشان می دهد اگر هوا به اتاق مسافر از مسافر دور شود و از آن خارج شود ، می توان خطر انتقال را کاهش داد. به گفته محققان ، در اتومبیل ها بهتر است برخی از پنجره ها بلند و برخی پایین باشد تا خطر انتقال را کاهش دهد.

مارتین بازانت و جان بوش ، ریاضیدانان موسسه فناوری ماساچوست ، دستورالعمل های جدید ایمنی را بر اساس مدل های مدرن انتقال بیماری منتقله از طریق هوا برای بالاترین سطح انتقال در محیط محصور شده تعریف کرده اند.

دستورالعمل های آنها ، مطابق استاندارد نامیده می شود “زمان قرار گرفتن در معرض انباشت” این به تعداد افراد در اتاق در مدت زمان قرار گرفتن در معرض آلاینده ها ضرب می شود.
بیشترین میزان انتقال به اندازه و تهویه اتاق ، پوشش صورت شرکت کنندگان ، آلودگی ذرات معلق در هوا و سایر عوامل بستگی دارد. برای تسهیل این پروژه ، محققان با همکاری قاسم خان ، مهندس شیمی در دانشگاه ، برنامه ای تهیه کرده اند که میزان انتقال را تخمین می زند.

محققان بر این باورند که درک بهتر نحوه حرکت ذرات آلوده در فضای اتاق می تواند به ارائه راهکارهای هوشمندانه برای کاهش انتقال کمک کند.

[ad_2]